Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 27 jun 2025 16:20

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 20 indlæg ] 
Forfatter besked
Dedikeret medlem

hejsa!
Jeg er ved et socialt arrangement blevet stoppet af en civil betjent, med en joint i min hånd. -ved at han tog rundt om min hånd i et fast greb!
og ved efterfølgende visitation fandt de osse en et gram i min lomme. og så kom skiltet frem! for det glemte han at vise først..
jeg får så en bøde på 2.000 kr

den vil jeg ikke vedkende/betale for jeg mener ikke jeg har gjort noget til fare for andre, andet end at overtræde en urealistisk og menneskerettigheds-modstridende lov! da det er mit EGET sind + jeg gjorde ikke skade på nogen
-ka det nytte at gå i retten med det?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: The White House
svineri at han overfalder dig på den måde. du kan dog aldrig nogensinde få medhold i en klage mod en betjent om sådan en handling... desværre. det er kun 2% af klage sager mod politiet, hvor borgeren for medhold i anklagen. Selv hvis ens barn er blevet skudt uden at have gjort noget får man ikke nødvendigvis medhold.

kig her:
http://propaganja.info/arkiver/623
håber det kan bruges til at gå rettens vej.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: the Land of Ooo
Altså, straffen for op til 10g hash er 2000kr første gang. Det kan du desværre ikke komme udenom.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: !!!
Du kan gøre samfundet en tjeneste og spilde flere penge på narkokrigen, ved at tage den i retten. Men bøden kommer du ikke uden om. Du blev grebet i en handling der er kendt ulovlig.

Medlem

Ikke for at hijacke tråden, men står lidt selv i samme problem, blev dog også taget med 0.5g MDMA og cirka 1 g skunk. Kommer det på straffeattesten? Der står MANGE forskellige ting på nettet, både folk der siger det gør og folk der siger det ikke gør. Har ringet ind til politiet 2 gange, og fået 2 forskellige svar. Nogle med erfaringer? :-D

Dedikeret medlem
Brugeravatar

jah, men jo mere man kan irritere samfundet, systemet og politikerne - som i sidste ende skal stå til ansvar for hvad der foregår i samfundet, jo mere pres ligger man på beslutningstagerne for at få ændret den åndsvage lovgivning. Det er åbenbart ikke udtalt nok endnu at der kun er én rigtig ting at gøre... LEGALISÉR!

til overstående:
jeg har hørt at alt hvad der giver en bøde på mere end 1500 kr. kommer til at stå på ens straffeattest. jeg går ud fra at der med det menes den private straffeattest.

Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Under månen, over jorden..
Jeg fik en bøde på 2000 samt en fin plet på papiret, for at besidde 2,8 g. hash. Så det vil jeg desværre tro at du også får..

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Midtjylland.
Føler med dig ts..Skodsituation!
Var denne lov også Lene Espersens påfund?
Pøj pøj :)

-John Rooney.

Stodder
Brugeravatar

Cannabis har været ulovligt siden 1969, så det kan da ikke komme som nogen overraskelse, at man risikerer at få en bøde.
Når man bevist bryder en lov (uanset hvor tåbelig og forkert den måtte være) så må man også være indstillet på at tage straffen, hvis man bliver busted.
Og nej, du får intet ud af at tage i retten, når du er taget på fersk gerning.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Citat:
den vil jeg ikke vedkende/betale for jeg mener ikke jeg har gjort noget til fare for andre

Men cannabis er stadig ulovligt.

6990 ulfborg
Ullsgade 4a

Medlem

Geografisk sted: Søen
Jeg fik en bøde på 2000 samt en fin plet på papiret, for at besidde 2,8 g. hash. Så det vil jeg desværre tro at du også får..

Får man virkelig en plet første gang man bliver taget, i besiddelse af euforiserende stoffer?!
Jeg troede først det var 3. gang, men der kan man bare se.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Casa Tranquila

Får man virkelig en plet første gang man bliver taget, i besiddelse af euforiserende stoffer?!
Jeg troede først det var 3. gang, men der kan man bare se.

viewtopic.php?f=3&t=42009&hilit=+cannabis+faq
Citat:
Kan jeg risikere en plet på straffeattesten for cannabis besiddelse?

Ja, det kan du. Hvis du bliver taget med en mængde der kun udløser en bøde, vil du få en plet på den private straffeattest i 2 år. Det er den straffeattest som din arbejdsgiver typisk vil se. Hvis du har større mængder kan pletten være på den private straffeattest i op til 5 år.
Uanset mængde kommer der en plet på din offentlige straffeattest i 10 år. Den offentlige straffeattest er kun til politiet og andre offentlige myndigheder. Politiet kan altid se denne attest mens andre myndigheder som regel skal have din tilladelse for at se den.

http://psychedelia.dk/forum/viewtopic.php?f=73&t=39539

Medlem

Kan bare SLET ikke få det til passe med virkeligheden.. For 3 af mine venner er blevet taget.
1. 8g skunk
2. 2g skunk + 2g emma
3. 4g amf
Og alle sammen har tjekket deres straffeattest, ingen plet, selvom de fik det samme afvide som mig, nemlig at det giver plet på 5 år..

Stodder
Brugeravatar

Man får IKKE en plet på sin private straffeattest (den man giver til arbejdsgivere) hvis man får en bøde for besiddelse.

Citat:
Det kostede Jens en bøde på 2000 kroner, men han tænkte straks på sin fremtid. Derfor spurgte han betjentene, om der kom til at stå noget på hans straffeattest. Det gjorde der ikke, forsikrede de ham. Sagen ville kun betyde noget, hvis han søgte ind til politiet.

http://www.dr.dk/Nyheder/Indland/2012/02/23/194505.htm

Junior medlem

Jeg blev taget med lidt skunk på mig fik ingen bøde på min straffe attest?

Medlem

hvorfor lader du ikke bare den bøde ligge i skuffen.
jeg blev stoppet på scooter for ca 8 år siden, lige ude foran hvor jeg boede og blev kastet rundt af politimanden.. nå men fik en bøde på 8500 og da jeg hentede min scooter igen havde de smadret den så den ikke kunne komme ud og kører igen, det var så cirka 12000 kr, lige ud af vinduet. Vis jeg havde valgt at betale bøden, men gjorde jeg ikke og efterføgende har de halveret den. Skylder sammenlagt politiet omkring 20000, for lidt forskellige ting. Hører aldrig fra dem, og mener ikke der går de vilde renter på.. jeg er blevet uretfærdigt behandlet af politiet hver gang jeg har været i kontakt med dem, synes 9/10 er nogle fjolser.. de får sku ikke nogle penge af mig :) kun skattekroner..

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: sydschlaraffenland
Hvis du ikke vil betale bøden, så lad være ;)
Så ender de bare med at trække den over SKAT..

Men jeg synes du burde både klage og tag sagen i retten..

Dedikeret medlem

Citat:
den vil jeg ikke vedkende/betale for jeg mener ikke jeg har gjort noget til fare for andre

Men cannabis er stadig ulovligt.

BUT WHY?...

Dedikeret medlem

svineri at han overfalder dig på den måde. du kan dog aldrig nogensinde få medhold i en klage mod en betjent om sådan en handling... desværre. det er kun 2% af klage sager mod politiet, hvor borgeren for medhold i anklagen. Selv hvis ens barn er blevet skudt uden at have gjort noget får man ikke nødvendigvis medhold.

kig her:
http://propaganja.info/arkiver/623
håber det kan bruges til at gå rettens vej.

tak for link joe!

Dedikeret medlem
Brugeravatar

No problemo! skriv endelig hvad du gør og hvad resultatet blir :)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 20 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]