Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 21 jun 2025 00:14

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 32 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Junior medlem

Hej alle!

Er en gut på 17 år som har skaffet noget hash til nogle venner og jeg.
Jeg har ikke prøvet det før, og er selfølgelig lidt nervøs for det. Men er pludselig kommet i tvivl om jeg skal prøve det efter at have læst alle de kampagner imod hash som er på nettet. Hvor farligt det kan være osv.
Ved godt det er skræmmekampagner men er der hold i det?
Det skal siges at jeg nok vil komme til at ryge 1 gang hver 5 uge max eller noget i den stil.
De snakker om skader på psyken osv, men hvad skal der til for at det kan ske?
På diverse hjemmesider skriver de intet om hvor meget der skal til før det bliver farligt. Når de snakker skader er det så ikke ved længere brug, og i store mængder?

Vil egentlig bare vide om en gang hver 5-6 uge vil skabe en risiko for at der vil ske noget.

Mvh. BubberDrengen

Junior medlem

Undskyld. er ny på siden. ved godt min indlæg skulle ha' været et andet sted.

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Outside
Velkommen til siden, flytter lige dit emne til cannabis generelt.

Fedt at se at du tager dig tiden til at søge nogle informationer før du bare kaster dig ud i det, det er i mine øjne tegn på en moden og veludviklet fornuft. Som hovedregel plejer man at sige at man skal være voksen inden man begynder på at tage nogen som helst stoffer, det gælder sågar også alkohol i mine øjne, men sådan er kulturen jo langtfra her til lands. Jeg ser ikke nogen problemer i at du ryger en joint en gang hver 5-6 uge, så længe det ikke er mere end det! Vær meget opmærksom på om dit forbrug begynder at eskalere, eller om du begynder at lave undskyldninger overfor dig selv for at ryge lidt ekstra, dette er begyndende tegn på et misbrug og det er bestemt ikke noget du vil løbe ind i, i den alder du har nu.

Der er mange skræmmekampagner derude som egentlig mest af alt tjener til at gøre nye brugere som dig selv, ja, skræmte... :roll: Hvis du ikke har nogen historie med psykiske lidelser eller andet mentalt rod, skulle du ikke opleve nogle negative bivirkninger - men husk at alle kan komme til at ryge for meget og gå i panik eller blive angst, det er ikke ensbetydende med en "hashpsykose" men blot at du har røget for meget på et forkert tidspunkt. God ryger.

Admin
Brugeravatar

Som tilføjelse til the jokers gode indlæg vil jeg sige; du altid kan vente, hvis du er i tvivl! For meget usikkerhed omkring det, kan muligvis føre til en dårlig oplevelse (pga. paranoia). Så hvis du har det bedst med at vente, så vent lidt endnu. Piberne løber ingen steder, og der kommer masser af muligheder for at gøre det senere i livet :)

-Jimmy Carter

Junior medlem

Hej igen!

Mange tak for jeres svar! Utrolig rart med sådan nogle besvarelser :)

Efter jeg har læst Jokers besked er jeg ikke så meget i tvivl. Har bare generelt være nervøs for at disse hashpsykoser kunne udløses ved at prøve det en enkelt gang. Kan også godt være jeg kommer til at ryge bare 3 gange om året, ville bare høre om jeg kunne være i farezonen ved at indtage så lidt, men kan høre at der med stor sandsynlighed ikke sker noget, da jeg heller ikke på nogen måde har historie med psykiske lidelser eller lig.

Men 100 gange tak for svarene, og lækkert med et forum med flinke folk ;-) God aften

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Køleskabet
Jeg synes lige, at du skal prøve det ad, inden du begynder at fantasere om, hvor mange gange du vil indtage det om året. Måske er cannabis slet ikke noget for dig.

Junior medlem

Bare husk at set og Setting skal være i orden. Skaf noget at spise og drikke så det er i nærheden. Være i godt humør og slap af.
er du dårligt humør så vent hellere til en anden gang, som imp skriver så løber det ingen steder.
God ryger og håber du nyder det :peace:

Junior medlem

Jeg har nogle kammerater som desværre er gået hen at blive afhængige af hash. De ryger det stortset hver dag. Og det startede også ligesåstille med at ryge en pind en gang i mellem. (det skal så lige siges at jeg lige som dig kun ville gøre det en gang i mellem ved særlige lejligheder, og jeg har altså ikke haft noget problem ud over en gang)

Jeg spiste for nogle mdr. siden noget hashkage (efter nogle venner skulle hygge i sommerhus), Den første dag spiste jeg en kage med 0.4 gram i der havde vi allesammen det sjovt. dagen efter besluttede jeg mig så for at æde 2 kager altså 0.8 gram. Jeg fik det mega dårlig. Jeg brækkede mig i en halv time, og sov i 5 timer eller sådan noget. Jeg tænker stadig tilbage på den dag. Det var ikke nogen behagelig oplevelse at blive ved med at tænke på. Siden har jeg kke haft lyst til at røre hash.
Hvad kan man kalde sådan noget?

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Under havets overflade
Hvad kan man kalde sådan noget?

Tjaeh, man kan kalde det for en uheldig oplevelse. Nu kender jeg ikke dit erfaringsniveau med hash, men oral indtagelse er jo kendt for at være en bitch, hvis det ikke gribes rigtigt an.

Når det så er sagt synes jeg ikke der er nogen grund til at male fanden på væggen omkring misbrug osv. når trådstarter ikke engang har prøvet hash endnu. :)
Den bedste første gangs oplevelse vil for det meste opnås ved at ryge en joint der kan slukkes undervejs, så der hele tiden kontrol over effekten. At slukke jointen er der ingen skam i, det gør selv de hardcore-rygere, når ingen ser det ;)

(og så vil jeg tilslutte mig Newbiegrowers råd om at have nogle søde sager indenfor rækkevidde!)

"The mescalin taker sees no reason for doing anything in particular and finds most of the causes for which, at ordinary times, he was prepared to act and suffer, profoundly uninteresting. He can't be bothered with them, for the good reason that he has better things to think about." - Aldous Huxley

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: .....
Og bare lige som en ekstra tilføjelse - lad røgen helt være, hvis du har drukket alkohol, også selvom du ikke føler dig særlig fuld - det vil med allerhøjeste sandsynlighed udløse kvalme og opkast i mange timer! Den kombo har taget røven på ufatteligt mange mennesker...

Medlem
Brugeravatar

Og bare lige som en ekstra tilføjelse - lad røgen helt være, hvis du har drukket alkohol, også selvom du ikke føler dig særlig fuld - det vil med allerhøjeste sandsynlighed udløse kvalme og opkast i mange timer! Den kombo har taget røven på ufatteligt mange mennesker...

THIS!
Som hovedregel så ryg først og drik efter, hvis du skal blande dem. Det er meget lettere at styre :)

Junior medlem
Brugeravatar

Det har ingen negativ effekt hvis du bare har tænkt dig at ryge hver femte uge. Jeg har et forbrug der minder lidt om det, måske en smule oftere og jeg formår at holde et snit på omkring 10 på handelsskolen. Jeg var 15 første gang jeg røg (er 18 nu), der syntes jeg ikke at jeg kunne mærke særlig meget, men havde vist også drukket lidt inden.

Og de der skræmmekampagner du har læst på nettet, kan tit være finansieret af alkohol- og tobaksproducenter, da de ville miste en masse penge, hvis cannabis blev legalt.

Men som der er blevet sagt, så skal du ikke være nervøs og usikker første gang du prøver det. Det kan nemlig godt føre til et såkaldt "bad trip" med noia og angst. Så vent hellere til du er sikker og gør det med en god ven du stoler på.

Håber du fik noget ud af svarene!
Mvh.
BeerTown

Junior medlem

Hej alle!

Mange tak for jeres mange gode svar! Fedt at i gidder at tage jer tid til at skrive et grundigt svar!
Har planer om at prøve det i aften sammen med nogle nære venner som jeg har det generelt super hyggeligt med.
Vil tage jeres råd og have en masse ting klar ;-)

Tak for hjælpen folkens

Mvh - BubberDrengen

Medlem

Husk at riste tobakken godt og længe, men pas på ikke at brænde det af. Et par tips til det er at du skal passe på ikke at smuldre og nulre tobakken i stykker mens du rister. På den måde bliver det ved med at være luftigt og bliver ikke så let brændt.

Med hensyn til styrken på jointen, så hold jer ikke tilbage. Bare lav en stærk fætter og så bare tage nogle små hiv og hold mange pauser. Der er ingen grund til at få det dårligt over tobakken, inden man overhovedet bliver skæv. Som skrevet tidligere er det ikke nogen skam at slukke jointen og tage en pause.

Husk: Det kan tage et kvarter for at "kick in". Så tag det roligt med hivene.

... og så meld lige tilbage med hvordan det gik.

Medlem

Du lyder som en fornuftig ung mand så jeg ser ingen problemer ;)

Junior medlem

Mindes en Pro-Cannabis forsker som sadge at hvis man kun ryger en gang hver måned så er det kun positivt.
Bare husk at spiser et solidt måltid inden du begynder at ryge, det er ofte en tom eller dårligt næret mave som er skyld i dårlige baskere eller opkast

Junior medlem

Endnu en gang tak for jeres svar!

Jointen er rullet og gjort klar af en ven (en meget nær ven så det er i orden)

men må man ikke være lidt halvberuset?
Mvh - BubberDrengen

Moderator
Brugeravatar

Generelt er det en dårlig ide at blande rusmidler, og det er en endnu dårligere ide at gøre det i ens første oplevelse med et rusmiddel. Her gør det cannabis-rusen mere uhåndterbar, mere slørret, og som de andre siger er sandsynligheden for kvalme/opkast, koldsved og generelt en dårlig oplevelse noget større hvis man har drukket i forvejen. Hvis du har drukket så vent til en anden gang med at ryge, hvis du alligevel ryger så lad være med at drikke mere alkohol.

Medlem

Seriøst... Lad alkoholen stå, især første gang. Og som de andre siger, så er det generelt en dårlig ide at blande de to. En hyggeøl eller to gør jo selvfølgelig ikke noget, men nej... Lad dig ikke engang blive det du bare kalder "beruset".

Junior medlem
Brugeravatar

Det her klip passer meget godt på dit spørgsmål :D

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 32 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]