Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 22 jun 2025 18:44

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 58 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3
Forfatter besked
Junior medlem

Kære Brugere,

Vi - Laura og jeg - er utroligt glade for jeres input. OGSÅ når det drejer sig om at finde fejl. Vi arbejder med Adam Winstock om og crewet i England om at få disse ting ændret. Vi har fået rettet meget nu. Blandt andet er der lavet mange ændringer i spørgsmålene om skadesreduktion. Desuden sad laura hele dagen og natten i går og arbejde med programmøren i England for at få de mange slåfejl og formuleringsfejl udryddet. I MÅ MEGET GERNE SATDIG SIGE TIL HVIS I FINDER NOGET. VI VIL MEGET GERNE KUNNE KOMME MED DET BEDST MULIGE VÆRKTØJ TIL AT BLIVE KLOGERE. Og vi er dybt bevidste om at I har langt mere konkret viden om disse områder. Så derfor er det også rart at I er så hjælpsomme med at komme med konstruktive forslag til ændringer.

Og så synes jeg også at vi skal give en BIG UP! for Fanny som stillede op til det mediecirkus. Jeg synes det gav en klar og tydelig stemme i diskussionen selv om det selvfølgelig altid er på mediernes vilkår.

Forsæt med at svar på spørgeskemaet forsæt med at kom med konstruktive kommentarer og pas på jer selv!
Mvh
Jakob Demant

Medlem

Jeg ved ikke om dette er praktisk muligt, men jeg vil gerne foreslå at i søger hjælp fra psychedelia til udfærdigelsen af den danske version næste år.

Som det tidligere er blevet påpeget, får de mange fejl, og underlige svarmuligheder testen til at fremstå som værende utroligt uprofessionel, hvilket efter min mening er en skam.

Jeg har taget testen på engelsk de sidste par år, og har generelt synes at den har været meget nuanceret og troværdig, men den danske version har desværre givet det modsatte indtryk!

I skal selvfølgeligt have ros for at hjælpe med at gøre testen mere udbredt, men min egen overbevisning er at den ville fremstå langt bedre hvis nogen af de kompetente og højtuddannede brugere herfra kom med ind over næste gang.

Junior medlem

Hej ChriDen. Igen tak for info. Vi har desværre haft mindre tid en ønskværdigt til at lave oversættelserne. Og der har været en del ting i forhold til opsætningen. Derfor har vi heller ikke kunne bruge jer som superinformater til oversættelsen i det store omfang. Men undersøgelsen er rettet meget igennem i nat, så det skulle være bedre fra i dag. Hvis du har mod på det kunne du evt udfylde den igen i den danske version. Mvh Jakob

Junior medlem

Serveren er NEDE den næste time (fra 21.30 til ca 22-30). INGEN GRUND TIL PANIK. Det er en planlagt ting for at få den over på en større server så alle jer der svarer ikke falder ud eller bliver smidt af.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: sydschlaraffenland
Jeg udfyldte den igår, selvom den var lang :)

Junior medlem

Jeg udfyldte den igår, selvom den var lang :)

Det er det vi vil høre. :-) Tak!

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Neogen
Jeg har færdiggjort det for nogen dage siden. Jeg kan se i har fået ændret en del. Tror mine svar havde været anerledes hvis de fejl og mangler var rettet fra starten. Når pyt skidt, alt begyndelse skal jo starte et sted!

Junior medlem

Jeg har færdiggjort det for nogen dage siden. Jeg kan se i har fået ændret en del. Tror mine svar havde været anerledes hvis de fejl og mangler var rettet fra starten. Når pyt skidt, alt begyndelse skal jo starte et sted!

Må sgu indrømme at det er jævnt dedikeret at gå den igennem igen for at se ændringerne. Nice.
Godt at du kunne se hvor mange ændringer der er lavet!

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Så er den udfyldt og afsendt.

Glad for at kunne deltage i undersøgelsen.

Admin
Brugeravatar

Spørgeskemaet crashede for mig i safari. Hvilket gjorde jeg ikke gad tage det færdigt, fordi jeg var nødt til at starte forfra. Det kunne være rart med en funktion, der ku gemme ens svar vha. IP eller lignende. Jeg ved ikke om andre har haft lignende problemer, men min browser er ihvertfald ikke glad for det spørgeskema.

-Jimmy Carter

Site Webmaster
Brugeravatar

Spørgeskemaet crashede for mig i safari. Hvilket gjorde jeg ikke gad tage det færdigt, fordi jeg var nødt til at starte forfra. Det kunne være rart med en funktion, der ku gemme ens svar vha. IP eller lignende. Jeg ved ikke om andre har haft lignende problemer, men min browser er ihvertfald ikke glad for det spørgeskema.

Det samme skete for mig med Firefox.

"Det hendte paa et Theater, at der gik Ild i Coulisserne. Bajads kom for at underrette Publicum derom. Man troede, det var en Vittighed og applauderede; han gjentog det; man jublede endnu mere. Saaledes tænker jeg, at Verden vil gaae til Grunde under almindelig Jubel af vittige Hoveder, der troer, at det er en Witz." - Søren Kirkegaard

Junior medlem

Ked af at høre at det er gået ned for jer. Jeg har meldt tilbage til den mere it ansvarlige på det. Jeg håber virkelig at det har været fåtallet der har oplevet dette. Det er muligt - og dette er ikke en undskyldning - at det har været i forbindelse med at skemaet er blevet flyttet over på en ny server. Men i alle fald: Tak fordi i gad at give det et skud.

Site Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Nord for københavn
Så blev den udfyldt - vist nok lige på falderebet! Men pyha! Den var lang. Tror det tog 2 timer at få svaret på det hele.
Fandt flere fejl. Bl.a. var der steder hvor det ene svar udelukkede de andre (som f.eks. hvad musik kan du lide). Jeg kan lide mange forskellige musik-genrer, men det var ikke muligt at krydse af.
Men alt i alt en god seriøs undersøgelse!

Hilsen Fanny

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Så er det snart tid til dette års Global Drug Survey! I år starter det den 13. november, og kører i ca 4 uger derfra. Stay tuned, der kommer nærmere info fra Center for Rusmiddelforskning en af de næste dage!

Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Hej Psychedelia folk

Vi var lige på trapperne med årets Global Drug Survey, man har valgt alligevel ikke at gennemføre undersøgelsen på dansk i år. Det drejer sig om, at der er en række problemer som nogle af jeres brugere rejste sidste år og som vi ikke kan imødekomme at forbedre. Vanskeligheden ligger i, at undersøgelsen er rettet imod mange forskellige lande og derfor har svært ved at indarbejde nogle af de krav til kvalitet som vi har. Fx er den stadig alt for lang, men der er også nogle problemer med at oversætte engelske forhold såsom sygehusvæsen, uddannelsessystem osv. som gør, at vi ikke vil køre den på dansk. Vi går i stedet i tænkeboks over, hvordan vi kan lave en undersøgelse der er mere fokuseret på danske forhold og på det vi interesserer os mest for; rekreativt brug af rusmidler.

Global Drug Survey gennemføres stadig i en del andre lande. Den kan give nogle vigtige fingerpraj i retning af, hvad der rører sig på markederne og I er velkomne til at deltage i den, linket er åbent for enhver der har lyst til at svare:

www.globaldrugsurvey/GDS2015

Bedste hilsner

Anja Raagaard
Ikke-Længere-Global-Drug-Survey

Junior medlem

Kære alle brugere,

Global Drug Survey kommer snart i luften igen (November). Jeg har ikke længere noget formelt med undersøgelsen at gøre. Men jeg tænker at den er vigtig og giver meget feedback tilbage til brugerne. Se mere om undersøgelsen her:

https://www.globaldrugsurvey.com/

Mange hilsner

Jakob Demant

Forsker på Københavns Universitet
@jakobdemant

Medlem
Brugeravatar

Alle tiders!

Jeg har afkrydset spørgsmålene i mini-udgaven, og ser frem til november! Nu hvor du ikke længere er formelt beskæftiget med undersøgelsen, er der så mulighed for, at du kunne fremlægge dit engagement her på sitet overfor en erstattende kandidat? Det kunne være fedt med en, som kunne overlappe dig :wink:

Under alle omstændigheder, så skal du have tak for interessen, Dr. Demant

KH

Junior medlem

The-Midnight-Howl skrev:
Alle tiders!

Jeg har afkrydset spørgsmålene i mini-udgaven, og ser frem til november! Nu hvor du ikke længere er formelt beskæftiget med undersøgelsen, er der så mulighed for, at du kunne fremlægge dit engagement her på sitet overfor en erstattende kandidat? Det kunne være fedt med en, som kunne overlappe dig :wink:

Under alle omstændigheder, så skal du have tak for interessen, Dr. Demant

KH

Kære Hr NatUgle,

Det var sådan at jeg arbejdede med Global Drug Survey et par år fordi jeg mener det er en vigtig survey for stofbrugere og en god kilde til viden for forskning. Jeg havde dog en række problemer med ledelsen af survey'en som betød at den version af survey'en der blev tilgængelig på Dansk ikke var i høj nok kvalitet. Det betød den var alt for lang og at nogle spørgsmål var vanskelige at svare på i den danske (såvel som den engelske) version. Ledelse ønskede ikke at ændre radikalt på deres tilgang, hvorfor jeg trådte ud. Derfor er der ikke en dansk version mere. MEN det er stadig et vigtigt instrument og det virker også til at Adam (ledelsen) har fået mere styr på at den ikke er så lang og besværlig mere. Derfor vil jeg gerne opfordre til at baesvare den og se de resulatter der kommer ud af den. Men der er desværre ikke nogen der har taget den over efter min i DK.

Mange hilsner

Jakob Demant

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 58 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]