Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 17 jun 2025 01:22

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 24 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Junior medlem

Hvis man har taget uhyre mængder af ketamin, tror i man vil få en form for permanent hjerneskade? Ved fx ens hukommelse, eller evne til at forestille sig ting.

Ved uhyre mængder taler jeg ca. 5 gram dagligt, insuffleret. Hvor man er nået dertil at ligemeget hvor meget man indtager så sker der ikke nogen mærkbar virkning, som om at rustilstanden er blevet ens normalitet og kombinere med et par 100mg MXE om dagen for at blive skudt ud afsted i en bizar verden, men samtidig en følelse af nærhed til moder natur. Tit ender man i det dilemma at man i de sidste 4 timer har siddet og prøvet at løse gåden om hvad passwordet til ens Macbook er, hvor det virker som om at ens fingre og tasterne taler samme sprog men bare ikke samme dialekt.

Det hele handler nu kun om at indtage flere og flere bevidsthedsudvidende substanser, for at finde grænserne for det menneskelige sind og hele tiden med større doser. Hvad er det der ledes efter?

Senest rettet af Greven af BMA 14 jan 2014 13:38, rettet i alt 1 gang.

Dedikeret medlem

Jeg tror godt det kan gøre noget ved ens hukommelse :P Men om det er permanent ved jeg ikke. Jeg har da selv følt mig mystisk i mine heste binges hvor der er blevet suget alt for meget hest aaaalt for lang tid man bliver et hestehoved men jeg syntes det plejer gå over efter en uges tid :)

Junior medlem

Seriøst man kommer ud for de mystiske oplevelser, det er ikke til at beskrive hvad jeg har været ude i og lært, men samtidig er det så fremmed for de fleste. :D

Medlem

Geografisk sted: København
Seriøst man kommer ud for de mystiske oplevelser, det er ikke til at beskrive hvad jeg har været ude i og lært, men samtidig er det så fremmed for de fleste. :D

Nu blev jeg nysgerrig på din oplevelse. Fortæl fortæl

Medlem

Geografisk sted: København
Kender nogle der tag ketamin hver 14 dag og kan konstaterer at du bliver dum af ketamin, deres ordvalg og almen viden var markant nedsat og det var i en periode på 3 år.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Hvad er det, som du gerne vil have af råd?
Hvis du indtager 5 gram ketamin om dagen eller for den sags skyld ligneden mængder af andre substanser, så er der vidst ingen tvivl om, at det har bivirkninger. Her er hukommelse ret åbenlyst.

Citat:
Det hele handler nu kun om at indtage flere og flere bevidsthedsudvidende substanser, for at finde grænserne for det menneskelige sind og en voksende mængder

Drop alle de latterlige overfortolkninger. Jeg har ingen anelse om, hvad dit citat skal betyde, men det lyder lidt til, at du har taget et par gram for meget?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: The White House
jeg har måske taget ketamin 15-20 gange(over det sidste 1.5 år). Jeg har aldrig oplevet problemer efter rusen er endt, men jeg har så også holdt mig til helt fornuftige doser.

hvad med din blære? hvordan har den det.

På psy's wiki står der at man i rotter har set en skade der hedder "olneys lesion", en permanent hjerneskade observeret efter tungt "forbrug". Men jeg kunne da godt tænke mig at høre mere om hvordan du føler dig skadet af dit ketamin for/misbrug da der står meget lidt om hjerneskader forsaget af ketamin på nettet.

Dedikeret medlem

Vi kan vel alle blive enige om at ketamin ikke ligefrem gør dig klogere ihvertfald :).

Dedikeret medlem
Brugeravatar

.

Jeg synes, at dette er et interessant emne. Jeg har selv oplevet forandringer ved blæren de få gange, hvor jeg har indtaget ketamin. Der var en større trang for at urinire, selvom væskeindtag ikke er større - dette er ikke normalt. I mit baghovede har jeg stadig den uheldige bruger fra boardet, som fik store konsekvenser ved et stort forbrug ketamin. Jeg har ikke en særlig stor viden omkring ketamin, men jeg synes efterhånden, at især dette problem er ret relevant. Især når ketamin er et relativt uharmeligt stof, så kan det være nemt at overse.
Som jeg har læst mig til, så er der generelt store ricisi ved brug af ketamin for ens blære. Vi er selvølgelig alle forskellige, og derfor reagerer man forskelligt. Men udfra de reaktioner jeg personligt har haft samt forskningen, der er gjort, så bliver jeg mere påpasselig med det.

Junior medlem

:D  skrev:
.

Jeg synes, at dette er et interessant emne. Jeg har selv oplevet forandringer ved blæren de få gange, hvor jeg har indtaget ketamin. Der var en større trang for at urinire, selvom væskeindtag ikke er større - dette er ikke normalt. I mit baghovede har jeg stadig den uheldige bruger fra boardet, som fik store konsekvenser ved et stort forbrug ketamin. Jeg har ikke en særlig stor viden omkring ketamin, men jeg synes efterhånden, at især dette problem er ret relevant. Især når ketamin er et relativt uharmeligt stof, så kan det være nemt at overse.
Som jeg har læst mig til, så er der generelt store ricisi ved brug af ketamin for ens blære. Vi er selvølgelig alle forskellige, og derfor reagerer man forskelligt. Men udfra de reaktioner jeg personligt har haft samt forskningen, der er gjort, så bliver jeg mere påpasselig med det.

I må undskylde min post igår, var en anelse skæv. :)

Men det med blæren kan jeg nikke genkendende til, skulle tisse hver 20. minut, og førte endag urindagbog og målte hvor meget jeg tissede, og der var små tåre á ca 100ml hver gang, det var ret skræmmende. Var helt og aldeles sikker på at jeg havde ødelagt min blære for good, men det er som om det ikke er sådan længere heldigvis. Har også efter en festival haft en meget ubehagelig inflamation af mit urinrør, så jeg faktisk sad på toilettet hele tiden og bare dryppede, kunne ik rigtig presse noget ud, og det føltes som om jeg skulle tisse hele tiden.

Men det værste jeg har været ude for med ketamin er de berygtede K-kramper, ville ikke ønske dem for min værste fjende. Har været hospitaliseret med dem flere gange når mit forbrug har nået nye højder. Og så kan man ligge der på sygehuset og alle prøver osv er helt normale, dvs de påstår man ikke fejler noget. MR-scanninger ar mave/lever/galdeveje er helt normale. Men det er jo fordi at man i lægevidenskaben ikke ved synderligt meget om K-kramper/k-pains, da de fleste der får symptomerne i øvre højre del af maven ca omkring leveren, ikke fortæller lægerne om deres misbrug. Første gange troede man det var galdesten, mavesår etc. men det blev mere og mere tydeligt at smerterne kom når man havde haft et heftigere-end-normalt forbrug hen over et par dage.

Ja, det med Olney's Lesions er jo ikke dokumenteret på mennesker, men det er vel fordi man ikke kan forsøge at fremprovokere det på et menneske? Jeg kan tydeligt mærke en forskel på mig selv gennem de sidste 2 år. Er blevet meget mere indadvendt, isolerer mig selv og har svært ved at komme ud. Synes ikke rigtig min tankevirksomhed er effektiv længere. Mens man var på ketaminen og lavede sin research, følte man at man lærte så mange nye ting om livet og universet, og man følte en "forbindelse" til alt. Det har også været utroligt spændende at se dokumentarer om universet, filosofi etc på nettet og tror næsten jeg har set det meste der er værd at se, men problemet er bare at man ikke husker meget af hvad man har set bagefter.

Men det skal sige at jeg aldrig har pisset blod eller lignende :) Og at jeg er på min 4 uge uden ketamin! :) Føler faktisk at ketamin er et af de farligste stoffer at blive dybt afhængig af da det er meget skadeligt for ens organer. I starten virkede det jo harmløst, selv i større mængder, men ens tolerance ryger hurtigt gennem loftet og der skal lige pludseligt MEGET til for at give en rus.

Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Inside the animal
At kalde det ketaminens skyld, at der er evt organskade, eller hukommelsesbesvær synes jeg er en forkert anskuelse og afskrivelse af eget ansvar. Det er forkert (overfor)brug af stoffet der typisk leder til disse

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Nordkysten
Hvis du ikke foretager dig noget som helst intellektuelt stimulerende i den periode hvor du bedøver dig selv med dissociativer, ja så bliver du næppe klogere. Use it or lose it.

Jeg kan konstatere, at folk der ligger og glor ud i luften dag ud og dag ind bliver markant dummere. Helt uden stoffer. Depression skrumper desuden den del af din hjerne som kaldes hippocampus.

Homeostasis står overfor en betydelig udfordring i forhold til at få din krop og dit sind på ret køl igen. Jeg tror blot det faktum at du ikke er bevidst om din egen krop i usædvanlig lang tid af gangen kan have mange negative konsekvenser, stressede folk mister også kontakten med deres krop og deres egentlige følelser. De kan risikere at ignorere og fejlfortolke kroppens signaler.

Homeostasis er kroppens vedvarende indsats for at bevare en konstant normal tilstand. Den regulerer mange af kroppens mange funktioner, f.eks. temperatur.

Personligt tror jeg k-cramps er forårsaget at det samme som skader blæren. Du vil bemærke det lige så snart du trækker stoffet op i snuden, før den bedøvende effekt træder ind - en voldsom irritation og svien. Forestil dig samme svie og irritation fra de store mængder ketamin i din mavesæk og i din mindre mængder ketamin i din blære.

Jeg ville erkender overfor mig selv, at jeg stod overfor et ret seriøst problem med de mængder.

Junior medlem

Hvis du ikke foretager dig noget som helst intellektuelt stimulerende i den periode hvor du bedøver dig selv med dissociativer, ja så bliver du næppe klogere. Use it or lose it.

Jeg kan konstatere, at folk der ligger og glor ud i luften dag ud og dag ind bliver markant dummere. Helt uden stoffer. Depression skrumper desuden den del af din hjerne som kaldes hippocampus.

Homeostasis står overfor en betydelig udfordring i forhold til at få din krop og dit sind på ret køl igen. Jeg tror blot det faktum at du ikke er bevidst om din egen krop i usædvanlig lang tid af gangen kan have mange negative konsekvenser, stressede folk mister også kontakten med deres krop og deres egentlige følelser. De kan risikere at ignorere og fejlfortolke kroppens signaler.

Homeostasis er kroppens vedvarende indsats for at bevare en konstant normal tilstand. Den regulerer mange af kroppens mange funktioner, f.eks. temperatur.

Personligt tror jeg k-cramps er forårsaget at det samme som skader blæren. Du vil bemærke det lige så snart du trækker stoffet op i snuden, før den bedøvende effekt træder ind - en voldsom irritation og svien. Forestil dig samme svie og irritation fra de store mængder ketamin i din mavesæk og i din mindre mængder ketamin i din blære.

Jeg ville erkender overfor mig selv, at jeg stod overfor et ret seriøst problem med de mængder.

Jeg foretager mig jo "intellektuelle" ting når jeg tripper, jeg bruger bestemt ikke dissociativer som party-drug overhovedet. Jeg kan rigtig fordybe mig i tunge emner samtidig med at jeg studerer et emne eller prøver at løse livets gåder.

Men ja, jeg forstår udmærket godt hvad du mener.

Jeg ved godt hvad K-kramps kommer fra, det er en inflammation af galdevejene inde i leveren, hvor vejene bliver udvidet og tilstoppede hvilket gør at når galden vil ud går leveren i krampe, og det er ekstremt smertefuldt. Alle dem der kender til smerterne har beskrevet det som de mest intense smerter de nogensinde har været udsat for.

Og ja, selvfølgelig er det ikke ketaminens skyld, men man bliver virkelig bare fanget af de dybe tanker som ketamin har med sig og den dissociative følelse det giver. Og man vil bare længere og længere ud. Fx at sidde på en gammel sofa nede i en kælder og høre Shpongle, mens man tager 2 ordenlige doser ketamin og så fordyber man sig bare i en meditation, som sender en ud på en rejse igennem hele universet. Den nat fik jeg en åbenbaring, fandt ud af at vi og alt andet vi ser og føler bare er vibrationer, såvel som lyde, den eneste forskel var bare bølgelængden på alt. Jeg blev selv en bølge og red på de andre bølger, og prøvede at kæmpe mig tilbage til den fysiske verdens bølgelængde. Menneskelige følelser er også bare bølger, derfor forskellige lyde kan få os til at føle forskellige følelser i hele registret. Følte at min krop var ligegyldig, følte at min sjæl/livskraft var delt med alt levende på jorden, og vi alle er den samme "sjæl" eller "kraft".

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: NRBX
Kort svar:

Ja der er en risiko for at få hjerneskade af ketamin

Kilde:

http://en.wikipedia.org/wiki/Olney's_lesions

Men den største fare er nok blæreproblemer, som nævnt tidligere i tråden.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Orbit Earth
Ulejligede du dig med selv at læse din kilde, snufkin?

http://en.wikipedia.org/wiki/Olney's_le ... ontroversy

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: NRBX
Jeg har læst det, også for 5 år siden.

Det er også derfor jeg skriver risiko, ergo at det ikke er sikkert at man kan få hjerneskade. Men i sådan en situation ville jeg nok være på de sikre side.

Junior medlem

Faldt også over den her artikel som er meget spændende læsning og går i dybden om Olneys Lesions.

http://www.lycaeum.org/drugs.old/synthe ... age.html#I

Jeg kan sagtens genkende nogen af de symptomer han beskriver.

Men den skade jeg har er nok ikke permanent, og er nok bare desensitivering af mine NMDA-receptorer, der bl.a står for hukkommelsen.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: k-hullet
jeg havde en ret skør periode på omkring 6 måneder (jeg købte et halvt kilo) note to self : dont ever do that) hvor jeg stort set levede i et stort k hole. og endte med at konstantn tvivle på om jeg nu også var hvor jeg troede jeg var, da jeg var vant til konstant blive revet ud af min "virkelighed" tog kun 1g af gangen /halvt i hvert næsebor ...og for første gang overvejdede at skyde det, da min tolerance gjorde det svært at nå hen hvor jeg ville! (SÅ stoppede jeg)
for at svare på dit spørgsmål , har jeg læst en stor undersøgelse af ketamin fokuseret på mulig nedsættelse af intelligens , men konklusionen var at det måske ikke direkte var ketamin, men mere at du LEVER I ET K HOLE og ikke stimulere din hjerne, der var skylden!

jeg var så heldig at min ven jeg købte det af samtidig gav mig nogle piller som skulle modvirke blære-krystallisering. og jeg har kun I DEN periode, vågnet hver nat og skulle tisse, som jeg aldrig har prøvet før.. men nu efter 2 år uden k, har jeg ingen problemer what so ever.

Medlem
Brugeravatar

Der er vist, som diskussionen mellem Snufkin og Thirdeyeflood antyder, ikke nogen håndfaste beviser på at forbrug af ketamin giver hjerneskader. Men det kan fjerne dig fra virkeligheden i en grad som ikke er sundt for hverken dig eller dine omgivelser. Erowid har en ret god side med lidt blandet godter om farerne ved ketamin:

http://www.erowid.org/chemicals/ketamine/ketamine_health.shtml

Egocentriske tankemønstre er, efter min mening, en af de mest uhyggelige psykiske bivirkninger ved ketamin.

Citat:
Mostly the dangers are more subtle - a type of psychic dependence on ketamine, paranoia, and egocentricism. Many people who use ketamine heavily experience a new perspective on the world which seems to be quite egocentric and conspiratorial. Ketamine can increase one's sense of connection between events, synchronicities, etc. This, when interpreted in certain common ways, can lead people to believe that external events revolve around themselves ("if that happened that way, and this happened this way, both of these things must be about me"), and then, further, that people and events are working in some heretofore unseen concert, which may be either sinister or just novel. Pay special attention to these kinds of thought patterns and ask the question: "what is most likely true" instead of "what may be true."

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Så vidt jeg ved er MXE også ok neurotoxisk. Jeg vil prøve at finde nogle kilder på det.

Hvis du ikke er i stemning til at tage stoffer, så kommer du formentlig heller ikke i stemning af at tage dem.
<@jimfear> jeg kom engang mens jeg dødløftede

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 24 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]