Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 19 jul 2025 09:35

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 11 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Hej,

Jeg har store problemer med, at få mine stiklinge/kloner til at lave rødder. Jeg har læst adskillige guider og set adskillige film på youtube og jeg kan ikke finde fejlen.
Sorten er Critical Kush og jeg har taget stiklingerne fra en voksen moderplante, spidset stiklingen og givet den rodhormon, sat den i en våd grodan i et mini drivhus som står på en varmemåtte. Klimaet inde i drivhuset skulle efter diverse guides være gode, 22-28 grader og fugtighed på 70-100%. Jeg kigger til dem flere gange om dagen og sørger for, at de får frisk luft.

Dette er mit tredje forsøg, deraf jeg har forsøgt, at lave så meget kontrol med klimaet som muligt, så det burde ikke være det?

Håber at der er en der kan hjælpe?

Dedikeret medlem

Jeg har meget bedre erfaringer med jiffy pots men lad være og gå og kig til dem hele tiden det kan hurtigt ændre meget på fugtigheden feks.

Junior medlem

Jeg må prøve, at købe nogle jiffy pots, skal de være under samme forhold, 22-30 grader og op mod 100% luftfugtighed? Hvor længe lader du dem stå, inden du planter dem i jord?

Dedikeret medlem

det er jo lidt forskelligt hvornår rødderne plejer at komme men en 10 dages tid plejer de vel at stå og så åbner jeg slet ikke de første 2 dage åbner bare så de får en lille smule luft i toppen af drivhuset bruger ikke selv varme måtte eller noget specielt lys bare et godt stykke fra min 400w så de ikke får alt for meget lys eller varme :)

Medlem
Brugeravatar

Jeg har haft mest held med at bruge relativt store friske skud i Jiffy´s med 45.grader snit og "clonex gel" og så bruge 2 gennemsigtige plast engangsbære som driv hus (en som potte + en som låg)

og så lukke det med 2 stykker tape behøver ikke være hametisk tæt, placer dem under fx. 100W T5 rør og inden for 14 vil du se rødder på langt de fleste, fjern så låget og vand sparsomt i bunden af bærene (hvis clonerne skal "arbejede" for at finde vand laver de hurtigere rødder)

metoden er umidelbart bedst til få cloner (1-30 stk.)

Mvh. Bright..

Medlem
Brugeravatar

For meget vand og varme resultere i råd og kulde i i ingen vægst. prøv dig frem der er meget forskel på hvor lette forskellige sorter er at clone.. men din burde ikke være et problem barn i den sammenhæng..

men vær opbærksom på at sorten kan ha tendens til at Herma da OG Kush (Overgrow Kush) har disse tendenser, tit er herma blomsterne dog sterile og laver ikke frø men hvem gidder ha "nosser" i sine buds.

Junior medlem

Jeg har indtil videre 100% succes med white widow i 1l potter med let fugtet lightmix, skærer stiklingen af og direkte ned i jorden, og ind under en 6w LED. Holder luftfugtigheden mellem 80-95% og temperaturen på 22-24 grader, dusher gavmildt med vand 2 gange i døgnet :)

Senest rettet af thafreak1 08 jan 2014 20:27, rettet i alt 1 gang.

Junior medlem

Tak for jeres svar, jeg vil forsøge mig lidt frem med jeres forslag. Så håber jeg, at jeg finder en metode der virker ;)

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Sjælland
Det skal ogsaa siges at det kan vaere forskelligt fra plante til plante hvor nemme de er at lave kloner af. Nogle planter egner sig bare ikke til moderplanter.

Idag kan vi dø af at elske med hinanden
Så vi lever som vi gør. fordi vi ved vi' på spanden
Verden er for fuld af lort, til jeg kan sortere
Så jeg prøver bare på at få mit liv til at fungere

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Midtjylland.
Det er ikke unormalt, at op til halvdelen ikke bliver til noget for mig.
Vander dem næsten ikke, da de selv skal have lov til at lave rødder ved at finde vandet.

-John Rooney.

Titel: Stiklinger
Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Rumhullet
Der er mange måder at lave sine stiklinger på, men uanset metoden, så er erfaringen herfra, at nogle sorter/planter, bare ikke er vilde med at danne rødder, en varmemåtte som der nævnes i et indlæg er efter min overbevisning en god ting at anvende, dog skal man så være ekstra opmærksom på ved grodan blokke, som jeg bruger, at disse ikke tørrer ud, kan ske hvis man ikke er obs på det og jævnligt, kigger til stiklingerne.

God weekend...

MoS :mrgreen:

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 11 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]