Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 20 jun 2025 17:44

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 5 indlæg ] 
Forfatter besked
Administrerende Direktør
Brugeravatar

Det er anstrengende at skulle smugle pot i bh'en, hver gang jeg rejser hjem til Danmark

Det er på tide, at politikerne i Danmark åbner øjnene for legalisering af cannabis.

Citat:
Mens banderne stadig fester over cannabisplantens illegale status, synes jeg til gengæld, at det er temmelig anstrengende at skulle smugle pot i bh'en, hver gang jeg rejser til Danmark.

Det er et værre bøvl at pakke planteblomster ind i flere lag film og afspritte pakken for at fjerne lugten. Man skal desuden være vaks med at undgå metal på kroppen, der kan sætte metaldetektoren i lufthavnen i sving, så man bliver kropsvisiteret.

Den form for nervepirrende spænding foretrækker jeg at holde i mine bøger. Men nu er der måske håb forude for denne kriminelle forfatter, for Frank Jensen har endnu en gang bedt om lov til at lave forsøg med legalisering af hash. Vi har lidt forskellige motiver, han og jeg, men det skal ikke skille os ad.

...

Læs hele kronikken her: http://politiken.dk/debat/kroniken/ECE2226838/det-er-anstrengende-at-skulle-smugle-pot-i-bhen-hver-gang-jeg-rejser-hjem-til-danmark/

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Det var da en dejlig velskrevet kronik. Tak til Inger Wolf!

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Lige rundt om hjørnet
Det er en rigtig god kronik og virkelig velskrevet. Det er et super initativ fra Inger!

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Når man læser kommentarerne på politken håber man ikke dette er repræsentativt for den almene borgers holdninger for så er en legalisering sgu langt ud i horizonten at skue....

Her er bare de der ligger først for:
Anje Holmstad skrev:
Hvis du er træt af konditionerne for indsmugling af hash - så lad dog være. Så nemt er det.... Men måske er du afhængig... Er du afhængig - så gider jeg ikke betale til din behandling for skizofreni / haspsykose o.s.v. såfremt sådanne fænomener måttet bemægtige sig din krop og hjerne.. Træt af at betale skat til den slags ting.

Keld Jensen skrev:
Man kan altså godt dø af en hash-psykose! Man bør være opmærksom på, at anti-psykotisk "medicin" er så livsfarligt, at psykiaterne er nød til at manipulere med statistikken for at holde dødsraten kunstigt nede[...] Hvor mange danskere er mon døde af at blive behandlet for en hash-psykose?

Otto Barreth skrev:
Denne egocentriske kronik skider direkte paa alle eksperter, laeger og studier, som viser hvilke skader en afhaengighed af hash kan medfore. Jeg har oplevet venner og venners born, som er endt mere eller mindre i "hundene" grundet denne slaveagtige afhaengighed, som yderste konsekvens forer til andre misbrug. At alkohol og andre rusmidler kan forvolde det samme, er et underligt argument.

Thomas Eriksen skrev:
Diskussionen om fri hash er præget af fortielser om de sundhedsskadelige virkninger af hash, bagatelliseringer af misbrugsproblemer og relativerende udenomssnak om alkohol. Mytem fra 60'erne om at hash er ufarligt, ja måske ligefrem sundt (i denne variant "helligt"), trives i bedste velgående. Vi behøver ikke at diskutere hvorvidt hash er sundhedsskadeligt. Det er noget vi ved. At der er misbrugsproblemer er også åbenlyst for enhver. Om forfatteren definerer sig selv som misbruger eller ej er egentlig sagen uvedkommende. Det er en gammel traver at dabatten afspores ved relativerende argumenter om at man jo tillader alkohol, og der også er misbrugsproblemer med alkohol. Det er den form for argumentation som teenagere bruger over for deres forældre. Det svarer lidt til at påpege at der forekommer trafikdrab, så hvorfor tillader vi biler men forbyder skydevåben.

Suk...

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Right behind you...
I sense a distubance in the force...

Dejligt at se at medierne lader rationalet gå før politisk angst...

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 5 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]