Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 26 jun 2025 20:09

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 29 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Neogen
Det gamle logo er vil mest af alt noget pis når det kommer til opløsning. Det er i gif og opløsning er præcis så stor som header er sat til. Det kan højst bruges til mærket i nakken af en T-shirt. Hvis logo skal printes på T-shirt kommer det til at se fjollet ud.

Edit. Hvad med man laver en funktion i indstillinger, der gør det muligt at vælge hvilke logo man vil have?

Når det kommer til t-shirts eller caps, så kunne man vælge nogen af de logoer som er lavet?

Jeg har fandme svært ved at vælge mellem de andre logoer der er blevet lavet. Jeg ville gerne have en t-shirt for hvert logo der er lavet for de er pisse seje!

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Ok så der er en masse ideer på tegnebrættet.. Well.. Spill the beans then!! :D
Som jeg nævnte i den anden tråd så ville det være super belejligt at man fik sat et par ord på hvad hensigten er foruden at det gamle logo er "udtidssvarende".. Hvis dette bare er tilfældet kan vi jo bare smække et shiny metal apple logo op og så er det jo total tidssvarende. Det er derfor jeg er så anal omkring at få sat nogle flere ord på. Jeg har mange ideer til hvad det KUNNE være. Hvad et logo for psy kunne være. Man kan fortsætte i den lidt organiske stil eller man kunne forsøge sig med noget mere stramt (Chemistry look) og jeg ved ikke hvad, men om det så passer til hvad man fra ledelsen/admingruppen har af ideer er slet ikke til at vide når der ikke bliver sagt noget om ideerne eller hensigten. Design KAN være meget mere end bare et design, jeg er super klar på at arbejde mere målrettet og seriøst med opgaven men det kræver at dem der udstikker opgaven indser at det ikke _bare_ er et logo eller et nyt banner. Vi kunne fortsætte med at spamme en masse nye ideer uden mål og retning og det er skam også sjovt nok (indtil videre) men på et tidspunkt bliver det lidt uinspirerende og så kaster man sig nok over noget andet og i ender med en masse halvhjertede og halvfærdige ideer. Vi kan sagtens starte med _bare_ at lave det banner og så er den skid slået, et skridt af gangen er the way to go, men ville det ikke være mega fedt hvis det logo eller banner var tænkt lidt ind i en større sammenhæng som man senere kunne arbejde videre med ift. mere gennemgribende ændringer, istedet for at man bliver nødt til at skrotte det igen om 1 år når virkeligheden ser lidt anderledes ud? Pointen her er at "Lav noget og så tager vi hvad vi kan bruge"-tankegangen ikke er særlig befordrende for skabelsen af et solidt og gennemtænkt produkt.

Jeg forstår godt hvor du vil hen. Jeg er dog ikke sikker på at der er et færdigt koncept/idegrundlag som jeg bare kan fortælle, og så kan man lave et logo der passer til en større plan der langsomt bliver rullet ud. Eller, det er jeg sikker på at der ikke er. Men det er fedt du bringer det på bane, for der trænger til at blive rørt mere rundt i gryden.

Jeg kan lufte et par af mine egne ideer, men de er stadig på tegnebrættet, og ikke nødvendigvis helt modne endnu.

For det første, så synes jeg vi kunne lave en slags kommentar til sundhedsstyrelsens informationsmateriale om stoffer, hvor det gennemgås punkt for punkt, og der tilføjes relevant info som sundhedsstyrelsen har udeladt, samt rettes fejl, hvis sådanne findes. Det bedste eksempel er psykedeliske stoffers helbredende potentiale, men der er helt sikkert også andet at kommentere på.
Måske vi i den forbindelse kan indlede en egentlig kommunikation med sundhedsstyrelsen, hvor vi spørger til det videnskabelige grundlag for deres anbefalinger(det er jo dem der anbefaler at bestemte stoffer forbydes). Dette tænker jeg dog at man måske skulle gøre i en anden sammenhæng, hvor nogen f.eks. står frem ved navn, og helst nogen med en akademisk baggrund.

Jeg ville gerne invitere andre organisationer som vi har et interessefællesskab med, til en slags samarbejde, men ved endnu ikke helt hvilke ting man egentlig kunne have udbytte af at samarbejde om. Men f.eks. narkotikapolitisk ungdom, center for rusmiddelforskning(her er GDS en ting vi allerede samarbejder om). Jacob Moth har også for nyligt registreret sig her, og vil gerne samarbejde, men hvordan det konkret kan gøres er jeg stadig usikker på.

Måske undervisningsdelen kunne udvides lidt? Foreløbig har vi nogle af Fannys foredrag slået op her. Måske http://kimgosmer.dk kunne være interesseret? Andre bud? Jeg vil i hvert fald lige høre Kim Gosmer om han kan bruge os til noget.

I det hele taget vil jeg gerne at vi bliver så aktive og synlige som muligt i hele narkodebatten. Mit eget fokus ligger på det psykedeliske, da det har langt det mest interessante potentiale, men legalisering er jo sund fornuft over hele linjen, og legalisering af ét stof vil smitte af på hvordan man officielt betragter de andre, da lovgivningen jo er den samme, på trods af at stofferne er aldeles væsensforskellige.

Så er der det med at nytænke hele designet, for nu har vi set på brunt og gult i 13 år. Jeg er kommet mig over min tilknytning til farverne, og ser gerne et nyt fedt design komme ind nu. Evt. kan man beholde det nuværende tema, men gøre et nyt tema til default, sådan at man aktivt skal tilvælge det nuværende, hvis man ønsker at beholde det. Jeg er så ikke sikker på at alle i bestyrelsen er enige med mig her, det er ikke noget vi har diskuteret endnu.

Håber mit svar her indeholder noget af det du efterlyser. Ellers spørg igen :)

Junior medlem
Brugeravatar

Jeg har mange ideer til hvad det KUNNE være. Hvad et logo for psy kunne være. Man kan fortsætte i den lidt organiske stil eller man kunne forsøge sig med noget mere stramt (Chemistry look) og jeg ved ikke hvad, men om det så passer til hvad man fra ledelsen/admingruppen har af ideer er slet ikke til at vide når der ikke bliver sagt noget om ideerne eller hensigten. Design KAN være meget mere end bare et design, jeg er super klar på at arbejde mere målrettet og seriøst med opgaven men det kræver at dem der udstikker opgaven indser at det ikke _bare_ er et logo eller et nyt banner.

Dem af os der arbejder med grafik og lign., hvadenten der er for kicks eller professionelt er også mere eller mindre vant med at arbejde indenfor nogle rammer. Hvorfor ikke utilize de kompetencer i lidt højere grad? DEt kunne tænkes at folk her, faktisk var i stand til at omsætte ideerne bag siden, ledelsens bekymringer om sitets omdømme, værn om kulturen, ønske om at fremhæve noget frem for noget andet og alt muuuligt andet tankegods - til et design. Det kræver bare at der kommer ord på. Ordet "nyt" er virkelig fattigt i det henseende.

+ 1 (rigtig mange gode pointer Cubensis). Det er børnelærdom at vellykket kommunikation forudsætter at man har styr på budskab og målgruppe. Det er derfor alfa og omega at der bliver sat ord på HVAD og til HVEM, hvis det nye logo for alvor skal sparke røv :D

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Fuldtidsforvirret på fyn
Det er bare et f****** logo, altså! Behøves der koges mere på det? Tag et nyt hvis i vil og kom videre. Det vigtigste er vel at boardet indeholder masser information - så er det vel ligegyldigt hvad farve logoet har! :roll:

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Har du det røde, blodsplat? :D

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Jeg synes yeti har en rigtig god pointe.
Vi skal kæmpe for oplysningen til folket, og yeti har nogle gode idéer hvordan - og der er rigtig mange intelligente og udannede mennesker der vil være med, hvorfor vi også kan blive 'mere' troværdige (i den almene borgers øjne).
Jeg synes også det er på tide, at vi lægger det der med at være lidt et hyggesite på hylden, trækker i jakkesættet, får nogle kontakter (til, igen, fx Narkotikapolitisk Ungdom), så man kunne lave nogle åbne foredrag i fx København, hvor vi så ville have 'vores' eksperter til at tale sagen, og prøve at nå mere ud til befolkningen.
Folk tror jo det er et kultsite, men ved ikke at unge i Danmark tager sindssygt meget narkotika, hvorfor det er nemmere at informere folk om det IRL, end ved at bede dem tjekke end hjemmeside - så vi skal ud og gøre godt, samt med at sitet skal være mere 'oplyst' (i mangel af bedre. Ville have skrevet autoritær, men det er måske lidt meget at sige. Vi har i hvert fald kilderne og viden i orden, hvorfor vi godt kan tage en stilling til, at det her skal tages seriøst. Ellers skal folk fucke af med deres kognitive dissonans.)

I bund og grund mener jeg, at det er på tide med en revolution på sin vis. Cannabis er blevet legaliseret flere steder i verdenen nu, og det hjælper kun at pushe på, for hvis ikke at få gennemført en legalisering af narkotika, så i hvert fald få uddelt en masse information, så vi kan gøre befolkningen klogere og lade dem tænke selv, for narkotika behøver ikke at gå udover andre.

Rodet hurtigt indlæg sorry

Hvis du ikke er i stemning til at tage stoffer, så kommer du formentlig heller ikke i stemning af at tage dem.
<@jimfear> jeg kom engang mens jeg dødløftede

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Fuldtidsforvirret på fyn
Har du det røde, blodsplat? :D

Ja, jeg har :? Det går udover alle de forkerte! Jeg er en bitch!

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Sjælland
Det giver god mening, Spaffeh. Mange journalister er efterhaanden blever opaerksomme paa sitet, og bruger det som reelle referencer istedet for de "UNGE TALER OM NARKO PAA NETTET" ting vi nu og da har set i de foerste mange aar af boardets eksistens. Det vil vaere et godt tidspunkt at bruge det til at skabe noget oplysende arbejde.

Idag kan vi dø af at elske med hinanden
Så vi lever som vi gør. fordi vi ved vi' på spanden
Verden er for fuld af lort, til jeg kan sortere
Så jeg prøver bare på at få mit liv til at fungere

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Det synes jeg også. Det virker klart som om tiden er inde.
Og jeg er med på, at man ikke tør stå frem med navn osv. pga. jobmuligheder og sådan, det er fair, men jeg synes måske et samarbejde med Narkotikapolitisk Ungdom samt Fixerum.dk kunne være en start.. Bare nogle hurtige idéer.

Men det kræver også, at folk er klar på, at vi skal til at oplyse mere og gøre en reel indsats; altså se det mere som et frivilligt arbejde, der forhåbentlig vil række ud til en masse mennesker og få gjort noget konkret ved den generelle mentalitet blandt befolkningen samt ændre lovgivningen.

Jeg er mega klar. Er super træt af den stigmatisering der skal være, hvis man godt kan lide noget andet end andre. Det er lidt ligesom den der med, at homoer skal have de samme rettigheder som 'det almindelige folk'. Altså, det er sku da så fucking middelalderagtigt som det kan blive. Vores teknologi er superavanceret, vores mentalitet er backwards as tits

Hvis du ikke er i stemning til at tage stoffer, så kommer du formentlig heller ikke i stemning af at tage dem.
<@jimfear> jeg kom engang mens jeg dødløftede

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 29 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]