Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 04 aug 2025 21:04

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 10 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Hej,

Da det efterhånden er 15 år siden jeg rystede på spand sidst, altså med andet end min grinder, har jeg glemt hvor meget man får ud af det. Vi lavede første og andet ryst hvor første var en hel del bedre, og man kunne næsten ikke engang ryge tredie gangs rystet; men kan som sagt ikke huske hvad forskellen på 10% -15/18%.

Så hvor meget er det man ryster på 10g af det bedste "pure origin" skunk aka ketama/wild thailand/etc.?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Midtjylland.
Rystede på spand?
Mener du, at i røg ryst som spandfed?

Har i rystet 3 gange på det samme, så kan jeg godt forstå den sidste gang ikke var godt..

Kan du formulere dig lidt bedre?
Har læst din post igennem 3 gange, og har flere spørgsmål end svar.

-John Rooney.

Junior medlem

Ja, ok.

Vi rystede 10g af gangen fra frysen på spanden, og rystede først én gang og røg det på bongen(ja det gjorde jeg altså i en kort periode dengang), og så én gang til altså andet ryst og røg det, og så blev vi jo desperate junkier og rystede tredie gang og nej det smagte ikke spur godt.

Jeg overvejer at dyrke med telt, og jeg vil gerne hvide hvor meget man kan ryste på 10g. Kan man f.x. ryste 15% og få 1,5g eller skal man blive ved de 10%. Vil gerne undgå vand+is+net og jeg har ikke meget at bruge skunk affaldet til, da jeg ihvertfald ikke gider ryge det når der rystet bare 10% på det. Vil gerne lave noget superhash ud af det - men hvor meget kan jeg få, det er min formodning at jeg simpelthen håndpresser rystet, eller cellofan+vådt avispapir i ovn el. strygejern og så noget presning(ved ikke om det skal i fryseren bagefter).

Håber det løsnede lidt op for mit spørgsmål.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Køleskabet
Gider du ikke stoppe med at bruge latterligt provinsslang, så man faktisk kan forstå, hvad fuck du mener?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Midtjylland.
Forstår stadigvæk ikke hvad du mener, med at ryste det på spanden..?

Svarer i blinde nu..
Kan ikke selv finde på at ryste rent skunk - det ryges som det er.
Laver ryst at resterne, dvs det trim man får når budsne klippes til.
Ryst kun en gang!

Kan ikke helt følge dine % spørgsmål.
Hvor mange g du kan få ud af det, kommer an på maskestørrelsen og kvalliteten på produktet.
Ingen kan sige hvor mange % du kan få, ud fra det du beskriver her.

-John Rooney.

Junior medlem

Jeg tror jeg opgiver tråden.

Dedikeret medlem

hej!

når din ryst blir grønlig, så er det overrystet.. lav evt ren ryst først, og ryst 2 tur til lige inden det bliver grønt. træk nol på affald du har tilbage og bland med nr2 ryst! så har du super rent ryst og en hjemmelavet hash der dur! :-)

-og ja de 10procent er nok meget rimeligt, hvis det ska forblive rent, ved de15-18% blir det helt sikkert grøntligt!

happy shaking!

(prøv evt at veje hvor meget ryst du får ud af 10g af hver sort du ka lide, og sammenlign derefter afkast, smag, virkning og så videre.. så burde du finde en god art til growroom m henblik på ryst!)
MVH

Junior medlem

hej!

når din ryst blir grønlig, så er det overrystet.. lav evt ren ryst først, og ryst 2 tur til lige inden det bliver grønt. træk nol på affald du har tilbage og bland med nr2 ryst! så har du super rent ryst og en hjemmelavet hash der dur! :-)

-og ja de 10procent er nok meget rimeligt, hvis det ska forblive rent, ved de15-18% blir det helt sikkert grøntligt!

happy shaking!

(prøv evt at veje hvor meget ryst du får ud af 10g af hver sort du ka lide, og sammenlign derefter afkast, smag, virkning og så videre.. så burde du finde en god art til growroom m henblik på ryst!)
MVH

Mange tak for det gode svar, det var lige det.

Er det en god idé at købe et ca. 100 mikrons netpose og tør is ned i netposen, og så ryste når det er tørret efter høsten? -Bliver 2 ryst+nol da ikke skodhash...?

Dedikeret medlem

ja tøris rykker! -næsten for meget hvis man ikk er forsigtig.. og nej det blir jo go hash hvis du har gode planter! og det ka fint blandes med nol.. eller holdes adskildt,, :-)
:peace:

Junior medlem

Kan godt se nol udbyttet i affaldet. Jeg kan godt få 38,5g mexi ice for 5k på gadeplan, det skal godt nok gøres nogen gange, hvis det skal tjene sig ind og være "pure origin/mex/ketama" samtidigt. Gider ikke stå med et skodtelt og en "skod" høst.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 10 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]