Citat:
Jeg er jo som sagt begynder, og fejlene retter op på hukommelsen og dovenskaben.
alle de ting man lavede af fejl i begyndelsen er super frustrerende når man oplever det.
(nogen andre er dog lidt mere løse i deres opfattelse, de tænker bare: fuck that, vi prøver igen)
men som regel når man er gået hen, og kan kalde sig selv en sand mester, så kan man kun kigge tilbage og grine godt og grundigt af hvorledes man startede ud.
det kan jeg i hvert fald godt huske om mig selv, jeg husker at jeg havde EN plante under en 400 watt lampe. første gang jeg dyrkede.
jeg husker det var en AK47
(heldigvis var det ikke mig der betalte for el regningen.)
og den lampe lyste af helvedes til, så hvis man gik udenfor for at kigge på siden af bygningen fik man hurtigt øje på mit vindue, som der lyste op mere end nogen af de andre vinduer.
så jeg brugte et sengelagen til at forsøge at skjule mit foretagende.
jeg ærger mig over at jeg ikke fik taget et billede af det hahahaha
jeg var herre bange for at der gik ild i det lagen, jeg havde bare lagt den ovenpå lampen
jeg havde ingen penge så jeg kunne ikke købe et smart telt, til at skjule mit foretagende
(jeg boede på ungdomshjem, i udslusningen, så jeg fik hver uge besøg af min kontaktperson)
anden gang jeg dyrkede cannabis, så puttede jeg ET frø ned i en af de der flasker man bruger til at brygge øl med.
jeg ved ikke hvor mange liter den er på.
men jeg havde ikke tænkt over at på et tidspunkt ville planten gro sig for stor til at være inde i flasken.
så jeg endte med at smadre flasken, for at få min plante ud derfra.
også købte jeg en bog, (Jorge Cervantes, horticulture)
også lærte jeg bogen udenad, nu føler jeg mig som en ekspert.
men til trods for alle de erfaringer jeg har gjord mig, såååå er der altid mere at lære.
Citat:
Når jeg siger - håber jeg - er det fordi jeg må tage højde for, at jeg jo langt fra kan kalde mig ekspert. med mindre der er tale om, hvordan man IKKE gør, der er jeg nærmest legende
grunden til at jeg griner er nok fordi jeg kan genkende mine fejl i dine fejl.
hahaha.
Citat:
- i hvert fald hos min lokale growshop, hvor sælgeren altid gnækkende kommer og spørger: "hvad er der så galt nu?" - det er blevet til mange, mange timers snakken og jeg tror jeg har forbedret mine evner og udstyr væsentligt, men det vil tiden jo vise
samme historie med mig, jeg gik altid ned på jægersborgsgade hvor det gamle ethnoplanet engang lå.
jeg gik derned så ofte at de nu efter 6 år efter jeg startede med at dyrke planter
stadig godt kan huske mit ansigt.
de hedder grey and green nu. og ligger et andet sted.
men jo de har brugt mange timer på at grine af hvilke sindssyge projekter jeg startede med at vise dem med mine planter.
good times