Jeg føler at angsten fremprovokeres af min manglende begejstring og livsglæde, men jeg tænker at det også kan være den anden vej rundt? Altså at angsten er skyld i at jeg føler sådan..
Nu har jeg lurket her på psy i evigheder uden at foretaget mig noget, men mener jeg har noget relevant input.
Jeg tror virkelig det er vigtigt, at du inderst inde tror på at du bliver dig selv igen, helt af dig selv. Og det er der jo nærmest ikke nogen tvivl om at du bliver, med den mængde du fik.
Hjernen er virkelig i stand til at skabe nogle fucked up onde cirkler, hvor din fokus på angsten egentlig ender med at være selvforstærkende, og i værste fald selve kilden til angst.
Når du lige får den tanke at du egentlig føler dig uoplagt og deprimeret, så lad være med at spekulere på om du nogensinde bliver dig selv igen, og om du mon skal begynde på escitalopram og alt det der. De tanker kan jo netop være en kilde til angst, på bevidst eller underbevist plan.
Nu ved jeg ikke om jeg rammer helt ved siden af ift. din tanker, og det kan også være meget lettere sagt end gjort. Men prøv måske at aftale med dig selv, at du kun vil spekulere på din sindstilstand én gang om dagen. Og hvis du så alligevel kommer til at spekulere på det, så kast det væk, og sig til dig selv du skal slappe af, at det sagtens kan være delvis indbildning, og at det bare skal have tid. Det kan sagtens være det kommer til at tage mere end 2 måneder, men hvis du fokusere for meget på det, får du helt sikkert sværere ved at mærke den gradvise forbedring af dine receptorer og depoter i hjernen. Og måske er det her ikke bare andet end lidt milde tvangstanker/hypokondri, som har fået for frit løb. Det har vi sgu allesammen oplevet i forskellig og varierende grad. De skal bare holdes i skak, især hvis man lige har haft en ordentlig tur.