Citat:
Nicolai Oster, der til daglig studerer jura på Københavns universitet, købte nemlig en klump af den forbudte plantesubstans og lod sig fotografere med den kun få timer efter, at et massivt opbud af kampklædt politi havde forladt Christiania.
Frihedsaktivisten talte efterfølgende med Nicolai Oster:
FA: Hvad var grunden til, at du netop i dag valgte at tage på Christiania og købe cannabis?
NO: “Jeg ville se om politiets aktion havde haft nogen effekt på salget af cannabis, og om aktionen havde påvirket priserne, samt gøre opmærksom på, at forbuddet ikke virker.”
FA: Kunne du mærke om politiaktionen havde lagt en dæmper på handlen derude?
NO: ”Der var fyldt med mennesker over det hele. En smule færre boder end normalt havde åbent (gætter på det var reservefolkene, som stod der i dag), men ellers blev der solgt rigeligt, og jeg kunne ikke mærke nogen nedsat aktivitet. Prisen var næsten uændret.
TaskForce: "To lange måneder tog det os at planlægge det her. TO FUCKING MÅNEDER! Og du fortæller mig, at i det samme øjeblik vi forsvinder, kommer folk og køber hash igen, som om vi aldrig havde været dér?!"
TaskForceBjarne: "Carsten? Hvor mit reb henne? Jeg går ud og hænger mig i laden. Fuck this shit!"