Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 27 jun 2025 20:20

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 15 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem

Hej Psychedelia. Mit gymnasium og nabo gymnasium har haft hemmelige grupper på FB som vedrøre cannabis.

Nogle har efterspurgt Cannabis på disse sider, andre har solgt eller lagt billeder op af billeder der relatere til Cannabis. Mit nabogymnasium har været til fællessamling vedrørende gruppen, og at alle navne er anmeldt til politiet.

Mit spørgsmål lyder nu på: Hvem kan forvente en konsekvens i dette scenarie?
Hvilke rettigheder har jeg at bruge hvis det kommer til urin/spyt test?
Jeg kan ikke umiddelbart finde nogle bekendtgørelser omkring cannabis prøver på gymnasier.

Note: Jeg er godt klar over at Lars Andersen har lagt nogle guidelines ud men det vedrøre ikke denne situation. Hvis der er nogle brugbare svar så vil jeg give beskeden videre til pårørende.

- Kiwi

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jeg tror ikke der sker det store. Hvis politiet gider at bruge nogle af de maaange maange penge de har, bliver det nok ikke på at fange gym drenge der ryger hash.

Derudover er det selvfølgelig dumt at ligge billeder op af ens grow, "salgs" opslag osv. Jeg skal ikke kunne sige om politiet vil gøre noget ved dette, men hvis beviserne er klokkeklare og ligetil, kan det da godt være de kan forvente et besøg eller en bøde dine h0mies

Du nægter da bare en spyt eller urin prøve. Det rager ikke dem hvad du laver i fritiden.

Medlem

Jeg tror ikke der sker det store. Hvis politiet gider at bruge nogle af de maaange maange penge de har, bliver det nok ikke på at fange gym drenge der ryger hash.

Derudover er det selvfølgelig dumt at ligge billeder op af ens grow, "salgs" opslag osv. Jeg skal ikke kunne sige om politiet vil gøre noget ved dette, men hvis beviserne er klokkeklare og ligetil, kan det da godt være de kan forvente et besøg eller en bøde dine h0mies

Du nægter da bare en spyt eller urin prøve. Det rager ikke dem hvad du laver i fritiden.

:gud: :gud: :gud:

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Midtjylland.
Da jeg gik på efterskole, prøvede jeg noget lignende. .
Vi røg nogle fede der og 'en havde noget liggende i noget tid, da vi skulle på festival.
En eller anden stak os og dem der havde noget med det at gøre, blev halet til en snak/afhøring ved lærene.
Blev truet med at blive meldt til politiet, hvis vi ikke indrømmede det.
Vi troede ikke på det og benægtede!
Der skete ikke mere mht politi, blev dog smidt hjem i 14 dage, så vi rigtig kunne skamme os :D

Tror heller ikke på at politiet, vil lave noget kollektivt, på dem 2 gymnasier.
Ikke bare pga Hash..

-John Rooney.

Medlem

Da jeg gik på efterskole, prøvede jeg noget lignende. .
Vi røg nogle fede der og 'en havde noget liggende i noget tid, da vi skulle på festival.
En eller anden stak os og dem der havde noget med det at gøre, blev halet til en snak/afhøring ved lærene.
Blev truet med at blive meldt til politiet, hvis vi ikke indrømmede det.
Vi troede ikke på det og benægtede!
Der skete ikke mere mht politi, blev dog smidt hjem i 14 dage, så vi rigtig kunne skamme os :D

Tror heller ikke på at politiet, vil lave noget kollektivt, på dem 2 gymnasier.
Ikke bare pga Hash..

For mit eget gymnasium's vedkommende var der 93 medlemmer i gruppen, og der er nogle der er ved at flippe ret meget ud. Men går ikke ud fra de vil teste alle medlemmerne?

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Casa Tranquila
Meld dig ud af gruppen omgående, hvis du da ikke allerede har gjort det (slet lige dine opslag inden). Overvej, at smide dit stash ud eller gemme det hos en ven der ikke var med i gruppen. Se hvad der sker. De kan jo ikke straffe dig, for nogle billeder på facebook.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Midtjylland.
Og som der tidlige er skrevet - NÆGT.

-John Rooney.

Dedikeret medlem

jeg syntes det er fedt der var 93 i gruppen det er sikkert en god % del af eleverne, jeg er faktisk helt stolt, hvilket framragene gymnasium er dette, jeg vil gerne vide hvem inspektøren er og andre indblandende medarbejder er.

jeres gymnasium har ikke ret til at kræve pis eller prøver og slet ikke på 93, tænk hvis de skulle smide så mange ud inden jul, så får de ikke næste semesters betalinger fra kommunen/staten, så er der fyrings runde.

Junior medlem

Det er i vejle du snakker om ikke? Går selv på rosborg, men der panikker vi ikke ret meget.
Men er der nogen der ved om opslag slettet for 6 måneder siden på facebook ville kunne findes af politiet på en eller anden måde?

Medlem

Bowwow of doom skrev:
Det er i vejle du snakker om ikke? Går selv på rosborg, men der panikker vi ikke ret meget.
Men er der nogen der ved om opslag slettet for 6 måneder siden på facebook ville kunne findes af politiet på en eller anden måde?

Jo er fra HHX, men så vidt jeg ved er kendelsen til udlevering af data fra facebook kun blevet accepteret af en dommer 6 gange i DK. Det skulle gerne ligge under law guidelines på facebook. Anywho, er ret sikker på at så længe opslag af salg bliver slettet sker der ikke noget. Medmindre at der allerede er en lærer der har billederne downloadet. PM mig lige hvis du får flere informationer eller del det i tråden. :joint:

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Opret 2 nye grupper, og opfordre folk til at oprette fake facebook profiler.

Dedikeret medlem

Geografisk sted: NV
Facebook... wTF. Mindst sikker internet handel ever

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Neogen
2013 - Gym - Så ringe IT kompetencer at man følger sig sikker ved at bruge en lukket facebook grupper til handel af stoffer.

ahahahaa!!

Åh ja. Jamen spørgsmålet er jo om politiet kan bevise at du eller dine venner har handlet med stoffer. Tak den ven som fik den geniale idé og tak ham for at i får pletter på straffeattesten for det har aldrig været lettere for politiet at dømme nogen for salg af stoffer. I kunne da lige så godt have inviteret Politiets facebook gruppe til jeres "secretz drugz clubz". Haha. Oh shit! Havde i så bare brugt fake facebook accounts!

edit:

Helt seriøst, hvis i gerne vil gøre det lidt mere sikkert end anden gang, så snak lige med en af nørderne fra klassen.
Find en host. Du får et billig domæne og med lidt hjælp fra en nørd, så kan han sætte et privat forum op hvor du/i kan tillade at tilmelding foregår via invites. Så betaler et en 100 eller 2 om året for jeres helt eget forum hvor i bestemmer hvem der skal være medlem.

Medlem
Brugeravatar

Et sådant forum kræver desuden at man stoler 100% på samtlige medlemmer...

og de svære slipper fri.

Medlem

2013 - Gym - Så ringe IT kompetencer at man følger sig sikker ved at bruge en lukket facebook grupper til handel af stoffer.

ahahahaa!!

Åh ja. Jamen spørgsmålet er jo om politiet kan bevise at du eller dine venner har handlet med stoffer. Tak den ven som fik den geniale idé og tak ham for at i får pletter på straffeattesten for det har aldrig været lettere for politiet at dømme nogen for salg af stoffer. I kunne da lige så godt have inviteret Politiets facebook gruppe til jeres "secretz drugz clubz". Haha. Oh shit! Havde i så bare brugt fake facebook accounts!

edit:

Helt seriøst, hvis i gerne vil gøre det lidt mere sikkert end anden gang, så snak lige med en af nørderne fra klassen.
Find en host. Du får et billig domæne og med lidt hjælp fra en nørd, så kan han sætte et privat forum op hvor du/i kan tillade at tilmelding foregår via invites. Så betaler et en 100 eller 2 om året for jeres helt eget forum hvor i bestemmer hvem der skal være medlem.

Har jeg skrevet at jeg har handlet med ulovlige substanser? Nope. Spørger på vegne af kammerater som søger svar indenfor jura. Fedt nok at du tager en konklusion ud fra noget du har skimlæst og misforstået good job m8<3

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 15 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]