Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 30 jul 2025 01:36

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 27 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Junior medlem

Hej med jer

Jeg har virkelig brug for hjælp fra nogle opiat-erfarne herinde. Og vil samtidig advare andre med min historie, om at bevæge sig ind på det område, hvor fristende det end kan være!

Jeg her længe været gæst her på sitet, og det er min oplevelse, at mange folk herinde, er betydeligt mere fagligt kompetente, end. f.eks. min egen læge, som jeg ikke har kunnet få nogen (brugbar) vejledning fra.

Lige lidt baggrund; jeg startede for et års tid siden med at anvende Oxynorm i ret små mængder (10-20 mg.) til at falde ned efter en MDMA-tur, hvilket jeg synes var super lækkert.

Så begyndte jeg at tage det sammen med kæresten, når vi skulle hygge med en film om aftenen, først var det hver anden-tredje uge, så hver uge, så både fredag og lørdag, ja - nogle kan nok genkende mønsteret.

Jeg følte indtil da, at jeg var i kontrol - for det første tog jeg det kun en gang i døgnet (fordelt på 4-5 timer) og for det andet altid kun i weekenden (har et job, hvor jeg skal være 100% på) - og jeg havde det også fint i hverdagene, sov stadig godt om natten, havde ingen symptomer når jeg ikke fik det.

Sådan kørte det "fint" i næsten et år, men doserne i weekenderne steg og steg pga. tolerancen, og endte til sidst omkring 60-70 mg. pr.dag blandet oxycontin/oxynorm (som bekendt oxycodone det hele, continerne blev knust, malet til fint pulver, blandet med normerne og sniffet) Stadig ingen abstinenssymptomer i hverdagen.

Men men, så holdte jeg blot et nogle ugers ferie, vi havde en masse arrangementer, jeg var stresset, og jeg tog det hver dag. Da jeg så stoppede efter den tur, og skulle tilbage på job, blev jeg sgu ramt af en hammer! Efter ca. 24 timer uden noget, fik jeg "myrer" overalt i benene, en ulidelig uro i kroppen, mareridt, søvnløshed, virkelig tunge ben, mathed, nøs konstant, næsen løb osv. - jeg havde det virkelig skidt.

Da gik det op for mig, at jeg ikke længere var i kontrol, jeg var sgu faldet i - til stor irritation, for jeg havde jo gået og bildt mig selv ind, at jeg havde styr på tingene. Jeg har prøvet at trappe ud flere gange de sidste par måneder, men falder hele tiden tilbage.

Det værste er, at jeg ikke bare kan rive et par uger ud af kalenderen og ligge mig i sengen - det tillader mit job ikke. Kan jeg skifte over til andre mildere opiater, f.eks. tramadol? Kan man holde det nede med de 80 mg. codein, der er i 8 daglige kodimagnyler, eller hvad skal jeg gøre? Nedtrapning på oxy er min viljestyrke ikke god nok til, for det er så lækkert, at når først jeg har taget det, fortsætter jeg, og kan ikke følge et skema - jeg skal bruge en løsning, som ikke giver nævneværdig eufori, men som bare fjerner ubehaget.

Og så et andet spørgsmål, noget der virkelig er paradoksalt - jeg har prøvet at anvende cyclizin og diazepam mod min uro/søvnløshed, men når jeg tager det, er det som om, at mine ben går helt amok, hvorfor det? De tager den mentale uro, men den fysiske eksploderer? Min kæreste, som ikke har taget det i en uges tid nu (hun har åbenbart større nosser end jeg selv) siger, at når hun drikker alkohol, får hun samme uro i benene? Det fik hun aldrig før det jævnlige oxy-forbrug. Kan det være GABA receptorerne, der på en elle anden måde spiller ind? Det virker underligt, for normalt vil man vel anvende benzoer til at lindre opiatabstinenser - eller?

Er der nogen, der har oplevet det samme som mig? Nogen, der kan forklare, hvorfor min krop reagerer som den gør? Og nogen, der har forslag til en god plan, der kan bringe mig ud af skruetvingen, uden det skal koste mig fraværsdage på jobbet?

Og igen; lad være med at røre lortet, hvis du ikke har prøvet det - jeg har taget alt de sidste 15 år, fra de "almindelige" drugs; coke, MDMA, syre, svampe osv. til de mere eksotiske som MDPV, methylone, methoxetamin, 2C XXXX etc. - og aldrig nogensinde stødt på noget, hvor jeg ikke var i fuld kontrol - forstået på den måde, at jeg kunne holde nogle måneders pause, hvis jeg besluttede mig for det, og heller aldrig noget, der har påvirket min hverdag - det har altid været begrænset til weekender. Men oxycodone (og formodentlig også alle andre opiater, det har jeg ikke udforsket så meget) - er virkelig en snedig bitch! Den kommer snigende - du kan sove, du kan have styr på dine daglige gøremål, du får ikke (UMIDDELBART) nedtur på, og alle dine problemer, stress og spekulationer forsvinder, når du er på det. Men PLUDSELIG sidder du i saksen, og kontrollen er væk - jeg var chokeret over, at der ikke skulle mere til, jeg troede mere eller mindre man skulle tage det dagligt i årevis, for at sidde fast.

Nu ved jeg godt at mine symptomer er vand ved siden af det, f.eks. heroinbrugere får, når de tager en kold, og jeg er måske også lidt pylret - men tabet af kontrol er sgu det værste, så lad være at røre det - især hvis det er noget, du har relativt let adgang til, for så er du i farezonen!

Håber nogen kan hjælpe mig ud igen :O)

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Den der med at lade være at røre lortet er en grov generalisering.

Nogen personlighedstyper falder pladask for opiater, andre for stimulanser, andre for dissociativer.
Desværre ved man ikke om man er en af de "uheldige" før man prøver stoffet.

Personligt fandt jeg f.eks. ketamin og heroin ret kedeligt, men kokain sindsygt afhængighedskabende.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Har ikke andet konstruktiv at tilføje, udover at sige held og lykke, og at vi er her for dig på psychedelia!

Jeg vil generelt sige at det handler om at lave nogle grundregler fra starten, hvis man endelig skal eksperimentere med stoffer med stor afhængighedspotentiale, og så ellers ALDRIG nogensinde bryde dem. Men nu er det jo ååååååååååå så let at SNAKKE om HR-metoder osv. mens udførelsen er, som med alt andet, et væsen for sig selv.

NL: Efter der var problemer med vaskemaskine i lidt over en måned har jeg fået et nyt forhold til at vaske tøj. I stedet for at udskyde det indtil jeg ikke har andre muligheder end at vaske, får jeg rent faktisk gjort det løbende.

Medlem

Geografisk sted: Sumpen
Måske kunne du få kæresten til at passe på dine oxycontiner og kun give dig en enkelt om dagen? Alternativt kunne du skaffe dig noget opium og trappe ned på den måde?

Yderligere et forslag kunne være at du sætter dig strikse regler for dit forbrug med lidt "headroom" hvis du ikke har lyst til at stoppe helt. Altså forstået som at du, eftersom du endnu ikke er ude i et tungt misbrug måske i fremtiden kan anvende opiater rekreativt en gang imellem. Muligvis kan tanken om at det ikke er et evigt farvel til den lækre opiatrus, men en genvinding af kontrol være med til at gøre den psykologiske side af sagen lidt nemmere.

At skifte over til andre mildere ting for en periode kunne være en mulighed, men er ikke nødvendigvis så smart hvis du skal skaffe nye kontakter for at det lader sig gøre. Derudover finder jeg personligt opium lige så euforisk som heroin. Dette er sikkert meget individuelt.

Har ikke prøvet de fysiske abstinenser takket være strikse regler for mig selv, men ved hvor intenst mine tanker kan kredse om opiater, når det ikke er "tid". Held og lykke med det, fedt at du arbejder på at få styr på det.

Medlem
Brugeravatar

Efter min erfaring er det meget lettere at stoppe med noget, hvis man overhovedet ikke har det.
Smid det sidste ud, eller sælg det, og hvis du kender nogen typer der gerne sælger det til dig, så slet deres nummer og prøv at bryd kontakten med dem. På den måde bliver det meget lettere at stoppe, for vi mister alle kontrollen en gang imellem, og når det sker for dig, så vil det ikke være der til at lokke. :)

Med hensyn til nedtrapning nævner du selv kodimagnyler, du kan jo lave et ekstrakt af dem, og så snuppe 20 - 30mg når du kan mærke abstinenserne. Du kan så prøve at trappe f.eks. 5mg ned hver uge.

Alt held og lykke her fra! :D

Dedikeret medlem

hej!!
jeg har været der! og jeg er nok en af de "uheldige" Westside nœvner, for jeg da jeg fik dem røg jeg lige i, og op på mange mg i døgnet!! hurtigt! -sku ha hjœlp til at komme ud igen! jeg så ikk mig selv som afhœnig/narkoman.. men løb tør for supply nogle gange, og med rysteture bræk og feber lign ting: ledsmerter løbende nœse osv + en aggressiv lyst til nærmeste stof med lign virkning ala oxy'en da gik det for alvor op for mig hva jeg havde lavet det sidste laaange stykke tid! -jeg kontaktede et misbrugs center og de satte mig i behandling med suboxone 36-48 timer efter sidste indtagne dose.. jeg har haft nogle tilbagefald men det går mest fremad! :)

det du nœvner med ben, søvn, løbende nœse osv er abstinenser fordi din krop har vænnet sig til at få det; omend ikke konstant, men stadig jœvnlig.. langsom tolerence opbygning, som du selv sir først 10-20 og til sidst 60-70 mg

-jeg kan IKKE forslå opium eller benzoer som alternativt udtrapnings middel! men kort udtrapning 1-3mnd uden noget,smid 1-5 mg hver dag eller week og så med estacySymps: Muligvis kan tanken om at det ikke er et evigt farvel til den lækre opiatrus, men en genvinding af kontrol være med til at gøre den psykologiske side af sagen lidt nemmere. og ja slet Oxy-kontaktens nr.

og når du så er nede på 0-punktet igen, så har du en ide om hvorfor det ikke er smart at tage 30mg istedet for 20.. hvis du ikk blir høj af den dose du startede med at blive høj på, er det tid til en pause! hyppighed, dose og frekvens!
som en nœvnte her på psy så gœlder det om at forblive "noob/ny" ift et givent stof, ikke advancere/lvl up... og det er sku en vigtig pointe!

-undskyld den lange smøre jeg håber du kan bruge den til noget!
held og lykke herfra !!
-og skriv bare hvis du har spørgsmål evt pm.
mvh STOP

Insane psychedelia user!

Du kan også tage kontakt til dit lokale misbrugscenter(eller endnu bedre hvis du kan skaffe det uden om behandlerhelvede) og lave en hurtig nedtrapning på Buprenorphin, men pas på du ikke bliver stabiliseret på det. Hurtig nedtrap over en uge på Bup ved jeg der er mange der har gode erfaringer med.
Men igen, pas på. De fleste misbrugs behandlere har en eller anden syg trang til at stabiliserer dig. Og så bytter du bare et stof ud med et andet.

Du kan selv søge lidt rundt på google.

Medlem
Brugeravatar

Vil også råde dig til at kontakte dit misbrugscenter, og få en buprenorphin nedtrapning, men som der bliver sagt så pas på med stabilisering.. På den måde kan du komme og hente din doser hver dag, og så skaf dig af med resten af din oxycondon og dine kontakter (ihvertfald til du er stærkere)..
Tro mig jeg ved det er svært, har selv været for svag og været på opdater i 9år :( kan absolut ikke anbefales!! Held og lykke herfra :)

Dedikeret medlem

Den der med at lade være at røre lortet er en grov generalisering.
Nogen personlighedstyper falder pladask for opiater, andre for stimulanser, andre for dissociativer.
Desværre ved man ikke om man er en af de "uheldige" før man prøver stoffet.

Sandt nok. Jeg tog personligt oxycodone hver dag i 2-3 uger (rekreativt), og stoppede da jeg løb tør. Har ikke rørt dem siden, eller følt nogen trang. Det er omkring et år siden.

Det eneste jeg har haft noget der ligner et længerevarende misbrug af, er nok i virkeligheden psykedelika, og i mindre grad cannabis. Sært men sandt.

Medlem

Geografisk sted: Syd for månen.
Jeg skal have dem dagligt, på 8 år. Og dem vil jeg aldrig undvære, elsker det så ufatteligt højt og ville gå meget langt for adgang til dem. Ja jeg er hocket men vil det også. Har ingen intention om at stoppe. Men vil gerne rådgive om at man ikke skal begynde da det fylder meget og du skal have adgang,. Men kan aldrig få nok alligevel .
Kunne og ville ikke leve uden.

Gid de var til salg som alkohol.

Medlem

Haha-. Du har vidst selv dine problemer. Psykiske. Hehe.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Jeg skal have dem dagligt, på 8 år. Og dem vil jeg aldrig undvære, elsker det så ufatteligt højt og ville gå meget langt for adgang til dem. Ja jeg er hocket men vil det også. Har ingen intention om at stoppe. Men vil gerne rådgive om at man ikke skal begynde da det fylder meget og du skal have adgang,. Men kan aldrig få nok alligevel .

Kunne og ville ikke leve uden.

Gid de var til salg som alkohol.

Hvordan kan du elske så røvsygt et stof? En psykologisk inducering af ligegyldighed, og så en glæde over ligegyldigheden.

Medlem

Jeg har ikke oplevet den ligegyldighed og har aldrig haft bivirkninger, andet end at du gerne vil have mere og det kræver at man hele tiden passer på og ikke giver efter.
Jeg advare jo hele tiden folk mod at begynde fordi mange slet ikke vil kunne styre det. Jeg kan dog lidt. Anser mig bestemt ikke som sølle. Ret fornærmende syntes jeg faktisk. Hvis man ikke kan skrive det herinde, hvor ellers.

Senest rettet af vectra 05 mar 2014 19:20, rettet i alt 1 gang.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Jeg har ikke oplevet den ligegyldighed og har aldrig haft bivirkninger, andet end at du gerne vil have mere og det kræver at man hele tiden passer på og ikke giver efter.
Jeg advare jo hele tiden folk mod at begynde fordi mange slet ikke vil kunne styre det. Jeg kan dog lidt. Anser mig nestemt ikke som sølle. Ret fornærmende syntes jeg faktisk. Hvis man ikke kan skrive det herinde, hvor ellers.

Hvad er det ved opiater du finder så appellerende? :)

Medlem

Den er meget svær at forklare. Totalt ro. Overblik. Alt er perfekt. Det er svært at sætte ord på. Måske andre kan bedre.

Medlem

Skal lige tilføje at jeg er kronisk smerte patient og får stoffet helt legalt. Og velfungerende i samfundet. Derfor kan jeg jo godt skrive om min kærlighed til medicinen.
Og de hjælper jo rent faktisk også på smerterne.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Jeg tænker, at normalt når folk udvikler en "kærlighed" til opiater, er det i forlængelse af et problem som de går ind og løser. Ved at pakke en ind, fysiologisk og psykologisk. Sammen med et kæmpe afhængighedspotentiale.

I dit tilfælde er det så smerter?

Rent objektivt set, skulle man nemlig mene, at der ikke rigtigt er noget fantastisk ved dem.
Ligesom cigaretter..

Ihvertfald ikke hvis man ekskluderer dem i det øjemed at de kan anvendes til at hjælpe med fysiske smerter og psykologiske problemer. - Og i dette øjemed skulle det jo heller ikke gerne helst være en holdbar langtidsløsning, medmindre man er en af de få måske, med permanente smerter, som ikke kan forbedres?

Medlem

For over et år siden lå jeg cigaretterne på hylden efter 20 år. Idag syntes jeg jo heller ikke der er noget godt ved dem, men de 20 år kunne jeg jo ikke undværre dem. Måske man skal være klar. Ved det ikke. Du har ikke samme virkning ved opiater som jeg har.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

For over et år siden lå jeg cigaretterne på hylden efter 20 år. Idag syntes jeg jo heller ikke der er noget godt ved dem, men de 20 år kunne jeg jo ikke undværre dem. Måske man skal være klar. Ved det ikke. Du har ikke samme virkning ved opiater som jeg har.

Ikke at kunne undvære et ekstremt afhængighedsskabende stof (f.eks. cigaretter) er på ingen måde det samme som at stoffet føles fantastisk. Kan du se hvor jeg vil hen?

Medlem

Ja, tror jeg godt. Nu kan jeg også godt se at det var lidt dumt skrevet de første indlæg i tråden af mig. Hvis man fjernede dem fra mig, så ville jeg jo overleve, et par hårde uger med fysiske abstinæncer og måske nogle måneder med psykisk trang.

Men de giver mig en doven glæde. Jeg skal jo ikke gøre andet end at æde en pille. Forstår du.

Har ikke nogen problemer som sådan ellers. Har det fint nok. Har aldrig haft psykiske problemer eller fået medicin for det. Kun kroniske smerter. (ryggen)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 27 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]