Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 19 jun 2025 21:58

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 
Forfatter besked
Site Webmaster
Brugeravatar

Citat:
Bedre søvn, mindre medicinindtag og større kognitivt overskud. Det er nogle af de positive virkninger, som forfatter Inger Wolf i Politiken d. 6. marts beskriver, at hun får ved at ryge hash.

Heldigvis for Inger Wolf bor hun ikke i Danmark, men i Spanien. Hun kan derfor med ro i sindet indtage den cannabis, som øger hendes livskvalitet og har en bedre virkning på hendes psykiske lidelser, end den syntetiske medicin hun har prøvet mange versioner af.
Der findes mange mennesker i Danmark, som ligesom Inger Wolf har stor glæde af hash som lindrende for forskellige fysiske og psykiske lidelser. Men i Danmark tvinger vi stadig de mennesker til at begå en kriminel handling, hvis de vil købe hash.

Samtidig bliver kampen mellem kriminelle grupper om det illegale hashmarked stadig mere udbredt og hård. Det virker åbenlyst, at vores hidtidige politik omkring hash er uholdbar. Det er den både, fordi vi kriminaliserer fredelige borgere, som har et godt og naturligt forhold til deres hashforbrug, og fordi vi bruger enorme samfundsressourcer på at bekæmpe de kriminalitetsproblemer, som den illegale hashhandel afføder – men uden succes.

Vi er langt fra kommet kriminalitetsproblemerne til livs, efter at vi i årevis har intensiveret indsatsen. Derfor skal overborgmester Frank Jensen (S) have ros for sit forslag om at legalisere hash i København.

Særligt i København er situationen omkring hashmarkedet helt uholdbar. Derfor er det kun rimeligt, at det er i København, vi får lov til at forsøge os med legaliseringen af hash, som har vist sig at fungere i en række andre storbyer.

Vi står med en alvorlig situation i København, hvor en milliardomsætning på det illegale hashmarked gør byen til en kampplads for de mest hårdkogte kriminelle i landet.

Ved at legalisere hashhandlen kan vi tage de kriminelle banders indtægtsgrundlag fra dem, og vi kan nedbryde den lukrative forretning de kæmper om. Samtidig kan vi sidestille hashen med alkohol og bruge indtægten fra salg og afgifter til oplysningskampagner og misbrugsforebyggelse.

Jeg synes efterhånden ikke, der kan være nogen tvivl om, at legalisering af hash kun vil gøre situationen bedre, end den er i dag.

http://politiken.dk/debat/ECE2229247/le ... e-rigtige/

"Det hendte paa et Theater, at der gik Ild i Coulisserne. Bajads kom for at underrette Publicum derom. Man troede, det var en Vittighed og applauderede; han gjentog det; man jublede endnu mere. Saaledes tænker jeg, at Verden vil gaae til Grunde under almindelig Jubel af vittige Hoveder, der troer, at det er en Witz." - Søren Kirkegaard

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Lyngfryd
Kort og præcis, god artikel.

NH: At være på spanden. Det er iøvrigt en gammelt dansk udtryk, der stammer fra når bønderne var løbet tør for jointpapir og derfor var nødt til at sidde ude i markerne og ryge på zinkspande og overskårne colaflasker. - Bubber

Junior medlem
Brugeravatar

Hvorfor bliver der, i medierne, altid talt om legalisering af kun "hash"?
Hvad så med pot og skunk (samt andre udvindinger fra planten), skal det stadig være ulovligt?
Handler det egentlig ikke om at legalisere cannabis? :)

Synes det siger lidt om, hvor lidt folk generelt ved om emnet, når man tror der kun findes hash..
Har undret mig over dette i lang tid efterhånden.

"They lie about marijuana. Tell you pot-smoking makes you unmotivated. Lie! When you're high, you can do everything you normally do just as well – you just realize that it's not worth the fucking effort. There is a difference."
- Bill Hicks

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: over stok og sten
Hvorfor bliver der, i medierne, altid talt om legalisering af kun "hash"?
Hvad så med pot og skunk (samt andre udvindinger fra planten), skal det stadig være ulovligt?
Handler det egentlig ikke om at legalisere cannabis? :)

Synes det siger lidt om, hvor lidt folk generelt ved om emnet, når man tror der kun findes hash..
Har undret mig over dette i lang tid efterhånden.

i danmark ved folk hvad hash er. der er faktisk overraskende mange der ikke aner hvad cannabis er :D og nogle ser f.eks skunk som en slags "supaar hasjzzzh" :lol: - så jeg tror at når de bruger ordet hash mener de egentlig cannabis. alt andet ville jo være direkte åndsvagt.

Det er lidt dumt og svært at gøre hash lovligt men ikke pot... på potten/skunken sidder hashen jo :D for fanden, og det er vel den der primært påvirker dig, det ville være lidt det samme som at sige at man godt måtte have æg men ingen høns.... hvis det giver mening :lol: eller at man godt måtte forhandle sukker men ikke sukkerør og ruger, kort sagt jeg tror de mener cannabis :)

Junior medlem
Brugeravatar

Lige præcis Viridis!
Og ja, det er helt sikkert fordi folk netop kun/mest har hørt om hash, og at der jo egentlig menes cannabis, når der bliver talt om legalisering af "hash".
synes bare man skal kende sine begreber lidt bedre, når man laver journalistik om sådan noget :D
Synes i øvrigt det er ret interessant, at den almindelige dansker endnu ikke sidder inde med ordentlig information om, hvad cannabis i virkeligheden er :shock:

Nogle gange tænker jeg, at hvis den danske befolkning, og især politikerne, havde sat sig rigtig meget ind i det, så ville de have et heeeelt andet syn på cannabis..
Men hvordan når man dertil? :)

"They lie about marijuana. Tell you pot-smoking makes you unmotivated. Lie! When you're high, you can do everything you normally do just as well – you just realize that it's not worth the fucking effort. There is a difference."
- Bill Hicks

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Lige rundt om hjørnet
Goddamm danmark! Det hedder cannabis og ikke hash!!... Undrer mig også tit over det og min teori er at det er medierne der er så idiotiske ikke at kalde en spade for en spade..

Det forhindrer jo en en bredere forståelse at nå ud til folket, da man som alm borger ikke har hjerne eller interesse over at sætte sig ind i de ting man læser. Synes selv der er en hel del jeg personligt kender, der ikke ved hvad der er op og ned på cannabis, og hvad der sker i dit hoved med for meget alkohol?
Har man ikke lyst i al almindelighed at vide min putter i egen krop?
Er det bare mig der er tunet på de punkter fordi jeg er en del af psychedelia, og har lært om HR? :hm:

Okay der gik det lidt off- topic ..

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: over stok og sten
Det er også bare meget nemmere at se sig ond på en sort mystisk klistret klam klump en et stykke tørret plante der lugter af noget køkkenkrydderi.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]