Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 18 aug 2025 14:59

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 15 indlæg ] 
Forfatter besked
Dedikeret medlem

Bliv fuld som af alkohol med en pille og stop effekten igen med en anden.

satefy-booze for drivers!

http://www.telegraph.co.uk/foodanddrink ... -pill.html

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Så når effekterne minder om alkohol er narkoen helt okay, men alle andre rekreative effekter er bare tabu?

Fykling hyklere.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Synes nu det er en meget god idé, da alkohol har store omkostninger både personligt og samfundsmæssigt, og er et af de mest udbredte rusmidler.
Hvis det bliver et alternativ, som folk tager til sig, så tror jeg, at det vil kunne gavne samfundet på lang sigt rigtig meget.

Hvis du ikke er i stemning til at tage stoffer, så kommer du formentlig heller ikke i stemning af at tage dem.
<@jimfear> jeg kom engang mens jeg dødløftede

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Synes nu det er en meget god idé, da alkohol har store omkostninger både personligt og samfundsmæssigt, og er et af de mest udbredte rusmidler.
Hvis det bliver et alternativ, som folk tager til sig, så tror jeg, at det vil kunne gavne samfundet på lang sigt rigtig meget.

Jamen jeg er helt enig homie. Synes bare stadig det er hyklerisk.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Lyngfryd

Jamen jeg er også helt enig, men personligt ville jeg have det meget mærkeligt med at ophæve effekten med en anden pille. Og bryder mig ikke om tanken om at vi skal løse alle problemer med piller også flere piller.

NH: At være på spanden. Det er iøvrigt en gammelt dansk udtryk, der stammer fra når bønderne var løbet tør for jointpapir og derfor var nødt til at sidde ude i markerne og ryge på zinkspande og overskårne colaflasker. - Bubber

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Outside

Jamen jeg er også helt enig, men personligt ville jeg have det meget mærkeligt med at ophæve effekten med en anden pille. Og bryder mig ikke om tanken om at vi skal løse alle problemer med piller også flere piller.

Hvis ikke det var fordi det alkohol der er tale om, ville jeg nok være enig med dig her... Men netop fordi det handler om alkohol som er så SKIDE usundt og skadeligt for samfundet som helhed synes jeg egentlig det er fint nok... Det er mere adfærds og tankeændrende kemikalier i almindelighed vi skal være på vagt overfor tror jeg, f.eks. var der noget fremme med nogle piller der skulle gøre én mere empatisk eller lign. (nej, ikke keex...)
Spørgsmålet er så bare om alkohol pillen bare kommer til at gøre det nemmere for folk at misbruge, for jeg tvivler på at den kan laves helt uden at skabe afhængighed...

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: In the Sky with Diamonds
Jeg tror ikke folk kun drikker alkohol for rusen, i så fald ville ren sprit nok blive drukket i langt højere grad.

Medlem
Brugeravatar

Jeg drikker med vennerne, og udover for fuldskabens skyld også af mange andre årsager, bla. god gammeldags hygge!
og det lyder helt ærligt en smule kedeligt bare at proppe en alkoholpille i munden...
Somom folk havde så travlt at de ikke havde tid til at drikke :P
og det med tømmermændene lyder sgu bare som en dårlig undskyldning.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Lyngfryd
Tror også "alko-pillen" får svært ved at konkurrere med med hyggen, smagen, det brede udbud osv. som øl, vin og spiritus jo også er udover bare at være et rusmiddel. Men som rusmiddel i sin enkelthed tror jeg den har potentiale til at konkurrere med "almindelig alkohol".
Men hvis pillen skulle vise sig at være fejlfri, kunne den helt sikkert fungere som et godt og sundere alternativ for en hel del mennesker. Kan godt huske at have læst et eller andet om en empati pille, den synes jeg for alvor var skræmmende. Den mindede mig lidt A Clockwork Orange...
Det skal i hvert fald blive spændende og se hvad der sker med den nye pille der. Og hvad skete der egentligt med "empati pillen/præparatet"?

NH: At være på spanden. Det er iøvrigt en gammelt dansk udtryk, der stammer fra når bønderne var løbet tør for jointpapir og derfor var nødt til at sidde ude i markerne og ryge på zinkspande og overskårne colaflasker. - Bubber

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Outside
Jeg synes det ville være awesome med sådan en pille! Jeg har tit lyst til at tage i byen både fredag og lørdag, men er begyndt at holde mig fra lørdag fordi tømmermændende efterhånden hænger ved for længe efter jeg har drukket... Sådan en pille der ville være et godt alternativ til at drikke sig hjernelam men alligevel være "fuld med de fulde"...

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tror også "alko-pillen" får svært ved at konkurrere med med hyggen, smagen, det brede udbud osv. som øl, vin og spiritus jo også er udover bare at være et rusmiddel.

Helt enig, det er jo helt klart den største grund til, at alkohol er så populært et narkotikum. Derfor har jeg heller ingen ide om, hvordan dette skulle komme til at erstatte alkohol. Alkohol er en så fast del af kulturen, og det er ikke noget, man bare lige ændrer.
I princippet er tømmermænd sgu egentlig en pissegod bivirkning ved alkohol. De giver da i det mindste en eller anden form for stopklods for et narkotikum, som generelt ikke er særlig godt for os.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Et sted få finder.
Tømmermænd skal bare drikkes væk drenge! ;)

Synes det er en pisse fed idé!
Er dog lidt usikker på hvordan de har tænkt sig at sikre at man ikke opnår synergisk effekt ved fx også at drikke, eller tage andre depressanter.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Manden har ledt efter penge i flere år nu. Han får ikke en rød reje. Slut

Hvis man vil hygge, kan man jo ellers bare drikke en kop te ved siden af. Så er problemet løst

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Det er nok pænt op af bakke at få støtte til et projekt, som næppe huer den magtfulde alcohol, tobacco and firearm lobby og tilsvarende Europæiske lobbyer :-(

En smuk tanke; men det er jo økonomi og ikke folkesundhed der dikterer verdensordenen...

Dedikeret medlem

jeg ser da intet problem i at folk kan vælge om de vil tage en pille og drikke 2 øl eller drikke en flaske vodka, jeg ville ihvertfald syntes det er fedt at kunne kører til tyskland, æde pillen, blive wasted, feste , stoppe rusen, og kører hjem igen uden polizei og politi-skræmsler.

hvis merck eller pfizer kunne lancere dette safedrug ville de sikkert.

jeg tror det er ligeså safe på od niveau som alkohol, der skal sikkert en masse til før det går galt, og en vis mængde giver en behagelig rus hvorefter det blive tiltagende ubehageligt, som vi kender fra alkohol oa drugs.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 15 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]