Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 18 jul 2025 23:18

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 15 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Geografisk sted: Kolding
Hej derude!

Jeg sidder og skal lave en fremlæggelse i biologi om MDMA, og jeg skal komme med en redegørelse for hvor udbredt det er i Danmark. Jeg kan ikke finde nogle statistikker eller noget som helst om det.

Desuden så siger min biologibog at en normal dosis er på 120mg og hvis man tager mere ændrer det ikke rigtig på de gode ting ved rusen, men gør bare at man får flere bivirkninger. det synes jeg ikke giver helt mening og stemmer slet ikke overens med alle de mange rapporter jeg har læst herinde og på erowid gennem tiden.

Håber der er nogle kloge hoveder herinde der kan hjælpe mig lidt!

Medlem

Googlede lige hurtigt, og fandt følgende:
http://ar2006.emcdda.europa.eu/da/page008-da.html

Et andet sted, står der netop som du konstaterer, at udbredelsen er forholdsvis ukendt. Du kunne eventuelt sammenligne antallet af anholdelser i nogle enkelte byer/kommuner, med indbygger tallet i de kommuner/byer, du har valgt at inddrage. Burde give et lille overblik. Måske du også kunne inddrage en statistik for hvor mange der på landsplan er blevet anholdt for ecstasy, og dermed konkluderer dig frem til hvor de fleste forbrugere befinder sig geografisk.

Angående din lærer's holdning til 120mg dosen, så lad ham bare få ret. Det er i sidste ende ham der giver dig karakteren, og nogle personer kan bare ikke klare at eleven svarer dem igen, eller ved mere end dem. Trist at man skal være bange for autoriteter på den måde.

Medlem

Inddrag evt. aktuelle sager som f.eks. de hvide bude, hvor der blev beslaglagt en sindssyg masse ecstasy. Det må jo betyde, at efterspørgslen på stoffet er stor, når en pusher ligger inde med så meget.

Medlem

Hej Tonni.

http://sundhedsstyrelsen.dk/publ/Publ20 ... DK2012.pdf

Side 17 har en tabel der viser brugen af "ecstacy"/MDMA indenfor det sidste år, i aldersgruppen 16-34, målt i 2000, 2005, 2008 og 2010.

Vild nok biologibog du har dig. Erowid nævner det samme:

Citat:
A large percentage of users find that, unlike with many other psychoactives such as LSD or mushrooms, there is a 'sweet spot' in MDMA dosage. Once this spot is found, higher dosages are not particularly desirable as they don't increase the sought after effects or duration.

Jeg kunne godt forestille mig at 120mg var et fint bud på et sweet spot der kan generaliseres rimelig bredt.

Junior medlem

Googlede lige hurtigt, og fandt følgende:
http://ar2006.emcdda.europa.eu/da/page008-da.html

Et andet sted, står der netop som du konstaterer, at udbredelsen er forholdsvis ukendt. Du kunne eventuelt sammenligne antallet af anholdelser i nogle enkelte byer/kommuner, med indbygger tallet i de kommuner/byer, du har valgt at inddrage. Burde give et lille overblik. Måske du også kunne inddrage en statistik for hvor mange der på landsplan er blevet anholdt for ecstasy, og dermed konkluderer dig frem til hvor de fleste forbrugere befinder sig geografisk.

Angående din lærer's holdning til 120mg dosen, så lad ham bare få ret. Det er i sidste ende ham der giver dig karakteren, og nogle personer kan bare ikke klare at eleven svarer dem igen, eller ved mere end dem. Trist at man skal være bange for autoriteter på den måde.

Tuuuusind tak, det hjalp mig rigtig meget! Underligt at man aldrig selv kan finde det man leder efter. ;-)

Junior medlem

Hej Tonni.

http://sundhedsstyrelsen.dk/publ/Publ20 ... DK2012.pdf

Side 17 har en tabel der viser brugen af "ecstacy"/MDMA indenfor det sidste år, i aldersgruppen 16-34, målt i 2000, 2005, 2008 og 2010.

Vild nok biologibog du har dig. Erowid nævner det samme:

Citat:
A large percentage of users find that, unlike with many other psychoactives such as LSD or mushrooms, there is a 'sweet spot' in MDMA dosage. Once this spot is found, higher dosages are not particularly desirable as they don't increase the sought after effects or duration.

Jeg kunne godt forestille mig at 120mg var et fint bud på et sweet spot der kan generaliseres rimelig bredt.

Mange tusind tak for det. Kan mærke jeg skulle have skrevet herinde noget før, det bliver en god opgave nu!

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: The White House
det med 120 mg er en sandhed med modifikationer efter min mening. Selve rusen bliver naturligvis kraftigere ved større dosis, og MDMA rusen er YDERST behagelig. dermed sagt, så synes jeg at hvis jeg kommer over 120-150 mg på en aften så begynder de negativer side effekter at blive mere udtalte, især dagen efter. kæbe musklen spænder voldsomt osv. Mest af alt kommer der ikke rigtigt til at ske noget "vildere" den aften når man overskrider 120-150, man kommer ikke til at snakke bedre med mennesker, blive mere energisk og ens aftens "eventyr" bliver ikke bedre.

det er selvfølgelig bare personlige erfaringer jeg taler ud fra.

Moderator
Brugeravatar

120mg er en meget normal dose. men synes ikke man kan sige det, som de har gjort i den bog. personligt synes jeg 180 - 190 som startdose er perfekt

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Omicron Persei 8, on delivery mission
Jeg er nu meget enig i de ca 120 mg sweet spot (mit ligger en smule under). Når man kommer over det, gør det, som Joe Biden siger, ikke oplevelsen federe. Man (læs: jeg) bliver bare mere påvirket og "blæst", hvilket jeg ikke rigtig bryder mig om. Og som også nævnes ovenfor bliver de negative effekter mere udtalte.

Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Aalborg
Jeg har hørt nogen kloge hoveder snakke om at dosen bør være 1,5 gange ens kropsvægt. Så f.eks. 80 kg. er den anbefalede dose 120 mg. 100 kg. er den 150 mg osv. Det er naturligvis for 100% (84% ;)) rent MDMA.
Det passer meget godt overens med min erfaring.

Medlem
Brugeravatar

Jeg har hørt nogen kloge hoveder snakke om at dosen bør være 1,5 gange ens kropsvægt. Så f.eks. 80 kg. er den anbefalede dose 120 mg. 100 kg. er den 150 mg osv. Det er naturligvis for 100% (84% ;)) rent MDMA.
Det passer meget godt overens med min erfaring.

Så må jeg tager 192mg :rocking: passer meget godt, Jeg vil estimere at jeg tog 160-170mg da jeg for 10år siden vejede 18kg. mindre..

Junior medlem

Misforstod tråden. Er ny herinde, så ved ikke om jeg kan slette det jeg har skrevet ;)

Troede I mente at 120mg var nok til en hel aften på MDMA, og ikke kun 1 streg :)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: The White House
det er det også! 120 mg er fint på en aften.

Dedikeret medlem

AlexAmager skrev:
Misforstod tråden. Er ny herinde, så ved ikke om jeg kan slette det jeg har skrevet ;)

Troede I mente at 120mg var nok til en hel aften på MDMA, og ikke kun 1 streg :)

Der menes også 120mg på en aften. Det syntes nogle er nok - andre tager lidt mere.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Det er meget normalt at have en enkel eller 2 små redoseringer hen over aftenen. Et sted mellem 1,5mg-2mg/kg kropsvægt er et godt sted at dosere. Redoseringen kan så være 2 små med 1/4 af attackdosen, eller hvis man tager en enkel 1/3-1/2 af attack dosen.

For mig er 190mg attack og 90mg redose er optimalt for mig, men nogengange redosere jeg ikke.

6990 ulfborg
Ullsgade 4a

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 15 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]