Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 09 jul 2025 21:15

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 36 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
Junior medlem

Den 27/10-13 - GrowLog

Ville lige smide et billede ind og dele med jer. Planterne vokser rigtig fint :)

Billede

Junior medlem

Den 04/11-13 - GrowLog

Hej allesammen. De fleste planter vokser fint, jeg er dog stødt på lidt problemer undervejs. Planterne er under 18/6 lys under 600 watt HPS lampe. Jeg har fimmet to af dem, de andre vokser bare. Jeg giver dem vand ca hver 3-4 dag ca 400-500 ml vand pr plante. Det er 12 liters potter de er i.

Dog er en af de bedste og flotteste planter, hvor bladene er begyndt at hænge, de nederste mest og to generationer op plus de er lidt gule i det. Jeg ved ikke hvad det er? Kan i hjælpe mig, smider lige et billede op af problemet og alle planterne :D Har også lige lavet gode huller i bunden af potterne :) håber i kan hjælpe mig venner og glæder mig til jeres kommentarer.

Sådan ser planterne ud idag.
Billede

Her kan i se bladene er faldet sammen og lidt gult.
Billede

Junior medlem

Den 10/11-13 - GrowLog

Hej allesammen. Mine 5 x AK-47 planter vokser vældig fint og den ukendte hamp plante er også begyndt at vokse igen. De får fortsat 18/6 timers lys, der er huller i bunden.

Har startet med at tilføre Canna vega gødning og planterne er ca 40-50 cm høje.

Her et lige et billede. Vil meget gerne høre jeres meninger :)

Billede

Junior medlem
Brugeravatar

Ser sku rigtigt lækkert ud!

Hvad gjorde du mellem d. 4 Nov og d. 10 Nov, siden det ikke ser ud til at bladene hænger længere :) ?
Stoppede du bare med at give vand og gødning i et par dage eller hvordan?

Junior medlem

GrowLog - 23/11-13

Hej alle, jeg vil lige komme med et billede og en opdatering på hvordan det går med planterne. Der var en periode hvor planterne hang og blev gule, de nederste plade. Så gav jeg dem masser af vand, ca 1 liter pr plante og de blev friske igen.. Det er jo 12 liters potter jeg har og at give dem 0,5 liter vand hver 3-4 dag er sgu ikke nok har jeg konkluderet. Så nu får de ca 1 liter vand hver 3-4 dage med Canna VEGA gødning. De er ca. 70 cm høje og har det godt. Jeg vil gerne have dem op på 80 cm inden jeg går videre til blomstringsfasen. Skal også have skaffet mig en kulfilter, da det er begyndt at lugte meget :P

Her er et billede.

Billede

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Midtjylland.
Det er fornuftigt ud :)
Kan godt forestille mig, at de er ved at dufte godt hehe

-John Rooney.

Junior medlem

De er begyndt at lugte rigtig meget ! Bliver nødt til luftrenser og køber det inden for de næste par dage. De er ca 70-80 høje. Hvor høje synes i de skal være. Har fimmet 4 af dem og den sidste vil jeg gerne lade være :-)

Junior medlem

Hvor høje skal jeg lade dem vokse inden jeg går i gang med blomstringsfasen??? :) de er 70-80 cm høje nu

Junior medlem

Ello fellow OG :D
Ser cool ud, det kommer helt an på hvilken strain du har. De ka strække sige alt fra 25 til 50 cm ca :D hvis altså vi går ud fra de er 70 til 80 cm.

små tips: fyld endelig mere jord i potterne når du har lollipoppet dine damer!
brug altid mindre gødning end du tror. (med mindre du har helt styr på ppm osv)
ser ud til du har rigeligt med plads, overvej et scrog grow næste gang.
placer dit luft tætter på :D
GL HF

Junior medlem

GrowLog 16/12-2013

Hej allesammen, det er ikke så ofte jeg opdaterer GrowLoggen, da jeg ikke synes der er interesse nok, derfor glemmer jeg det også :) Jeg vil dog komme med en opdatering nu og billeder.

Planterne har været i gang i ca. 2 - 2,5 måneder nu, og er i gang med blomstringsfasen. De får 12/12 lys, Canna Blomstring gødning, er ca. lidt over 1 meter høje allesammen, ventilator og luftfilter er konstant i gang.

I får lige nogle billeder og jeg vil meget gerne høre jeres kommentarer og råd, da det hjælper mig rigtig meget.. :)

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede

Venter på jeres kommentarer

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: øen
hey, ser sku godt ud :)

det er nok lidt for sent nu, men hvis jeg var dig ville jeg sætte et net op næste gang

hvis du have sat nettet omkring 50 cm og bundet lidt ned havde det meste af planten fået lys, lige pt er det kun dine toppe

har du tænkt dig at lollipoppe eller andet? eller får de bare lov at stå til de skal høstes

Junior medlem

Det er første gang jeg planter, så er lidt fremmed med de begreber. Altså er det for sent at bruge net nu? For du har ret, det er for det meste kun toppen der får lys, ved ikke hvordan resten af planten skal have lys? Og hvordan net? Altså net rundt om så planten bliver, så den bliver mere presset og lyset rammet hele planten?

Lollipoppe? Hvad vil det sige? Jeg er begyndt at beskære lidt de blade, der dækker for skud hvis det er det du mener..

Ellers bliver de bare højere og højere, skuddene større og større :) Så de har det godt.. :) Hvor meget tror i det kan give, hvis planten er ca 1.20 m høj?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

det er nok rimelig svært at klemme et net ned over alle de skud nu

ideen med nettet er at du sætter det op først og så vokser planten op igennem hullerne i nettet, så kan du styre hvor og og hvordan din plante gror, hvis de bliver for høje så binder man planten ned til nettet, så har du et plant net med alle dine skud, så vil 80 % af planten få lys i stedet for kun 15-30%, det giver et meget bedre yield

Billede

at lollipoppe vil sige at fjerne det meste fra bunden af planten hvor der ikke er så meget lys og rykke energien til toppen, men du skal nok lige læse en guide eller to først så du ved præcis hva det drejer sig om, der er tonsvis a guides rundt omrkring

Billede

det er ikke til at sige hvor meget de kommer til at give, alt fra 15 gram til 150+ per plante

Junior medlem

Det ser godt ud! Og rigtig god ide med nettet, det er desværre for sent ja :) og lollipoppe vil jeg nok gøre når skuddene er blevet lidt større .. :)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

det er desværre ikke mine planter det der, bare noget fra google, mine er kun 4 uger gamle lige pt, har dog tænkt mig at gøre præcis det samme som på billedet med nettet

efter hvad jeg har forstået så lollipopper man lige før blomst så alt energien er i toppen fra starten af bud produktionen, tror ikke der er nogen ide i at vente til at planten har brugt meget energi på at lave nogle umodne buds for så at tage dem af, det skulle meget gerne være sådan at de små buds du piller af i bunden skulle være i toppen i stedet

Junior medlem

Du har ret, det er nok en god ide at lollipoppe dem nu end for sent. Så er det bare bladene og de skud, der er virkelig svage, ikke får lys osv?

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 36 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]