Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 22 jun 2025 23:01

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 13 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Hey!

Vil lige høre jeres mening/erfaring omkring at toppe og beskære planterne ?! :D

eller lade helt vær med at toppe også bare beskære dem inden blomst ?!

groer i 1,5*1,5*2 mtr.

tænker at køre 9 eller 12 stk. hvor jeg med 9 beskære og topper dem alle.. eller med 12. beskære og topper de 2 i midten ? ..

gode råd.. og erfaringer ?! tænker på udbyttet?! men vil også gerne have nogle flotte store buds ?! :D

:rocking: :rocking: :rocking:

Junior medlem

Også forskellen på FIM/Topping ?!

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Syd for Skagen
Har ingen erfaring, men inden du kommer for godt i gang med at oprette nye tråde, så hold dem samlet til en.. evt. omdøb denne til "hjælp til nybegynder".

Du skal forresten ikke regne med det største/bedste udbytte i første og andet grow, da det tager tid og erfaring.

DDSIT: LÆS OP PÅ DIT STOF kong.svamp, inden du udtaler dig om noget du tilsyneladende ikke aner en skid om...
kong.svamp: øhm har du HTX på 2 år med fyskik OG kemi på A?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: øen
du bliver nød til at lave lidt research selv, hvis du har tænkt dig at spørge i stedet for lige at lave et par minutters research hver gang du har problemer eller mangler info så bliver dit grow noget bæ

de der spørgsmål hvor man ved at svaret ligger på google som det første ved en enkelt søgning det gider man bare ikke at svare på

Junior medlem

Har søgt og søgt og kan ikke finde nogle der skriver hvad forskellen er og hvad deres erfaring er! :D

Er bestemt ikke nybegynder det er mit første grow for mig selv i telt. Ellers har det været gorillagrow med auto og boet i hus med en kammerat som havde 100% styr på det hvor vi brugte hele kælderen til det så nybegynder vil jeg ikke kalde mig selv.. Han er desværre på sabbart år i Canada så der er ikke meget hjælp at hente. :D men tak for Info! :D eller noget!!

Senest rettet af 123456789 10 feb 2014 19:52, rettet i alt 1 gang.

Junior medlem

Jo har fundet 1000 emner hvor folk fortæller om at toppe deres planter men aldrig nogle konkrete fordele og udlemper.. :D

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Fim kan give fire grene frem for to, som du får ved en topping.

http://cf.dcfonline.dk/

Under topping/beskæring

DDSIT: LÆS OP PÅ DIT STOF kong.svamp, inden du udtaler dig om noget du tilsyneladende ikke aner en skid om...

Junior medlem

Som han skriver i sin guide er det ikke altid det bliver en succes, men er det så svært som han skriver og skal man være heldig for at det lykkedes eller hvordan? :D tusinde tak for input (:

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: øen
selve fimningen kan aldrig rigtig gå helt galt, hvis du fucker helt op og lavet et forkert snit så topper du bare 1 node nede, hvis du rammer snittet så er der stor chance for 3-4-5-6 hoved skud, det er genetikken der gør at man aldrig ved om det lykkes, for nogle sorter eller bare uheldige planter er ikke stærke nok til at modstå stressen, hvis du frek.s gør det på en plante som ikke er passet ordenligt og som ikke er super sund så er chancen for at det lykkes meget mindre

jeg har selv 100 % succes med fim, dog kun 10 planter men det en god start, havde ikke regnet med alle ga mindst 4 og nogle 5-6 toppe når det var første gang, men det virker fint på dem jeg har prøvet det på, super silver haze og critical

Moderator
Brugeravatar

Toppede planter giver som regel flere små buds, hvor de utoppede giver færre større buds. Jeg tror jeg vil prøve at gøre forvirringen større og anbefale dig LST/nedbinding, som har samme fordele som topning, men uden at man bremser væksten

Junior medlem

Tak har godt læst om LST og set en del videoer med det! Og kan godt se det smarte i :-D

Nu kommer der lige et dumt spørgsmål. Har kun PH- Bloom stående hjemme.. Kan det bruges til veg også eller skal jeg et smut på jagt efter noget til veg!? :-D syntes jeg kan læse mig frem til at det godt kan bruges :-D

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Alle gødninger kan bruges, men det er ikke alle der er lige ideelle. Bloom har sikkert en høj P værdi, hvor det du skal bruge er en høj N værdi.
Syntes du snakkede om at have erfaring? Virker umiddelbart ikke sådan :hm:

Medlem
Brugeravatar

Hvis det er Ph perfect Bloom, er det vigtigt det bruges samtidig med grow og Bloom. Noget ph buffere i væskerne

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 13 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]