Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 jun 2025 09:38

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 16 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: flush og ph ?
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: over stok og sten
Jeg skal til at flushe nogle planter og jeg har aldrig rigtig stillet ph værdien når jeg flusher, og tænkte det egentlig nok ikke var nødvendigt da den jo helst ikke skal suge for meget nærring og sådan til sig, jeg har dog tænkt på at bruge sådan noget flush væske i mit næste grow men gider ikke i dette hehe.

men denne gang blev jeg alligevel i tvivl - jeg plejer at flushe med ret meget vand og tænkte at jeg ikke lige gad stille ph på det og alt det og har aldrig overvejet om det er nødvendigt ... meeen..... så slog OCD hjernen lige til og nu kan jeg simpelthen ikke få mig selv til at flushe før jeg har hørt om det er en god ide at indstille ph :lol: mit vandhane vand ligger vist helt oppe op en 8-9 stykker.

hvor meget vand plejer i at flushe med ? og stiller i ph ? og hvis ja hvorfor ?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: øen
hovedreglen er at du skal flushe 2-3x potten størrelse

så hvis potten er 10 liter skal du flushe med 20-30 liter

imo self skal du ph justere vandet, hvis du hælder 30 liter 9.0 ph vand igennem din potte så kommer jorden deri til at være deromkring når du er færdig, og så har din flushing bare skabt et nyt eller lign problem

hva er grunden til at du flusher?

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

godt så :D jeg flusher nemlig 30-35 liter til 11 liters potte. så helt galt er jeg da ikke gået i byen.

jeg flusher fordi jeg er ved at være færdig og gerne vil have et product der smager mindre harsk og generelt bedre. Det er jo anbefalet at gøre, har prøvet før med skunk der ingen flush har fået og gødning lige til det sidste, det smagte ikke just godt og oplevede endda at noget af det slog gnister :D (ikke frø) ved ikke om det var pga gødningen eller ej. Men jeg har altid flushet den sidste eller de sidste 2 gange jeg vander - hvis jeg kan komme til det, det syntes nu at give et bedre product.

men ok så, jeg tænkte bare at man instillede ph værdi da planten får problemer med at suge forskellige nærringstoffer til sig ved ukorrekt ph værdi, og siden man ikke er interesseret i at den skal suge for meget til sig når man flusher tænkte jeg det nok ikke betød så meget. men indstillet bliver den så :D

Dedikeret medlem
Brugeravatar

okey på den måde, troede du flushede pga problemer, my bad

hvis der kun er et par dage tilbage til høst så gør det nok ikke så meget, medmindre at alle bladene er fuldstændig tømt for næring kan de vel godt klare sig på det resterende

så det måske en okey god ide ikke at proppe flere kemikalier i planten, trækker mit råd ang ph tilbage :)

har du nogle billeder? kunne godt tænke mig at se :)

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

der er kun en 15-20 dage tilbage (14-15 dage for de to mindste planter) så det er ca 2 vandinger, det tror jeg nu nok skal skylde en del ud :P det er først nu at nogle af fanbladende er begyndt at blive gule, alle skud er allerede godt massive og kompakte (allerede en høst værdig størelse) men de små trichomes må godt få lidt endu. Men generelt ligner det at der er rigeligt krudt i planten, fik givet dem rigeligt med pk13-14 - bloom - og vegge gødning igennem hele blomsterings perioden - jeg tror jeg ramte grænsen godt for en enkelt viste bitte små tegn på at den havde brændt nallerne lidt på gødningen men intet advorligt.

jeg tager nogle billeder om nogle dage - poster dem både i denne tråd og en anden tråd jeg lavede da jeg startede growet (da jeg lovede en growlog i den men var lidt doven hehe) og ja self må du se ! :D det er nogle flotte purple mazar der dog efter hvad jeg har hørt ikke blive så lillae igen, men helt klart den flotteste auto jeg har dyrket indtil videre, 2 af planterne er btw fyldt op med frø efter en vellykket bestøvning
det kan godt være billeder kommer idag - skal lige se om jeg ka tage mig sammen :D

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

de her billeder blev taget for 7 dage siden, faktisk sidst jeg skrev herinde fik bare aldrig lagt dem op :D - trods at mange af pollenfangerne er visne/brune på halvdelen af planterne er de modnet lige langt mht deres trichomes. de fleste er så småt begyndt at blive lillae - de blev flushet i går (og en enkelt idag). regner med at høste om 5-10 dage - jeg ved godt folk somregel siger man skal vente 7-10 dage efter et flush men med en plante kan det godt være det kun bliver 5-6 dage da den virkelig ser klar ud nu, og jeg har ventet før og lavet en kedelig ryger, en brutalis automatic plante jeg lod overmodne engang blev virkelig noget sørgeligt stads at ryge, nærmest hovedpine tjald.

dog er de 2 små planter der er bestøvet og overfyldt med frø - fået mindst 15 dage at leve på endnu da jeg vil være sikker på at frøende er modne og klar, catalyxen er endnu ikke åbnet på det bestøvede planter - og de ligner ret meget de ikke bestøvet planters catalyxer (blev helt bange i starten og troede hele lortet var blevet bestøvet men heldigvis ikke.. den har jeg lavet en gang før nemlig :D )

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede

kan slet ikke ses på dette billed men har mange frø - og er så småt ved at blive lilla på det tidspungt - nu ser det noget bedre ud :P
Billede

ærgeligt det blev udtydeligt for det var vist det eneste af den plante (ret stor cola)
Billede

Den her er lidt sjov, nu er ca 30-40 % brune men for en uge siden overhoved ingen, trods at trichomes modnede ensartet på alle planter.
Billede

Billede

Billede

Dedikeret medlem
Brugeravatar

ser sku godt ud :) mine er nogenlunde i samme stadie med 1 uges tid tilbage for den ene sort og 2-3 for den anden, det er den bedste del af growet :)

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

mange tak det bliver jo helt stolt hehe :)

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

jeg høstede en af de små planter for et par dage siden (selv om jeg havde planlagt at lade den overmodne) har 2 planter med frø og denne her var den med mindst frø på - så høstede den og frøende er blevet rigtig flotte og mørke, jeg røg så idag lidt af den næsten færdig tørred urt der self ikke er curret endnu (så den smager lidt.. pottet) men den virker dejligt. ret afslappende i kroppen og ro i hovedet, rusen vare ved i lang tid faktisk.

har læst lidt om den her strain og der står at den bliver brugt de steder man medicinere med cannabis - til at dæmpe angst og stress, og rigtigt nok, der er tanker der let kan provokere angst lign ubehag frem i mig i en skævert men det syntes ikke rigtig at være et problem med den her urt.

jeg er glad for jeg høstede den lille plante lidt tidligere en forventet for jeg fik alligevel ikke fandens meget ud af den plante pga der var frø i de fleste skud, men har nu vuderet pga jeg har røget den at de andre i teltet ville ha godt af at stå 5-15 dage længere endnu.
høster den første store plante om 5-7 dage og den næste om 10-12 dage og den sidste om 15-17 dage, så kan jeg vel i mit næste grow lettere regne mig frem til hvad jeg bedst kunne lide og hvornår den skal høstes sådan ca - for det kan godt være der står på nettet at den skal have så og så mange dage men jeg syntes nu det er en smags sag :) og self også et spørgsål om forhold og setup

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Midtjylland.
Det ser fornuftigt ud Viridis!
Hvor mange g gav planten ca?
20-25?

-John Rooney.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

mange tak :)
den lille jeg høstede aner jeg ikke hvor meget gav da den stadig ligger til tørre hvor 80 % af skudende har frø fra top til tå :P to det ene skud jeg skulle ryge og pillede lidt groft frø fra det og der forsvandt en del skunk, så regner faktisk med mindre for de små planter der har stået i 4-5 liters potter, nok en 15-17 gram - det er tydeligt at når planten bliver så groft bestøver/ kneppet - at den pludselig tænker noget mere på at blive mor hehe :)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

kigger du på trichomes ?

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

ja self - har loop der forstøre 30 x op :) køber snart et "lomme mikroskop" med led lys i - har set dem helt ned til 150 kr :P

Dedikeret medlem
Brugeravatar

ja self - har loop der forstøre 30 x op :) køber snart et "lomme mikroskop" med led lys i - har set dem helt ned til 150 kr :P

når okey, det lød bare som om du havde nogle bestemte datoer du ville høste og ikke efter trichs

du kan få et usb mikroskop til 250 kr der kan tage billeder og sættes til computeren, de er 10 gange bedre end de små lomme mikroskoper

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

nå nej - self kan man regne med at efter så og så mange dage er det en gode ide at holde øje med dit og dat, men som du selv siger er det trichomes der afgøre sagen :) men stadig er der nogle sorter der giver en bedre rus (imo) når trichomes er helt hvide, og så nogle når de er begyndt at få lidt farve - os.v det er jo forskelligt fra strain til strain og fra person til person (smagsag) og siden jeg aldrig har dyrket den her sort før og nok planligger at gøre det i fremtiden syntes jeg det er rart at vide hvor lang tid (dage) den ca er om at modne under de her betingelser jeg giver den - samt hvornår jeg syntes den giver den bedste rus for mig. jeg syntes ikke det handler altid om at få planten på det stadie hvor den kan betegnes som mest potent, mere med det rette indhold af cannabinoider hvis man kan sige det sådan.

jeg syntes især ved stærkt sativa domineret sorter - at der faktisk kan være fordel ved at høste dem lidt tidligere end man måske lige regnede med - man kan self også komme til at smadre alt sin urt på det så hvis jeg er i tvivl plejer jeg at tage små prøver.

fedt ! det kunne være man skulle invistere i sådan et :) ! takker

Dedikeret medlem
Brugeravatar

yes, når de har peaket så er det kun et spørgsmål om hvor meget cbn/cbd man vil have

lige meget om det er sativa eller indica går jeg efter max 5-10 % rødlige, kun lige nok til at være sikker på potentheden er i top, gider ikke cbd/cbn

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 16 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]