Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 23 aug 2025 21:39

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 10 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: Oxapax spg
Medlem

Hey:-)
Har prøvet de fleste benzoer efterhånden. De sidste 7 dage oxazepam.
Ved godt det er et mildt benzo, men det der overrasker mig meget er at jeg næsten ikke for Blackouts ved høje doser som på andre benzoer. Nogen der ka forklare det?
Og lige et side spørgsmål...
Hvorfor ka ens benzo tolerance stige så voldsomt i forhold til eks alkohol der vel rammer nogle af de samme steder?

Medlem
Brugeravatar

Oxapax er ikke mildere end så mange andre benzoer. Den er præcis lige så vanedannede som andre benzoer. Den virker bare i ret kort tid.
Hvis du har taget den de sidste 7 dage, synes jeg du skal tage dit forbrug til alvorlig overvejelse, for det lyder som et meget usundt forbrug. Benzoer er farlige og ekstremt vanedannede.
Jeg ved ikke hvorfor du ikke får blackouts, måske fordi den virker i ret kort tid?

Medlem

Har bestemt haft et usundt forbrug, men det har været nødvendigt:-)
Nu holder jeg pause i ca 14 dage minimum! Blir nok 1 mdr;-)
Kender benzoer og har haft trappet ud to gange.
Var bare overrasket over at de ikke gav Blackouts som ALLE de andre jeg har prøvet gør... Alprozolam, diazepam, clonazepam, nitrazepam osv osv.

Medlem

Og jo de er væsentlig mindre potente mg for mg iforhold til de fleste andre benzoer;-)

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: sydschlaraffenland
Hvorfor ka ens benzo tolerance stige så voldsomt i forhold til eks alkohol der vel rammer nogle af de samme steder?

Jeg kunne forestille mig at det især har noget at gøre med det givne stofs affinitet og effikacitet på receptorer.
Desuden har benzoer som regel meget lang halvveringstid, som jeg er ret sikker på kan påvirke tolerance på en negativ måde..

Benzo26 skrev:
Har prøvet de fleste benzoer efterhånden. De sidste 7 dage oxazepam.
Ved godt det er et mildt benzo, men det der overrasker mig meget er at jeg næsten ikke for Blackouts ved høje doser som på andre benzoer. Nogen der ka forklare det?
?
.

Som du jo nok ved hvis du har prøvet mange forskellige benzo'er.. De er forskeillige, ;)
Man plejer gerne at kategorisere benzo'er som enten 'anxiolytic" eller 'hypnotic'

Medlem

Så hvis en benzo har kortere halveringstid kan tolerancen ikke stige så hurtigt...
Sys bare ik det har været tilfældet når jeg har brugt alprozolam ?
De to kategori hvad skal de betyde?

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: sydschlaraffenland
Jeg ved heller ikke om halveringstid har noget at sige mht. tolerance, det er rent gætteri fra min side baseret på det jeg har læst igennem tiden..
Men en halveringstid på ~11 timer er altså ikke ligefrem kort ;)

Kategorierne bruges indenfor medicin svj har forstået. Alle benzo-præparater indeholder de samme egenskaber om man så må sige, men i vidt forskellige forhold.
Citat:
Benzodiazepines exert their anxiolytic properties at moderate dosage. At higher dosage hypnotic properties occur.[5]

-http://en.wikipedia.org/wiki/Anxiolytic#Benzodiazepines

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Her kan du læse lidt om, hvilke grupper de forskellige benzodiazepiner høre under: http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_benzodiazepines

Medlem

Takker:-)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Det er bekymrende at du bruger ordet "nødvendigt" om dit stofbrug. Har du talt med din læge om at du har det svært, eller var det ham der udskrev medicinen til dig? Selvmedicinering er en farlig ting.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 10 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]