Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 19 jul 2025 00:38

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem

Geografisk sted: Østrig
Sidder her og solotripper for fjerde gang på mdma, og damn det er dejligt. Jeg sidder og tænker tilbage på, hvor godt jeg kan lide at tage speed også. Cannabis kan jeg lide, men ikke nær så meget. Alligevel har jeg aldrig haft problemer med at moderere mit forbrug med stimulanser og MDMA, men Cannabis skal jeg passe meget på med for ikke at påvirke min hverdag negativt eller blive mentalt afhængig (har jeg været, men er stoppet og har lært at moderere mit forbrug, men kan kun med god viljestyrke). Heldigvis er det noget jeg er blevet bedre til, og jeg har stoppet mit cannabismisbrug, mit sukkermisbrug (troede aldrig jeg ville kunne stoppe det!). Og jeg har kunne moderere det i lang tid nu.

Selvom jeg virkelig elsker MDMA, så har jeg aldrig haft den store lyst til at blive ved med at tage det. Det med at tage et par måneders pause imellem hver dosis har heller aldrig været nogen udfordring overhovedet.

Hvad er jeres teori her? Hvorfor tror I, det forholder sig sådan for mig? Opiater or smøger har jeg heller ingen tendens til at blive afhængig af. Dog holder jeg mig helt fra opiater, da jeg synes de påvirker mig for længe til jeg synes det er særlig fedt. Og skulle det vise sig, jeg tager fejl og jeg bliver afhængig af opiater, så er det også virkelig en øv-afhængighed at have (ifølge dem jeg kender, som har været det).

Anyway, sorry det lange indlæg, er meget snaksagelig på MDMA. Håber I forstår min pointe, og hvad det er ved afhængighed som koncept som jeg søger at forstå.

Advarsel: Ingen af de ting, jeg har beskrevet som jeg foretager mig at noget jeg nødvendigvis anbefaler. Jeg mistede for 10 år siden en ven til et dårligt produceret batch af MDMA, og havde nær mistet 2 venner. Ligeledes skal det også siges, at jeg synes det er en dårlig idé for mindreårige at tage det - jeg var selv meget nysgerrig efter stoffer, da jeg var 14-18, men jeg valgte alligevel aldrig at tage dem i den alder, fordi jeg vidste at jeg i den alder var meget sårbar overfor den slags! Valgte i stedet at læse og lære.

Medlem
Brugeravatar

Afhængighedspotentialet for forskellige stoffer er meget individuelt, jeg har personligt ikke nogen problemer med cannabis, men mit alkoholforbrug har det med at blive lige lovlig højt i visse perioder, det er jeg godt selv klar over og derfor ved jeg, hvad jeg skal passe på med.

Forresten, er du sikker på at du ikke hellere vil gemme dit MDMA til nogle lidt mere passende lejligheder end at være alene? Vil gerne give dig ret i at det nogen gange er fedest at være alene når man er påvirket, men MDMA er da et af de stoffer der helst skal tages når der sker noget specielt.

Medlem

Er virkelig ked af at høre om din ven der døde. Men vil bare gerne høre mere om det, så jeg selv kan undgå sådan en situation. Var i 100% sikre på det var MDMA?

Medlem
Brugeravatar

Der er nogen mennesker, som bare ikke bliver hooked på stimulanser, ligesom det heller ikke er alle som er vilde med at være knækket poå opioder. Det kan der være tusindvis af årsager til. Jeg bliver det heller ikke selv, men bruger da amfetamin med jævne mellemrum når der lige byder sig en god lejlighed :) Nu er MDMA jo heller ikke, så vidt jeg ved, så vanedannende som f.eks kokain.
Jeg er enig i at du skulle tage at gemme MDMA'en til ture med nogle mennesker, som betyder noget for dig. Det er trods alt et empatogen :3 .... og du har en begrænset mængde gode MDMA-trips at gøre godt med i dit liv. For mit vedkommende er virkningen brændt ud efter omkring 20 trips, og jeg ved ikke om jeg nogensinde kommer til at opleve magien igen. Use it wisely :)

Medlem

Steroidbrah, jeg er hundrede procent sikker på, det enten ikke var mdma, eller at der også var andet end MDMA i det. Men det var solgt som det. Og med hensyn til at gemme det til en særlig anledning - tja - min oplevelse er at MDMA's effekter er meget forskellige afhængig af stemningen og om man er alene. Begge dele kan jeg lide - giver 2 meget forskellige oplevelser. Har de seneste måneder ikke haft særlig meget lyst til at være påvirket, når jeg gik i byen, så jeg har holdt det til et par øl kun.
Det der undrer mig mest, er at jeg har meget nemt ved at styre mit amfetaminforbrug. Amfetamin er jo kendt for at være en del mere vanedannende end MDMA.

Medlem

Iøvrigt er jeg lidt i tvivl om, om jeg kan motionere de næste par dage? Altså om det er godt eller dårligt for genopbyggelsen af serotoninniveauet. Hvad der er godt at spise er jeg ikke i tvivl om.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Under hatten, over bordet.
Har det på samme måde. Tager også mine forholdsregler hvad angår opiater og benzoer da jeg godt kan lide hashen. Ikke meget, men jeg ryger da hverdag.
Har haft mine ture med det meste, men intet er hængt rigtig på, heller ikke smøger, selvom det nu er lækkert nok når man er påvirket af stimulanser osv.

Hvooordan slipper man af med den weed!? er det fordi mennesket er skabt til at skulle suge joints? Hashens kløer er forfærdelige, og lige når man tror man er ude så ryger man 1 joint og en mere og en mere og en mere. Det for vildt :D å d
Heldigvis kan jeg godt styre det, men det sætter virkelig min rygrad og psyke på prøve at jeg ikke kan få mig vendt af med det når jeg ikke har problemer med andre ting!

Medlem

jeg synes også hash er noget af det der hurtigst bliver hverdag, måske er det fordi det ingen fysiske konsekvenser har
og måske fordi det er meget acceptabelt at ryge fede i Danmark..
for mit vedkommende, kan jeg ikke have noget til at lægge, uden jeg tænker på hvornår det skal ryges.

Dedikeret medlem

Der er nogen mennesker, som bare ikke bliver hooked på stimulanser, ligesom det heller ikke er alle som er vilde med at være knækket poå opioder. Det kan der være tusindvis af årsager til. Jeg bliver det heller ikke selv, men bruger da amfetamin med jævne mellemrum når der lige byder sig en god lejlighed :) Nu er MDMA jo heller ikke, så vidt jeg ved, så vanedannende som f.eks kokain.
Jeg er enig i at du skulle tage at gemme MDMA'en til ture med nogle mennesker, som betyder noget for dig. Det er trods alt et empatogen :3 .... og du har en begrænset mængde gode MDMA-trips at gøre godt med i dit liv. For mit vedkommende er virkningen brændt ud efter omkring 20 trips, og jeg ved ikke om jeg nogensinde kommer til at opleve magien igen. Use it wisely :)

Der er NOGLE som mener de mister magien efter et vis antal trips og andre æder bare for meget MDMA og mister magien den vej. Men jeg har altså kogt MDMA rigtig mange gange og jeg har også været ude i ikke så smarte doser men min magi er her stadig - nogle gange skal jeg bare lige holde lidt xtra lange pauser men det gør mig heller ikke noget. Og jeg har venner som er i samme båd. Så man kan altså ikke helt sige til folk at de har er vis antal gange. Nogle har andre har ikke(og så tror jeg også det kommer meget an på hvor hårdt man knepper daten hver gang)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]