Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 17 aug 2025 17:38

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 15 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem
Brugeravatar

http://www.dr.dk/Nyheder/Indland/2013/12/06/001225.htm
Pas på der ude, selvom det er nogle dage siden i sidst har røget kan i stadig blive knaldet for det.

Mht. til andre stoffer har jeg ikke lige overblik over detektionstiden, opdatere hvis/når jeg får tid til det. Der burde vel efterhånden laves en sticky i takt med at narkometeret bliver mere udbredt.

Og husk nu, kør forsvarligt og ikke under påvirkning.

Junior medlem

Fandt denne side omkring sporing og detektionstider. http://testdig.dk/information/hvor-laen ... est-10058/

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Lige rundt om hjørnet
@weedy - har kigget på selv samme side, men det kan ikke rigtig bruges. Har ladet mig fortælle at narkometeret er meget mere følsomt.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: The White House
meget mere følsomt end 10 dage for storrygere og i sjældne tilfælde op til 30 dage ved kronisk brug? det synes jeg ikke lyder usansynligt

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Nu kan det være jeg spørge dumt, men hvad de mere eksotiske stoffer som MXE, 4-HO/ACO substitueret tryptaminer etc. kan disse også opdages eller tester man simpelthen ikke for de metabolitter de afgiver?

6990 ulfborg
Ullsgade 4a

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: sydschlaraffenland
Dem testes der ikke for, men jeg er ret sikker på at man bliver slæbt med til blodprøve hvis man virker påvirket..
Selv svampe, lsd og ketamin tester narkometeret ikke for.

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: Wonderland
:shock:

Shit, man... Jeg føler mig lidt usikker nu, ikke fordi jeg kunne finde på at køre imens jeg er skæv, men fordi jeg ryger pinde hver dag. Men så er jeg åbenbart også skæv 24/7..

йети skrev:
Umiddelbart vil jeg tro at det generelt ikke er særligt udbredt at brænde sin kokain af. Hvorfor gør du det?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

^ På den lyse side, så kan du nu ligesågodt køre beruset. Det giver lidt frihed her i tiden omkring julefrokosterne. Civil ulydighed er vejen frem. Kør kogt

Dedikeret medlem

Joe_biden skrev:
meget mere følsomt end 10 dage for storrygere og i sjældne tilfælde op til 30 dage ved kronisk brug? det synes jeg ikke lyder usansynligt

Ro på, du kigger på tiderne for en urin test - jeg tvivler på, du bliver sat til at pisse i en kop i kanten af vejen. Narkometret er en spyttest så vidt jeg er bekendt.

Selv hvis narkometret er 3 gange så følsomt som hvad der beskrives på den side, er det stadig kun mellem 3 og 72 timer det kan spore THC i. Hvilket også er den maksimale tid, jeg synes at have læst opgivet for en spyt test politiet i Australien bruger.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Okay du bliver slæbt med til blodprøve, kan de eksotiske stoffer spores der?

6990 ulfborg
Ullsgade 4a

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

En hel del af dem dukker nok op ved analyse af blodprøve, men der skal også nok være nogle ikke gør..
Tror dog ikke at man skal bekymre sig at for meget, medmindre man kører påvirket :)

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Bananmonarkiet DK
Okay du bliver slæbt med til blodprøve, kan de eksotiske stoffer spores der?

Så længe der er kvantitativt tilstrækkelige koncentrationer, så vil de selvfølgelig kunne spores.

De fleste nyere RC´s ligner hinanden tilstrækkeligt meget i struktur og polariteter, så de med stor sandsynlighed vil bonge ud som toppe på et kromatogram, kørt ved en standardiseret HPLC, som efterfølgende kan identificeres på et massespektrometer.
Hvis det anvendte analytiske MS-software har et tilstrækkeligt omfattende bibliotek, så er det en smal sag at identificere de "eksotiske" RC´s.

Er stoffet kommet på listen over euf. stoffer, så betragtes det som trafikfarligt jf. Færdselslovens §54 og er derfor ulovligt at have i blodet over bagatelgrænsen. Hvis bagatelgrænsen ikke er defineret for det pågældende stof, så bliver koncentrationen sammenlignet med et "tilsvarende" stof.

Citat:
Tror dog ikke at man skal bekymre sig at for meget, medmindre man kører påvirket

Snakker vi cannabis, så har man en Rigtig! go grund til at bekymre sig i dagene efter man har røget - selvom rusen er klinget af for mange timer siden.
Lige mht. fastlæggelsen af THC koncentrationen vs. færdselssikkerheden, så har Retskemisk Institut, KU og politiske embedsmænd ikke været fagligt kompetente, men har leveret noget forpulet makværk.
Det er perverst at tænke på, at man juridisk set lige så godt kan køre bil med en promille på 3, som at køre dagen efter en enkelt røget joint. Straffen er den samme!
Må de ansvarlige politikere smage en kofanger med 200 km/t...

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Citat:
Snakker vi cannabis, så har man en Rigtig! go grund til at bekymre sig i dagene efter man har røget - selvom rusen er klinget af for mange timer siden.
Lige mht. fastlæggelsen af THC koncentrationen vs. færdselssikkerheden, så har Retskemisk Institut, KU og politiske embedsmænd ikke været fagligt kompetente, men har leveret noget forpulet makværk.

^ Korrekt, jeg er fuldstændig enig! :) Jeg mente "eksotiske" stoffer og research chemicals, ikke cannabis.

Citat:
Må de ansvarlige politikere smage en kofanger med 200 km/t...

Igen, jeg kunne ikke være mere enig :D

Dedikeret medlem

spot on; canna!!
det logiske ville være at kunne påvise at føren er påvirket af cannabis.. og ikke bare at vedkommende har indtaget thc indenfor de sidste par dage. men det er jo et godt våben mod hashhandlen i kbh..
politiet siger selv at de prøver at skræmme folk til ikk at handle der.. og med et stort og upræcist vindue (vedr. aktiv kontra målbart thc) er der mange flere uskyldige som bliver dømt skyldige for narkokørsel.. og det gir jo gode penge i kassen; med størrere bødetakst..
plus det statistik ser ud som om at de gør et indhug i den danske kultur de frygter så meget (på borgen).. fkn phony detektor shite.. endnu en lappeløsning i forsøget på at redde den smule kontrol de har tilbage til uberettiget at styre mennesker i det samfund de engang selv troede de var en del af... FAT DET NU!! VI KAN IKKE SLÅS IHJEL!!
stop the war on drugs nauw! fair nok at man ikke må køre påvirket, men jeg bestemmer sku selv om jeg vil udforske mit eget sindderhjemme!
-forestil jer hvis der var samme detektions-vindue på rødvin, av hvá?!.. :cheers:
i sørgelige røde og blå kommunisfacistsvin! :evil:
-ha en go dag til alle andre!

Dedikeret medlem

netop, det var sådan loven var før og i alle andre lande! det er da dejligt at man nu kan tage syre, drikke en kasse bajer, ryge heroin og ryge en lille hygge joint og få samme straf som dagen efter man har røget, se det er retfærdighed i følge en facistoid politiker der skal sikre statistikken går i den retning han vil have.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 15 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]