Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 18 jul 2025 22:43

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 11 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Jeg har røget hash i halvandet års tid nu... Det har været hver aften, men for nyligt begyndte jeg at ryge en smule i løbet af dagen også.

For et stykke tid siden, fra den ene dag til den anden, kunne jeg pludselig ikke føle mig skæv mere.
Det gjorde sådan set ingen forskel, om jeg røg en joint eller en cigaret - kunne INTET mærke :(

Jeg prøvede så at lave guldkakao... Kunne mærke det i form af lidt svimmelhed, men føltes ikke behageligt eller noget.

jeg har prøvet at skifte til noget andet, men kan stadig ikke mærke noget når jeg ryger.

Hvad skal jeg gøre?? Hvor længe skal jeg evt holde pause for at kunne mærke noget igen?
Er der andet jeg kan gøre for at opnå en virkning?

Medlem

tror sgu en pause vil være på sin plads, hvor længe ved jeg ikke men nogle uger - måneder måske... det er generelt nok meget sundt, så kan man også lige få tid til at tænke klart :) men kender godt følelsen lidt og synes det hjælper med pauser, så skævheden ikke bare bliver en slags grundtilstand.

Junior medlem

tror sgu en pause vil være på sin plads, hvor længe ved jeg ikke men nogle uger - måneder måske... det er generelt nok meget sundt, så kan man også lige få tid til at tænke klart :) men kender godt følelsen lidt og synes det hjælper med pauser, så skævheden ikke bare bliver en slags grundtilstand.

Ja jeg ved det godt :))
Synes dog tanken om at holde så lang en pause er svær. Selvom jeg ikke bliver skæv af at ryge hash, får jeg alligevel en eller anden tryghed ved at ryge. Sikkert rent placebo og spild af penge, men ja. :)

Medlem

det kan jeg godt forstå, men synes du skal prøve at give det en chance... bare sørg for at have noget at give dig til, så du kan brænde den ekstra energi af :)

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Jeg havde en kammerat som røg dagligt, og han røg meget. Lavede stort set ingenting udover at ryge. Han sagde at han blev virkelig skæv efter bare en dags pause. Prøv gå over til én gang ugentligt i starten, hellere det end at du holder fast i den daglige vane fordi du ikke kan klare tanken om at holde i ugevis. Ryg evt. noget mere sativa-præget hvis du er vant til hash og vice versa. Ønsker dig alt det bedste.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Midtjylland.
Virkelig skæv efter bare 'en dags pause :roll:
Kender godt det med at man ikke bliver skæv, efter at have røget fast dagligt.
Som de andre skriver, så er en pause det rigtige at gøre.
Man udvikler en stor tolerence, (dvs at det ikke rigtig "virker mere") fordi kroppen har vennet sig til det daglige forbrug.
Måske du også skal overveje dit afhængdighedsforhold.
Håber på det bedste for dig :)

-John Rooney.

Medlem

Geografisk sted: Østrig
Jeg har selv tidligere gået alt for meget til den med hashen, og dengang kunne 3-4 dages pause gøre en stor forskel. Hvis du har et problem med at du ryger hele tiden, så prøv at sæt en regel for, hvor længe du skal have "ikke røget" på en dag, før du må ryge. F.eks. kunne du sige dig selv, at du skal have været vågen i 11 timer, men så må du også ryge. Sådan halverede jeg mit forbrug. Det har både øget min værdsættelse af rusen og nedsat min tolerance betydeligt.
I mit sidste gymnasieår da jeg for alvor begyndte gjorde jeg det, at jeg brugte cannabis som belønning for at have styr på mine ting. Når jeg er kommet hjem og har lavet mine lektier til næste dag og læst det jeg skal så slappede jeg af med en pind, og på den måde blev det sådan, at jeg i min skoletid fik langt mere ud af at ryge end det skadede mig.
Hvis du har et 8-16 job, burde det være til at lave en lignende ordning for dig selv. Bare find en erstatning for "lektier". Jeg plejer altid at kunne finde nogle alternative ærinder, før jeg tillader mig at ryge.
Men prøv en 3-4 dages pause - du vil helt sikkert opleve en forskel. Du vil bare ikke komme tilbage til næsten at være, hvor du startede tolerancemæssigt. Det vil tage 2-4 ugers pause.

Medlem
Brugeravatar

Det må da være noget skodtjald du ryger, skaf dig noget ordentligt ryger og skift evt imellem de forskellige slags urt..

Dedikeret medlem

Jeg ryger meget og jeg ryger hver dag, og jeg bliver tumle skæv hvis jeg holder 1 eller 2 dages pause.

Dedikeret medlem

Geografisk sted: sted
Dette er ikke en opfordring. Men hvis man skifter jointen ud med en bong, så skal man altså nok blive skæv.

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: Wonderland
^Enig :lol:
Det kan IKKE anbefales, men det er sandt.

йети skrev:
Umiddelbart vil jeg tro at det generelt ikke er særligt udbredt at brænde sin kokain af. Hvorfor gør du det?

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 11 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]