Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 04 aug 2025 11:55

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 5 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Hej Psy

Jeg har i dag haft snakket med min farmor om muligheden for cannabisolie. Min farmor er en ældre kvinde som lider af generaliseret dystoni, som gør at hun ofte får kramper og ondt i musklerne. Mit spørgsmål er så om der er nogen der har erfaringer med behandling af dystoni med cannabisolie og om det lovlige cannabisolie (det med en minimal mængde THC) vil kunne lindre smerte og om det ville kunne hjælpe mod muskel kramper?
Jeg kunne rigtig godt tænke mig at høre om jeres erfaringer med cannabisolie også selv om at det ikke har været for at behandle muskel kramper og/eller smerte, altså om det har ændret jer at bruge det, om i har udviklet en form for afhængighed over for olien eller andre ting.
Håber der er nogen der kan besvare mit spørgsmål eller har lyst til at dele deres erfaringer med mig.
:lol:

Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Inside the animal
"Lovligt cannabisolie"? Dét findes vist ikke.
Selvom der er minimal mængde THC i, er der stadig nultolerance, så det vil være ulovligt.
Jeg kender ikke meget til om det skulle have positiv virkning på netop denne sygdom, men det skulle have visse smertestillende egenskaber.

Hvis i vælger at gå videre med det, så hold for øje at psykisk afhængighed er en risiko.

Jeg vil anbefale at konsultere en læge inden, uanset

Junior medlem

"Lovligt cannabisolie"? Dét findes vist ikke.
Selvom der er minimal mængde THC i, er der stadig nultolerance, så det vil være ulovligt.
Jeg kender ikke meget til om det skulle have positiv virkning på netop denne sygdom, men det skulle have visse smertestillende egenskaber.

Hvis i vælger at gå videre med det, så hold for øje at psykisk afhængighed er en risiko.

Jeg vil anbefale at konsultere en læge inden, uanset

Læste bare dette tidligere i dag.
Citat:
LOVLIGT!

Ægte medicinsk CBD CANNABIS OLIE, som akut smertelindring eller til et komplet sygdomsforløb haves.
Medicinen er fremstillet i USA og er, grundets dens minimale THC indhold, 100% lovlig i Danmark.

Skulle du, eller nogen i din familie, have det uheldige behov for denne medicin. Kan du kontakte --------------- som kan hjælpe dig.

Jeg har slettet mail addressen, da jeg ikke ved hvad reglerne herinde på psychedelia siger om det.
Altså der er tale om en olie med en THC procent på under 0,02%
Nu ved jeg ikke om du har erfaringer med olien eller du blot har en viden om det, men ved du om der er større chance for at udvikle en form for psykisk afhængighed over for cannabisolien end andet medicin?

Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Where there ain't no need to escape from what is!
Hej Bimsen,

Kender godt til den side du har det fra, en headshop i kbh forhandler også olien lovligt. Den indeholder en masse CBD og andre cannabinoider med medicinske effekter. En jeg kender går i gang med et forsøg med den olie til foråret hvor det også er smerter der er problemet. Det burde den lovlige olie hjælpe på - jeg ved dog ikke med krampe om der skal thc til..

MEN, jeg ved at cannabis som medicin er noget af det mest sikre at bruge. Det kan bruges sammen med anden al håndkøbsmedicin uden bivirkninger og ligeledes kan det bruges sammen med stort set alle receptpligtige former for medicin. Uden nogen former for uønskede effekter. Jeg ville bekymre mig mere om psykisk afhængighed af kaffe end af cannabis. Har røget on and off i 12 år og har aldrig haft problemer med at holde pause i en uge eller en måned - kaffe derimod drikker jeg hver dag og min dag er lort hvis ikke jeg får den. Så psykisk afhængighed er ikke noget jeg ville bekymre mig om og da slet ikke ift så meget lovlig medicin.

Synes roligt I kan prøve med den lovlige CBD olie og hvis det ikke virker (mod kramper) kan I prøve en der indeholder THC også.. I så fald skal din farmor sørge for at bage en masse småkager inden ;-)

Junior medlem

Hejsa

Ved nogle om denne CPD olie er lovlig på island?
Eller vil man kunne få det sendt til island?
:-)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 5 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]