Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 29 jul 2025 23:05

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 18 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Hej Psychedelia.
Jeg vil gerne vide hvor lidt min ven kan slippe af sted med at sove, og stadig være klar oven i hovedet til hans eksamen. Hans eksamen er i morgen, og hans slutspurt satte ind i går. Det er forløbet følgende.
Tirsdag klokken 12 står han op efter 10 timers søvn
Tirsdag klokken 24 begynder han at køre amf, bare en lille smule hver 2. time ca. for at holde sig kørende gennem natten (vi snakker måske 1/6 af en lille bane per gang)
I dag, onsdag, klokken 13 falder han i søvn og sover til kl 17
og han har altså ikke sovet siden. I den perfekte verden vil han så begynde at køre amf nu og ikke sove før han er færdig med eksamen i morgen klokken 17, hvorefter han så kan sove lige så længe han lyster.

Er dette overhovedet muligt uden at sejle fuldstændigt til eksamen og få -3? Der er godt pres på, så han vil gerne sove så lidt som muligt, men stadig være nogenlunde frisk i hovedet.
Han har også en anden idé. Der vil han tage en morfar på ca. 3 timer om nogle timer, og derefter påbegynde amf for at gøre sig klar til eksamen.
For at opsummere har han altså to planer, hvor han når han er færdig med eksamen i den ene plan har sovet 4 timer i løbet af de sidste ca 55 timer, mens han i den anden plan har sovet i 7. I begge planer har han været på (mindre mængder) amf i to perioder af hhv. ca 10 timer og ca 14 timer.
Han tænker at det da ikke lyder helt fucked, da han trods alt var veludhvilet da slutspurten begyndte, blot skal holde sig klar i hovedet til klokken 17 i morgen, og altså blot er to nætters søvn (der normalt ville give 12 timer for ham), der er reduceret til hhv. 4-7 timer.

Men hvad siger I? Han har ikke tidligere brugt amf (men andre stoffer) og er utroligt glad for virkningen. Han håber det kan redde hans eksamen..

Han håber desuden, at der er nogle søde psykedelikere, der vil hjælpe en yderst presset mand (hvis han dumper er han HELT ude at skide)!

Medlem

Hvis jeg var ham, havde jeg drukket kaffe og/eller energidriks som redbull eller monster.. Kunne godt nok ikke forstille mig, at amf fik den hjerne til at fungerer ret optimalt, når der også er så lidt søvn gældende.. Det er i øvrigt påvist, at kaffe giver en bedre hukommelse, men om det virker på så kort tid skal jeg ikke kunne sige ;-) http://www.bt.dk/sundhed/kaffe-giver-di ... hukommelse

Medlem

Hvis jeg var ham, havde jeg drukket kaffe og/eller energidriks som redbull eller monster.. Kunne godt nok ikke forstille mig, at amf fik den hjerne til at fungerer ret optimalt, når der også er så lidt søvn gældende.. Det er i øvrigt påvist, at kaffe giver en bedre hukommelse, men om det virker på så kort tid skal jeg ikke kunne sige ;-) http://www.bt.dk/sundhed/kaffe-giver-di ... hukommelse

Medlem

Medlem

Undskyld de mange reposts, min computer fatter ikke noget pt..

Junior medlem

Undskyld de mange reposts, min computer fatter ikke noget pt..

Det er helt fint og mange tak for svaret :D Jeg vil nu sige, at han altid sætter sig ind i stoffers virkninger, og i dette henseende er der masser af materiale der understøtter idéen om at det virker. Det giver efter sigende bedre koncentrationsevne, hvilket fører til timevis af dybt koncentreret læsning, som han(og mange andre) ellers ikke ville kunne opnå! :) Han har dog ikke kunnet finde noget som helst, som antyder hvor lidt søvn man kan klare sig på uden at blive for ristet til at løse en skriftlig eksamen..

Medlem

Tror også det er fuldstændigt individuelt.. Hvor presset er manden? :D

Junior medlem

Tror også det er fuldstændigt individuelt.. Hvor presset er manden? :D

Hvis han dumper eksamen er det lige før han lige så godt kan droppe ud af sit studie, hvor han er på 5. semester... :P Det bliver i hvert fald en vanvittig kamp at komme tilbage

Junior medlem

EDIT: dobbelt post..

Dedikeret medlem

Så stop dog forhelvede med at tage narko før du skal til eksamen hvis du måske at dumper, hvor dum kan man være, du kan være helt sikker på, at selvom du tror din hjerne fungere optimalt efter sådan noget, så gør den ikke, og det vil påvirke dit resultat.

Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Inside the animal
Hvis manden begynder at tage amfetamin et par dage før en eksamen, der potentielt kan betyde at han er nødt til at droppe ud.. Så tager han det vist alligevel ikke særlig seriøst.
Lad ham få noget naturlig søvn og stil et par vækkeure.. Held og lykke

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Køleskabet
Så stop dog forhelvede med at tage narko før du skal til eksamen hvis du måske at dumper, hvor dum kan man være, du kan være helt sikker på, at selvom du tror din hjerne fungere optimalt efter sådan noget, så gør den ikke, og det vil påvirke dit resultat.

Jeg kunne ikke være mere enig.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Nordkysten
Der er godt pres på, derfor vil han gerne sove så lidt som muligt?

Ordentlig søvn er det bedste du kan give dig selv op til eksamen, ved siden af dine forberedelser. Bruger han amf for at kunne læse hele natten? Kunne han evt. ikke have forberedt sig under normale omstændigheder?

Giv ham så meget søvn så muligt, måske med line til fokus når han står op og ikke mere. Forsøg dig med eksamen og håb på det bedste. :)

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Her og der
Det er nok ved at være for sent at komme med råd nu, men jeg gør det alligevel:

Jeg har ved et par lejligheder i en snæver vending brugt små mængder amphetamin i tidspressede situationer, og syns det har virket fint. Det er lettere at holde fokus, og man kan holde den i længere tid. Hver gang (det lyder voldsomt, der har været 3 gange :) ) jeg har gjort det er det dog begyndt at gå kraftigt ned ad bakke for de kognitive evner når man kommer over de 16 timers vågenhed med intens opgaveskrivning/oplæsning/whatever, og når jeg rammer de 24 er der ikke rigtigt at komme efter! There's only so much amphetamine can do!

Fremadrettet er det nok, som andre er inde på, en god idé at begynde at forberede sig til vigtige eksamener før der kun er 2 dage til man skal op. Det er immervæk det der virker bedst! :)

Junior medlem

Det er nok ved at være for sent at komme med råd nu, men jeg gør det alligevel:

Jeg har ved et par lejligheder i en snæver vending brugt små mængder amphetamin i tidspressede situationer, og syns det har virket fint. Det er lettere at holde fokus, og man kan holde den i længere tid. Hver gang (det lyder voldsomt, der har været 3 gange :) ) jeg har gjort det er det dog begyndt at gå kraftigt ned ad bakke for de kognitive evner når man kommer over de 16 timers vågenhed med intens opgaveskrivning/oplæsning/whatever, og når jeg rammer de 24 er der ikke rigtigt at komme efter! There's only so much amphetamine can do!

Fremadrettet er det nok, som andre er inde på, en god idé at begynde at forberede sig til vigtige eksamener før der kun er 2 dage til man skal op. Det er immervæk det der virker bedst! :)

Tak for rådene til alle, der har været konstruktive (BONHEAD!, StåendeBifald, Urben1). Mht det du(BONHEAD!) siger om amfs effektiviseringsperiode (hvis man kan kalde det det) må jeg indrømme, at det erfarede jeg godt nok også i løbet af natten og ikke mindst til eksamen. Ikke desto mindre - for lige at følge op på det - slagtede jeg eksamen, som følge af min intensive opgaveregning mens amfens virkning stadig trumfede. Eksamen var næsten en sammensætning af de sæt jeg gennemregnede i løbet af natten, hvor heldig kan man være :D

Desuden synes jeg godt nok folk er hurtige til at blive dumme at høre på. For det første bør I ikke udtale jer så stærkt om noget, som I ikke har videre kendskab til. Amfetamins virkning mht at øge koncentration og fastholde de kognitive evner under søvnmangel er veldokumenterede, af hvilken grund stoffet netop bruges til dette. Spørgsmålet lå i hvor længe effekten kunne forventes at holde en kørende.

"Så stop dog forhelvede med at tage narko før du skal til eksamen hvis du måske at dumper, hvor dum kan man være" - Sicris
"Hvis manden begynder at tage amfetamin et par dage før en eksamen, der potentielt kan betyde at han er nødt til at droppe ud.. Så tager han det vist alligevel ikke særlig seriøst." - Frugthat

Jeg værdsætter jeres tydeligvis ærlige input, selvom jeg synes det kunne have været mindre fordomsfuldt og for Sicris' side bare en anelse mere forstående, når nu baggrunden ikke kendes.
Jeg har været syg 2 måneder af semestret (har en kronisk sygdom, der i perioder gør det umuligt at følge undervisningen) og har derfor læst 80 % af pensum op all by my fucking self fra start december til nu. Fritid har været en mangelvare med blot en håndfuld fridage i perioden som følge af min indsats på universitetet. Står med 3 reeksaminer, da jeg desværre ikke nåede at blive helt klar til dem og derfor afleverede blankt i to af dem for at øge min karakter ved reeksamen, den tredje dumpede jeg sådan set bare. Tre reeksaminer på seks dage = no problem, fire reeksaminer på seks dage = mission impossible. Mere var der sådan set ikke i det. Oh well, folk må vel have deres holdninger om hvad, der er rigtigt og forkert :-)

Tak for rådene,
mvh

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: den sorte muld
tag en slapper!!!
når du nu alligevel ikke var ærlig i dit første indlæg, tror jeg at du skal slappe af med de pegefingre..."min ven.. " pffft :D

Junior medlem

tag en slapper!!!
når du nu alligevel ikke var ærlig i dit første indlæg, tror jeg at du skal slappe af med de pegefingre..."min ven.. " pffft :D

Slapper for sygt! Måske nogen *host* sicris og krimse *host* kunne lære en lektie om ikke at dømme andre mennesker :-) Mht til "min ven", så vidste jeg ikke om det var kotume ikke at omtale sig selv, som man ser det på visse engelsk fora inden for samme kategori :P

Dedikeret medlem

tag en slapper!!!

Slapper for sygt! Måske nogen *host* sicris og krimse *host* kunne lære en lektie om ikke at dømme andre mennesker :-) Mht til "min ven", så vidste jeg ikke om det var kotume ikke at omtale sig selv, som man ser det på visse engelsk fora inden for samme kategori :P

Jeg sagde absolut det jeg mente, og jeg kan garantere, jeg har en del mere erfaring end du tror, med at holde koncentration på div stimulanser.

Jeg holder stadig på at det er dumt og uansvarligt, at du ikke vil tage imod dette råd, er helt dit eget problem. Jeg kunne ikke have udtrykt mig bedre, og kan du ikke tage den slags, så bør du nok overveje om et HR forum er et sted for dig.

Jeg er glad for du bestod din niende klasses eksamen.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 18 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]