Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 18 jun 2025 19:47

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 683 indlæg ]  Gå til side Foregående  1 ... 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24 ... 35  Næste
Forfatter besked
Medlem
Brugeravatar

"The Mushroom Cultivator" kan ikke anbefales nok! Og dens kompagnon, "Growing Gourmet and Medicinal (Magic :mrgreen: ) Mushrooms". Begge af Paul Stamets, hvis du ikke kender dem. Der står simpelt hen alt hvad du har brug for at vide! Og bedst af alt kan de hentes gratis og legitimt på nettet i pdf.

og de svære slipper fri.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Omicron Persei 8, on delivery mission
Husk dog at tage højde for at, det er mange år siden de bøger blev skrevet. Noget af informationen er fejlagtig.

Medlem
Brugeravatar

Den anden nævnte, er vist fra 90' erne. Hvilken info er fejlagtig? Fik selv et chok, da jeg var et godt stykke inde i bogen, og opdagede den var fra 83!

og de svære slipper fri.

Medlem

okay paul stamets, læser jeg, så snart jeg finder den. er der andre bøger der er at anbefale?

Medlem

hvis bare jeg kunne finde det lort på nettet, på itunes koster den 199 kroner.
også er der: magic mushroom growers guide hvilket er en 50´er billigere. jeg ved bare ikke hvornår den er udgivet.
også er der nogen bøger der er meget billigere, som er lavet i nyere tid men omhandler andre svampe end de jeg har.

men det gør vel ikke noget?

Medlem

jeg har købt den der mushrooms for profit, på itunes, den er ret nice at læse alligevel. men om den er et match imod nogen af de allerede foreslåede det ved jeg ikke endnu.

Junior medlem

http://library.uniteddiversity.coop/Per ... hrooms.pdf

Medlem

http://library.uniteddiversity.coop/Permaculture/Growing_Gourmet_and_Medicinal_Mushrooms.pdf

tanke schøn.

hvad hedder de mineraller, som er beskrevet i bogen, på side 90?
hedder det også peptone på dansk?

Jeg har aldrig prøvet at bruge mineraller til mine agar medier, det bør vel forbedre mine resultater.

hvilke mineraler er vidt tilgængelige? nogen mineraller i har haft gode resultater med?

Medlem

mine agar kulture er rekord langsomme til at fuldt kolonisere, hvilke supplementer kan jeg bruge, som er let tilgængelige for enhver?

Medlem

jeg fandt ud af at peptone, det kunne være gær ekstrakt.
jeg har fundet en herlig opskrift på agar der syntes at virke helt fint:
http://www.neogen.com/Acumedia/pdf/ProdInfo/7309_PI.pdf

Jeg har eksperimenteret en del, og har fundet ud af at tyndt kaffe vand kan bruges i stedet for kartoffel vand.
jeg synes kaffen får samme resultater, på samme tidsperiode.
i sammenligning med kartoffel vandet, er kaffe vandet virkeligt svært at justere de rigtige mængder.
men med lidt eksperimentation finder man ud af det.

angående at mine agar medier groede langsomt:
hvis agar substratet er for næringsrigt, så går det enormt langsomt, at få fuldt koloniseret en hel petris skål.
jeg ved ikke hvorfor det er. men meget tyndt kaffe vand, eller hvad end man bruger er vejen frem.

desuden er kaffe vand hurtigere lavet end kartoffel vand.
jeg får min kaffe fra en ældre herre da jeg ikke selv drikker det, og han har været så venlig at samle ind hos sine venner nu også. så jeg ser frem til at skulle bruge nogen af de 4 kilo kaffe til flake spawning.

jeg synes det er svært at finde info på nettet om agar kulture.
men efter en halv krig, så lykkedes det.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Syd for Skagen
Købte for lidt over en måned siden et svampe kit, som efter 14 dage begyndte at vise pins. Nu små 3 uger senere er de ikke vokset overhoved... De er holdt ved 22-24°C, høj luftfugtighed og med indirektelys.
Der endnu ikke gået infektion i kittet :D

Skal jeg dunke kittet igen, eller hvad gør jeg her?

DDSIT: LÆS OP PÅ DIT STOF kong.svamp, inden du udtaler dig om noget du tilsyneladende ikke aner en skid om...
kong.svamp: øhm har du HTX på 2 år med fyskik OG kemi på A?

Medlem

Købte for lidt over en måned siden et svampe kit, som efter 14 dage begyndte at vise pins. Nu små 3 uger senere er de ikke vokset overhoved... De er holdt ved 22-24°C, høj luftfugtighed og med indirektelys.
Der endnu ikke gået infektion i kittet :D

Skal jeg dunke kittet igen, eller hvad gør jeg her?

hvis du har en stor svampe art, så skal du huske på at de bruger rigtig meget vand, og næring.

så jeg vil sige ja rehydrer engang i mellem, nogen svampe kan gro med en enkelt dunkning, og nogen skal bruge en rehydrering, for at gro det sidste.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Syd for Skagen
En rehydrering til pins, syntes jeg er lige i overkanten :P
De kom kun til pins størrelsen (2mm) og så ikke mere :?

DDSIT: LÆS OP PÅ DIT STOF kong.svamp, inden du udtaler dig om noget du tilsyneladende ikke aner en skid om...
kong.svamp: øhm har du HTX på 2 år med fyskik OG kemi på A?

Medlem

.....

Medlem

jeg ved ikke hvilket metoder, som du bruger til rehydrering men her er en der virker for mig når jeg er på spanden:
http://www.earthstongue.com/site/388422/page/63257

Medlem

jeg kan også anbefale rehydrering gennem en kanyle lige ned i kagen, bare være forsigtig med mængderne af vand du tilsætter.

Medlem

jeg ved ikke hvilket metoder, som du bruger til rehydrering men her er en der virker for mig når jeg er på spanden:
http://www.earthstongue.com/site/388422/page/63257

fed ide.

Junior medlem

Jeg ved ikke om det her er det rigtige sted at spørge (jeg aner ikke hvor jeg ellers skulle sætte det ind henne), og det ville egentlig også undre mig meget om nogen ikke allerede har spurgt om noget ligene før. Men jeg har søgt, og synes ikke jeg kunne finde noget.. At least I tried ..

Det handler ikke specifikt om svampe, men bl.a svampe.. Jeg har igennem flere år overvejet at prøve dem, men har ganske enkelt ikke turde grundet en svær depression. Den er jeg dog (7, 9, 13) ude af nu, og har ikke haft nogen alvorlige nede perioder i godt et år. Men derfor er jeg selvfølgelig stadig nervøs, og meget forsigtig med hvad jeg prøver.
Jeg har prøvet at undersøge hvilke lovlige planter jeg kan skaffe mig, bare fordi jeg er nysgerrig. Jeg er faldet over pryd snerle (Morning Glory) og opiums valmuer. Men er risikoerne for store, hvis en i min tilstand tager den slags, eller svampe?
Findes der metoder til at indtage den slags, som nedsætter risiko for eventuelle badtrips? Jeg har set noget med at nogen psykologer laver LSD terapi behandlinger, hvor en patient (gerne en med depression) hører beroligende musik og har en sovemaske for øjnene under hele trippet, og får tilsyneladende en meget positiv oplevelse ud af det.

Medlem

Jeg ved ikke om det her er det rigtige sted at spørge (jeg aner ikke hvor jeg ellers skulle sætte det ind henne), og det ville egentlig også undre mig meget om nogen ikke allerede har spurgt om noget ligene før. Men jeg har søgt, og synes ikke jeg kunne finde noget.. At least I tried ..

Det handler ikke specifikt om svampe, men bl.a svampe.. Jeg har igennem flere år overvejet at prøve dem, men har ganske enkelt ikke turde grundet en svær depression. Den er jeg dog (7, 9, 13) ude af nu, og har ikke haft nogen alvorlige nede perioder i godt et år. Men derfor er jeg selvfølgelig stadig nervøs, og meget forsigtig med hvad jeg prøver.
Jeg har prøvet at undersøge hvilke lovlige planter jeg kan skaffe mig, bare fordi jeg er nysgerrig. Jeg er faldet over pryd snerle (Morning Glory) og opiums valmuer. Men er risikoerne for store, hvis en i min tilstand tager den slags, eller svampe?
Findes der metoder til at indtage den slags, som nedsætter risiko for eventuelle badtrips? Jeg har set noget med at nogen psykologer laver LSD terapi behandlinger, hvor en patient (gerne en med depression) hører beroligende musik og har en sovemaske for øjnene under hele trippet, og får tilsyneladende en meget positiv oplevelse ud af det.

prøv at spise sundt og træn, læs om sundhed og velvære.
tag dig selv seriøst, og se om det hjælper.

svampe vil ikke skade dig, hvis du indtager rigtige mængder, men svampe vil ikke gøre dig til supermand hvis det er det du tror de gør.

alt er forberedelse, og jo mere forberedt du er på at tage svampe, hvilket vil sige, god sundhed både fysisk og mentalt.
jo bedre vil du have det efter indtagelse.

men hvis du føler at du er kommet til en blindgyde mentalt, og at det ikke hjælper at træne igennem, og spise sundt.
så kan svampe være en god hjælp.
men hvis du bare ligger og sumper foran fjernsynet, eller computeren hele dagen, og spiser usundt, og glemmer at drikke vand.
så vil svampe blot fortælle dig hvad jeg har fortalt dig, at du har ondt fordi du ikke har taget dig selv seriøst.

men svampe fortæller det på en helt anden måde.
de er lidt mere konsekvente.
det er alle andre stoffer ligeså.

hvordan skal svampe hjælpe dig med noget som helst, hvis dine sørgeligheder er selvforskyldte?
men på den anden side hvis du allerede er i form, og du spiser sundt osv.
og du stadig er depressiv, så er svampe en god en. men pas på dig selv, og hold dig inden for de anbefalede doser.

Medlem

jeg er såååå glad for at jeg kategorisere mine svampe, efter antal flushes.
ex: "GT fra 1. flush" eller: "GT fra 4. flush"
grunden til at jeg tager dette op:
jeg har opdaget at mine svampe fra 4. flush er mere blåligt bruished.
end svampene fra 1. flush. og så vidt jeg ved, så er blålig bruising tegn på psilocybin indholdet.
en observation om kagen, som kan gøre påstanden, om den øgede mængde psilocybin, troværdig:
når en kage er modnet 3-4 flushes, så er psilocybin indholdet markant højere end ved kagens første flush.
og mange prøver sig frem med at lave te på deres kage, når den er nået så langt.
(inklusive mig)

min teori:
hvis kagen bliver stærkere, så bliver kagens svampe, også stærkere i psilocybin.
denne teori leder mig til en helt ny teori:
hvis jeg tager væv fra en svamp, der er fra 4. flush, og kloner den.
så vil de svampe som jeg dyrker fra det mycelie, være meget mere potente end hvis jeg dyrker en klon fra 1. flush.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 683 indlæg ]  Gå til side Foregående  1 ... 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24 ... 35  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]