Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 22 jun 2025 17:21

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 11 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem
Brugeravatar

Jeg vil gerne vide hvad forskellen på 1,3 butanediol og 1,4 butanediol er?
er der nogle der har erfaringer med det? dosering osv. :)

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Her og der
En hurtig konsultation hos wikipedia siger at butan-1,4-diol bliver metaboliseret til GHB. Butan-1,3-diol bliver brugt til at sænke blodsukkeret hvis jeg læser rigtigt (Syns wiki skriver det lidt kryptisk, så jeg kan ikke helt regne ud om det er den ene eller anden vej). Den du vil have fat i et nok butan-1,4-diol. Forskellen er hvor -OH grupperne sidder.

Lad være med at blande det med alkohol (ethanol altså)!

Mht. dosis ved jeg ingen ting, måske erowid gør?

Edit: Det er åbenbart endnu farligere at blande med alkohol end GHB, da det er de samme enzymer der nedbryder ethanol og omdanner butan-1,4-diol til GHB. Hvis jeg var dig ville jeg nok bare få fat i noget GHB!

Medlem
Brugeravatar

Ja ok sådan har jeg også forstået det.... så 1,3-butanediol kan ikke bruges som sedative som alm BDO, vel? sådan kom jeg frem til det ihvertfald... kom bare til at bestille 0,5L 1,3-butanediol i den tanke at det var 1,4-butandiol....
BTW IMO er BDO bedre end GHB (og GBL).....

Medlem
Brugeravatar

GBL bliver omdannet til GHB i kroppen, så du siger BDO er bedre end GHB og GBL. Lol just kidding.
Har lige læst lidt op om det stads. Kan ikke finde noget om erfaringer, doseringer eller andet.
Hvis jeg var dig (det er jeg ikke, men hvis jeg var! :P ). Så ville jeg nok skaffe mig af med det, i stedet for at lege med ilden. :)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

GBL bliver omdannet til GHB i kroppen, så du siger BDO er bedre end GHB og GBL.

Men rusen er aligevel smule anderledes ved GHB og GBL. Nu har jeg ikke selv prøvet BDO( er det 1,4 butanediol?), men kunne forstille mig at man godt kan mærke forskel i rusen som ved GBL/GHB.

Har aldrig hørt om det før og det lyder da spændende! Har selv drukket en del GHB/GBL, og hvis d BDO er bedre kunne det være at man lige skulle prøve at bestille lidt hjem. :)

Medlem
Brugeravatar

Ja BDO er lig (1,4-)butanediol...
Og ja jeg syntes det giver en lidt mere 'svimmel' (/bedøvende) og psykadelisk effekt, som minder mig lidt om DXM (dexofan/dextrometrophan)...
Kan du finde nogle sider hvor man kan bestille butanediol? udover Ebay?
Jeg har fundet en masse sider og prøvet at bestille BDO. Bl.a. Sigma Aldrich - men de ringede til mig igår og bad om mit CVR nr.. (Dvs. kun firmaer)
Hvad med 'rengørings GBL' (f.eks Top Cleaner) - er det fuldstændig hul i hovedet at indtage?
Sagen er den at kommunen har sendt mig på pis prøve og har brug for et benzodiazepin alternativ :? :oops:

Dedikeret medlem

qoute : Hvad med 'rengørings GBL' (f.eks Top Cleaner) - er det fuldstændig hul i hovedet at indtage?
Sagen er den at kommunen har sendt mig på pis prøve og har brug for et benzodiazepin alternativ..
svar: med chance for at lyde kliche-ish old: hvorfor ikke bare tage imod hjælpen? -det er dig selv du snyder i sidste ende..

Medlem
Brugeravatar

og ja er så kommet til at bestille 1L 1,3-butanediol, fordi jeg sad og stenede den anden dag...DOH!

Medlem
Brugeravatar

qoute : Hvad med 'rengørings GBL' (f.eks Top Cleaner) - er det fuldstændig hul i hovedet at indtage?
Sagen er den at kommunen har sendt mig på pis prøve og har brug for et benzodiazepin alternativ..
svar: med chance for at lyde kliche-ish old: hvorfor ikke bare tage imod hjælpen? -det er dig selv du snyder i sidste ende..

jeg har prøvet....tak for tippet - men det var ikke det mit indlæg handlede om....

Medlem
Brugeravatar

blev sku lidt irriteret, så vil lige skrive - du kender ikke mig, min historie eller min situation. så lad være at belær og døm mig STWOD!!
men hvis du virkelig gerne vil vide det så PM mig, så skal du få min historie......... 8)

Dedikeret medlem

blev sku lidt irriteret, så vil lige skrive - du kender ikke mig, min historie eller min situation. så lad være at belær og døm mig STWOD!!
men hvis du virkelig gerne vil vide det så PM mig, så skal du få min historie......... 8)

mit svar er faktisk et spørgsmål, jeg hverken dømmer eller belœrer dig, mandenmh..
meeen det er altså på et HR-board, og derfor skrev jeg det!
*top cleaner
vi ka da snildt dele livshistorier over pm hvis det leder til en bedre gensidig forståelse! :-) for det var altså venlig ment!

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 11 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]