Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 27 jun 2025 18:33

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 30 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Junior medlem

så fik jeg endelig startet mit grow op, har ville igang i rigtig lang tid men der har hele tiden kommet noget i vejen, men nu skulle det være

har 20 m² at gøre godt med så er startet småt ud med et 1x1x1.70m

mit setup

150w cfl i blå spektrum til vegge
600w hps i rød spektrum til blomst, reflektor og ballast
cooltube som kommer til at køre sammen med ventilatoren
jord = biobizz light mix, tænker at blande en smule mer perlite i da jeg har mulighed for at vande hver dag
gødning = hele biobizz's sæt
hygrometer med termostat og luftfugtigheds måler
ph test kit + ph down grow/bloom
125mm kanal ventilator med kulfilter 280 m³
100mm kanalventilator fra et stort elskab
hjemmelavet lydisolerende kasse til ventilatoren, hjemmelavet rørføring med noget lydisolering indeni
2x 100mm blæsere
1x 250mm blæser
1x pc blæser med 7 hastigheder
vandforstøver og doserings målere
timer
rette udstyr til at trimme og toppe
røgalarmer
net til scrog

Billede
Billede
Billede

og så til planterne

strains = 4x critical 4x silvar haze 1x copenhagen kush, feminized
dag 1
Billede
dag 2
Billede
dag 4
Billede
dag 6
Billede
dag 8
Billede Billede
dag 10 efter omplantning, her fik de 1.5 ml root juice 1 ml bio heaven og 0.5 ml fish mix
Billede
Billede
dag 11 de har ikke bemærket deres omplantning og de skyder bare videre :)
Billede
Billede

det var alt for denne gang :) ser sku ud til at det bliver rigtig godt. skal nok smide nogle flere billeder ind senere

er stadig rimelig ny i faget så hvis der er noget jeg mangler eller kunne gøre anderledes må i gerne sige til, og så leder jeg os efter nogle gode måder at lyd isolere på, bor rimelig tæt så ville gerne holde larmen fra blæsere osv på det laveste så det ikke genere naboer

Senest rettet af m420 17 dec 2013 20:43, rettet i alt 4 gange.

Junior medlem
Brugeravatar

Det ser da fremragende ud! :)

- Charles Bukowski

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Hanguk
Vil sige at der er alt for mange planter til så lidt plads, men går heller ikke ud fra at du vil toppe første gang? :)

Ellers ser det meget fint ud, men du kunne nok også have sparet på gødning. Efter jeg har growet nogle gange, har jeg lært at planterne faktisk slet ikke behøver så meget gødning. Men det kommer også lidt an på hvilken strain det er ^^

Junior medlem

Det ser da fremragende ud! :)

ja de fleste er sku kommet meget godt fra start :)

Vil sige at der er alt for mange planter til så lidt plads, men går heller ikke ud fra at du vil toppe første gang? :)

Ellers ser det meget fint ud, men du kunne nok også have sparet på gødning. Efter jeg har growet nogle gange, har jeg lært at planterne faktisk slet ikke behøver så meget gødning. Men det kommer også lidt an på hvilken strain det er ^^

ja ved det godt mht pladsen, plantede bare så jeg havde rigeligt, og så tager jeg de bedste fra til blomst, den i venstre hjørne klare sig mega skod, tror den har fået lidt varmestress, så den ryger snart ud, copenhagen kush som står i koppen klare sig heller ik særlig godt, den ryger os snart ud, det andet copenhagen frø døde da det var 2 mm over jorden, lad vær med at spild jeres tid på det lort

så har jeg 2 moderplanter 1 critical og 1 silver, og så 5 til blomst hvis der er plads, silver haze bliver rimelig store så de skal højst sandsynligt toppes eller fimmes, og hvis det kan betale sig så noget lst/scrog, venter og ser hvordan det udvikler sig

ang gødning så ved jeg det ikke, har ikke noget at sammenligne med, de har fået under ½ styrke lang tid efter biobizzes skema foreslog man startede, og så sprøjter jeg jævnligt rummet til med forstøveren så de suger noget rent vand i sig den vej osse, , de ser ud til at have nydt det, om de ville se ligesådan eller bedre ud uden ved jeg så ikke

lille update

de nederste blade har nok været lidt for tæt på lampen da de var mindre og bladene er lidt krøllede, det ser ikke ud til de retter sig selv ud, men de øverste skud ser ud til at have det super fint

dag 14
Billede
Billede
Billede
Billede

Junior medlem

de små 100 mm blæsere er alt for kraftige til at sidde inde i teltet lige pt, så måtte være lidt kreativ med det jeg lige kunne finde derhjemme

Billede
Billede

en gammel pc blæser kombineret med en gammel adapter, så har jeg 7 forskellige hastigheder og den siger ingenting :)
Billede

dag 18

Billede
Billede

Junior medlem

dag 22

syntes væksten gik lidt i stå fra dag 18, så da de var tørstige igen dag 20 valgte jeg at give dem hele arsenalet som beskrevet i biobizz skemaet, dog lige under ½ styrke, 2 ml root juice / 1 ml bio heaven / 1 ml bio grow / 1 ml fish mix / ½ ml algamic ½ ml top max

det har godt nok sat gang i væksten, den største er skudt 8-10 cm i højden på 2 dage, hun skal helt sikkert fimmes her i weekenden ellers stikker hun af, lige så snart de er tilpas store smækker jeg et scrog net op, kombineret med noget lst

Billede
Billede
Billede
Billede
Billede

nogen der ved hva der er sket her? det er ikke noget med gødning for det startede før de fik noget, og det er kun det ene skud på planten der ser sådan ud
Billede

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Midtjylland.
Syntes det rigtig fint ud :D
Godt at se en grundig beskrevet grow log.
Pudsigt du også har problemer med de copenhagen frø.
Har altid kun haft problemer med frø, der hedder noget med copenhagen!?
Og det er ikke fordi jeg er midtjyde :lol:
Følger spændt med og skal nok hjælpe med eventuelle spørgsmål.
Pøjpøj!

-John Rooney.

Junior medlem

Syntes det rigtig fint ud :D
Godt at se en grundig beskrevet grow log.
Pudsigt du også har problemer med de copenhagen frø.
Har altid kun haft problemer med frø, der hedder noget med copenhagen!?
Og det er ikke fordi jeg er midtjyde :lol:
Følger spændt med og skal nok hjælpe med eventuelle spørgsmål.
Pøjpøj!

hey, tak, og fedt at høre :) var ved at blive i tvivl om der overhovedet var interesse for flere opdateringer

ved sku heller ik hva der sker med de copenhagen frø, havde 2 og de blev sat til spiring samme dag som resten, det ene var 5 dage og det andet 7 om at bryde skallen, de andre havde en rod på 1 cm på under 24 timer, det ene frø døde 2 mm over overfladen, det andet er det som står i koppen i sidste opdatering, det er jo 3 uger bagud i forhold til de andre, har dog set nogle danskere lave lækre grows og høst på dem, så ved sku ikke om de skal bruge et specielt klima eller det bare er total ustabil genetik

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Midtjylland.
Vi må have været uheldige..
Men lidt pudsigt :?
Ja, kan godt forestille mig at det var lidt federe, hvis folk smider en kommentar på logsne.
Opfordringen er give videre :)

-John Rooney.

Junior medlem

dag 24

så blev det tid til at halshugge mine piger

5 blev fimmed
1 blev topped
1 blev en blanding a fim og top, en slag dobbelt fim :( fik klippet den lidt for lavt så der er nok ik mange chancer for mere end 2 toppe
1 lod jeg være fordi den var bagud

nogen der er god til fimming som kan fortælle hvordan det ser ud?
Billede
Billede
Billede

Junior medlem

fandt ud af at jeg havde fimmet en smule for langt oppe første gang, så måtte vente til næste node kom frem og så fimme igen, det satte mig lige et par dage bagud, rimelig skod

har så fimmet igen og denne gang med succes, fimmede 6 i det hele og alle 6 er igang med at udvikle 4 toppe, på den største og flotteste følger de 2 sideskud med opad, og så er der begyndt vækst et mærkeligt sted hvor jeg har klippet i sideskuddet, skal nok blive sjovt at se hvad det udvikler sig til, det bliver en rigtig mutant

ved sidste vanding fik de fuld styrke gødning, 2.5 rootjuice / 2 bioheaven / 2 bio grow / 2 fish mix / 2 algamic / 1 topmax

dag 31

Billede
Billede
Billede
Billede

når de lige er kommet sig en smule så bliver de pottet om og nettet bliver sat op, og så går der ikk lang tid inden de ryger i blomst

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: i din joint
Lav en update det ser mega spændene ud :D

Medlem

Geografisk sted: Søen
Yes, smid lige en update op.. Har ikke set din log før nu.
Godt beskrevet, og nogle gode billeder.
:D

Medlem

Geografisk sted: Søen
Forresten er det en sindsygt fed ide med din computerblæser... Den havde jeg ikke selv tænkt på.
Hvor mange penge har du brugt på alt dit grej?

Junior medlem

hey drenge, må indrømme at jeg tabte modet lidt ang updates da der er utrolig dødt på det her forum, men nu hvor i spørg så pænt :)

har fået købt mig en digital ph måler + digital ec måler, nogle småting til mit moder/vegge rum og et klon kit, mangler kun at få bestilt et usb mikroskop, og så overvejer jeg at købe en 400 eller 600w mh pære til vegge, og så er mit lille setup ved at være der, hvert fald indtil jeg udvider :)

det her er dag 32 dagen efter sidste update

Billede

Billede

Billede

dag 36

Billede

sådan ser de 6 toppe ud 5 dage efter sidste billed :)
Billede

alle mine fimmings er kommet sig utrolig godt selvom jeg måtte gøre det over 2 gange
Billede

dag 41
Billede
Billede

forsættes

Junior medlem

Billede
Billede

Billede

dag 43

Billede

dag 46
Billede
Billede
Billede

dag 47
Billede
Billede

dag 48
Billede
Billede
Billede

Junior medlem

Forresten er det en sindsygt fed ide med din computerblæser... Den havde jeg ikke selv tænkt på.
Hvor mange penge har du brugt på alt dit grej?

nej det ikke helt tosset, du kan stort set bruge alle gamle ladere, bare de er mellem 3 og 12 volt så kører de en pc blæser, det er dog federe med en adapter så man kan styre hastigheden

jeg er snart over de 10k, men jeg er osse blevet snydt lidt og så nogle newbie fejl, tror jeg ville kunne lave samme setup for 5k

Moderator
Brugeravatar

Det kan godt betale sig at have din CFL tættere på planterne, den virker til at være utroligt langt fra dem nu. Ellers ser det godt ud!

Junior medlem

Fedt at se ! :-)

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: i din joint
Updater du ikke igen? :)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 30 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]