Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 03 aug 2025 00:57

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Hej Psy :)
Jeg skal til stor fest med nogle gamle venner her på lørdag og har aftalt med en kammerat at prøve noget MDMA. han har selv prøvet det én gang før (meget lille dosis) og siger at det er OK fedt. :D
Har selv røget en del hash førhen, men stoppede. Har prøvet coke en enkelt gang og ritalin/methylphenidat op til flere gange. har ikke haft nogle dårlige oplevelser med nogle af ovenstående ting.
Jeg lider af mild tourettes syndrom som er en neurologisk "ubalance."
Vi har planlagt at indtage det oralt og i små mængder (måske 50-60mg).
Jeg vil på den ene side rigtig gerne prøve det da jeg har hørt samtlige steder fra at det skulle være helt fantastisk, men jeg er samtidig lidt nærvøs for om der kan komme til at ske noget farligt (og om touretten spiller en rolle mht. MDMA)
jeg er specielt nærvøs omkring de kortvarrige bivirkninger såsom overdreven hjertebanken(i værste fald kunne dette ende galt i form af en tur på hospitalet?) og angstanfald. Jeg er udmærket klar over at stoffer ikke er legetøj og at man skal behandle dem med respekt, men bekymrer jeg mig unødigt?
Nogle råd til en lidt forvirret nybegynder?
tak på forhånd :)

Medlem

øhm hvis du ikker har hjerteproblemer i forvejen skulle der ikke ske noget der,
husk at drikke omkring 0.5l vand i timen
drik ikke for meget vand
en standart startdose ligger på omkring 100mg og så redosere med 50-60mg efter behov
den største fare ville nok være overophedning af krobben hvilket er grunden til at du skal drikke rigeligt vand.
ellers har jeg ikke de store råd :)

Medlem

Jeg aner ikke hvad din sygdom er, eller hvad det betyder for din hverdag. MDMA er stærke sager for din hjerne, vær klar på at den "nedsmelter", ment på den måde at du er ret sløv i betrækket nogle dage efter. Det er helt normalt! :) det er virkelig et dejligt stof, men tag dem med omtanke!

Angående det med vand, så skal du ikke tænke for meget over det. Drik vand som du normalt ville gøre, og lad være med at have hovedet under armen. Vand ud skal gerne afløses af vand ind, så går det nok.

Glæd dig, det er fantastisk. Lad være med at forberede for meget, eller hype dig for meget op til det. De fleste fede ting sker når forventningerne og planerne er små.

Hjertebanken har jeg aldrig selv fået i så stor en grad det generede mig - er du sund og rask så gi den gas. Angstanfald har jeg Aldrig hørt om på MDMA. Tager man for meget, kan man godt blive "sovset" i hovedet. Det kan til tider være meget sjovt, mens det andre gange er lidt irriterende. Prøv dig frem, med små doser af gangen og se hvad der sker. Det er trods alt de bedste råd man kan anskaffe sig :-)

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: NRBX
Citat:
1. Hvad er godt at gøre før man indtager MDMA?

Spis nogen ordentlige måltider i løbet af dagen, da MDMA virkelig forstyrer ens sult, og det kan være svært at spise i lang tid efter.
Sørg for at være udhvilet og sørg for at være mentalt oven på. Husk at være rimelig ædru.
Det kan også være en god ide at suppler med 5-HTP og B6 vitamin kosttilskud.
Lad vær med at tage MDMA eller ecstasy hvis du er syg og har feber, da MDMA eller ecstasy hæver kropstemperaturen. Og det kan være decideret farligt.
Evt. lave en allergitest af stoffet og/eller teste dit MDMA med et EZ-kit
Undgå at blande MDMA eller ecstasy med andre stimulanser som amfetamin og kokain for at minimerer neurotoxiciteten.

2. Hvad skal man være opmærksom på under selve rusen?

Hvis man danser meget bør man også holde øje med ens kropstemperatur, da det er en af farene ved MDMA. Husk at drikke omkring en halv liter vand i timen og lyt i det hele taget til din krops signaler.
Sørg for at tisse, selvom det måske ikke føles som om du skal.
Lad vær med redose mange gange.
Ha evt. magnesium tabelletter liggende, hvis muskelspændinger i bl.a. kæben opstår.

3. Hvad er godt at gøre efter rusen?

Husk at få noget ordenlig at spise dagen efter, selvom det kan være svært. Mærk efter hvordan du har det. Gode ideer til mad ku være diverse flydende mad som smoothies, yogurt, frugt og suppe og ellers bare forkæl dig selv mest muligt og slappe af og lad vær med at have for mange planer dagene efter.
Vær opmærksom på at muskel ømhed og spændinger kan opstå, så lav evt. nogen udstræk øvelser eller yoga.

4. Hvordan minimerer man skader på kroppen ved et hyppigt forbrug af MDMA?

Suppler med 5-HTP og B6 vitamin kosttilskud. Holde mindst to måneds pause. Lad være med redose for meget.

Hvem der ikke anses for at være egnede til at eksperimentere med MDMA:

Da ecstasy bevirker en svag øgning i hjerterytmen og en tilsvarende stigning i blodtrykket, kan det for dig der i forvejen har problemer, hvad dette angår, være farligt at indtage MDMA.

For et almindeligt, sundt menneske, der ikke har problemer på dette område, er den svage øgning af hjerterytmen og stigningen i blodtrykket imidlertid ikke helbreds- eller livstruende.

Det betyder at:

1) folk med forhøjet blodtryk,
2) som har problemer med hjertet,
3) bruger MOA-hæmmer*,
4) er tilbøjelige til at få krampeanfald,
5) har en sygelig skjoldbruskkirtelfunktion,
6) har sukkersyge,
7) har abnormt ringe druesukkerindhold i blodet (hypoglykæmi), grøn stær (glaukoma),
9) forringet leverfunktion,
10) muligvis eller faktisk er gravide og ammer, IKKE anses for at være egnet til at eksperimentere med MDMA.

Mere info: viewtopic.php?f=4&t=6450

Velkommen til

Junior medlem

Mange tak for svarene. nu føler jeg mig lidt mere afklaret med det hele :)

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus
Jeg prøvede selv MDMA til nytår og fy for helvede hvor var det fedt. Har efterhånden lidt erfaring med 2C'erne og Ritalin/Coke, men jeg må sige MDMA er noget man kan tage hatten af for.
Det var nok også det bedste selskab jeg var i blandt. Personen som havde medbragt MDMA'en, havde også sørget for B-vitaminer, C-vitaminer og magnesiumkosttilskud til folk. Man gik tit rundt og spurgte alle om de nu havde brug for vand osv. Jeg kom nok op på en 160 mg i løbet af aftenen, men vi havde også næsten 300 stk lattergas patroner.
Kendte ikke personerne så godt bortset fra 2 venner, men det er så sindsygt nemt at connecte med andre mennesker.

Må faktisk indrømme at mine tømmermænd var meget små, indtog nok en 4-5 piller af enten C/B/Magnesium og der var ingen problemer. Man følte lidt en psykisk træthed, men det var nu ikke værre end en morgen efter at have suget rigeligt igennem. Dog sidder man på dagen efter og lyster efter mere af det, ikke sådan helt voldsomt men det falder lige en ind.

Nu venter jeg lige en eller to måneder med at prøve det igen, fordi det var så fed en oplevelse at jeg vil ikke spolere det ved opbygning af tolerans eller noget andet.

Held og lykke mand, det er fandme en oplevelse men tag en dosis og vent 2-3 timer med redosering. Ville jeg ihvertfald anbefale.

Medlem
Brugeravatar

HardstyleErNice: Fik du prøvet det? Hvis ja, hvordan var oplevelsen? :)

Junior medlem

Hej sortsky
Ikke endnu :)
Jeg sidder lige PT. med min ven og vores fest starter om ca. 2 timer.
Jeg vil opdatere i morgen :)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]