Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 jun 2025 01:29

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Hej Allesammen,
jeg står og har investeret i nogle forskellige frø - Frøene er af mærket Royal Queen, og dem jeg har bestilt er: Royal queen cheese, ice & haze berry. At det lige blev dem, var fordi jeg havde indtrykket af at de var ok populære blandt andre.

Nu til det store spørgsmål:
Jeg har nørdet Dcf's guide til hvad jeg skal bruge af forskellige til at komme igang. Men jeg falder dog stadig over mange tråde hvor folk snakker om diverse hydro og ind/udsugnings systemer. Jeg kunne godt tænke mig at vide om det er en absolut nødvendighed at skulle have diverse slanger osv. sat op til planterne for at de får den rigtige mængde væske mm. ? Eller er det "okay" at bruge den gammeldags metode med at måle en hvis mængde op og påfylde det planten med faste mellemrum? Mht. til ind/ud sugning så skal det stå i et rum/stue på 25kvm hvor der er 3m til loftet. Jeg har godt forstået at det kunne være en fordel at sætte noget vind på planten i mild mængde for at give stilken mere styrke men jævnudluftning, er det tilstrækkeligt?

Alt konstruktivt modtages med kyshånd :-)

/Urutineret

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: øen
hvis du ikke kender forskellen på hydro og jord så burde du læse lidt mere om dyrkning

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Schwiez
Søg på nettet efter de sorter du har købt og beslut dig for en sort. Alternativt vil du skulle bekymre dig om de nu fik den mængde gødning og pasning de hver især kræver. Nogle sorter går godt på samme gødningsmængde andre ikke. Sativa phenoer er ikke så vilde med N osv osv. Den veggetative fase er ikke en, samt der er blomstringstiden at tage hensyn til. Den kan variere fra 44 til 150 dage. Så hvis du vælger mere end en sort tag de to med mest sammenfald på de parametre.

Hvis du søger på Royal Queen Seeds - Haze Berry
Flowering time: 9-10 weeks
Genetic background: Blueberry x Shining Silver Haze
Height of the plant: 100-150 cm
Harvest month: Late October
Yield: 40-50 grams
Type Sativa: 80% Indica 20%

Bekannte Phänotypen:
beta version - füge einen anderen Phänotyp hinzu
1.: kleiner, kompakter, schnell blühender, indica-lastiger Phänotyp #1
2.: großer, gestreckter, langsam blühender, sativa-lastiger Phänotyp #2
3.: Sehr homogene Sorte

Fandt det her han brugte 600W og hvad der ligner 11L jord
Billede

Royal Queen Seeds - Ice

Flowering time: 8-10 weeks
Yield: 55-65 grams
Harvest month: September
Height of the plant: 50-60 cm
Genetic background: Afghan x Northern Light x Skunk
Type: Sativa: 10%; Indica: 90%

Fand det her han brugte 250W og billedet er fra uge 7 i blomst
Billede

Pot kan gro i glasskår med kattepis- klø du bare på.

Junior medlem

Tusind tak for hjælpen Kaktus Klausen :-) Jeg havde jo overhoved ikke tænkt over at div. forskellige sorter ikke skal have de samme mængder gødning/NPK værdier. Det var en rigtig fin beskrivelse du gav.

Blot et lille spørgsmål mere; Jeg har fået nogle ekstra frø med som en gave formoder jeg, hvor jeg har fået det ene til at spire. Den er nu flittigt placeret i min blanding af pottemuld, sand og vermiculete sten. Men jeg er helt lost omkring vanding af den? Jeg ved godt at man kan se på en plante hvis den får for meget af det ene og for lidt af det andet osv. Men situationen er sådan at jeg ikke har nogen som helst fornemmelse for hvordan forløbet er lige nu, da jeg ikke kan følge med visuelt. Er det bare at sørge for at jordblandingen hverken er for tør ell. modsat pjaskhamrende våd. Og så lade vorherre om det sidste?

Medlem

Jeg plejer at lade jorden tørre nogenlunde ud, indtil den er tør 3-4 centimeter nede i jorden (alt efter pottestørrelse).
Her efter får den nok vand til at der ligger et lille "bad" af vand der så får lov at synke til bund, og evt ud af drænhullerne.

Håber det kan bruges, og forståes ! (Fyraftens pinden er røget :D)
Ellers spørg, og jeg skal svare, dog på et mindre skævt tidspunkt ;)

Altid420!

Junior medlem

Haha! Tusind tak for svaret, den første er allerede kigget op over jorden - så det er en succes her på mit første grow :-D

Tænkte på, jeg har købt noget Biobizz gødning med navnene: Biobizz - Grow/Bloom/Top max

Hvordan er blandingsforholdene og hvornår begynder I at smide det på planterne derude? :-)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: øen
bio grow og top max kan du starte med efter 2-4 uger alt efter hvor forgødet din jord er og hvor godt de klare sig

jeg starter med en ½ grow ml/l og så giver jeg dem ½ ml mere ved næste vanding 2-3 gange og så ser hvordan de tager imod det

top max skal de ikke have særlig meget af de første mange uger, start med en ½ ml/l og 1 ml ved næste vanding, og så hold den på 1 ml til den er et par uger inde i blomst, derefter forøger du med en ½ ml hver vanding til du ender på 4 ml, de aller sidste uger inden flush/høst går du ned til 2-3 ml

når du sætter dem til 12/12 så går du langsomt ned i grow og op i bloom så det får en flydende overgang, start med ½ ml og arbejd dig op til 2-2½ ml/l, og derefter kan du se om de vil have mere/mindre

hvis du undervejs kan se misfarvede spidser på bladende så gå lidt ned i gødning, hvis du ser hele blade der bliver misfarvede er det ofte tegn på undergøgning

læs op på hva du skal kigge efter og hva du skal gøre ved over/under gødning og i de forskellige situationer

http://www.growweedeasy.com/marijuana-symptoms-pictures

Junior medlem

Tusind tak for hjælpen! Det var lige det jeg skulle bruge af info :-)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]