Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 03 aug 2025 01:46

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 15 indlæg ] 
Forfatter besked
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Nogen der har erfaringer med nasal indtagelse af en speedball (kokain + heroin)? Og eventuelt kan sammenligne det med en "rigtig IV speedball"?

Medlem

Ved ikke om denne kunne hjælpe lidt. Har selv ikke noget at bidrage med her desværre.

viewtopic.php?f=4&t=28836

Og pas nu på for filen, det altså en hård cocktail.

Senest rettet af Deliriouz 28 okt 2013 00:47, rettet i alt 1 gang.

Insane psychedelia user!

Jeg har lidt erfaringer med at blande Kokain og heroin. Jeg har dog røget heroinen og sniffet kokainen. Har aldrig brugt kanyler, så jeg skal ikke kunne komme med en sammenligning, men det var en rar blanding. Utroligt stimulerende noddingfandt sted. Fantastisk euforisk. Men umiddelbart vil jeg ikke tro at det når direct injection til sokkeholderne.

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Away...
Please overvej, om det virkelig er en kombination, der er værd at give sig i kast med... Det er trods alt to af de mest vanedannende stoffer på markedet og kokain har det med at få folk til at overvurdere deres herointolerance og derfor redosere heroen for at få en mere mærkbar effekt. Det vil sige, at når kokainen relativt hurtigt holder op med at virke, er der en væsentligt større risiko for, at du sidder tilbage med en overdosering af heroin.

Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Birkerød
Har hørt den blanding skulle være den, der forårsagede flest dødsfald.. mener Layne Staley døde af det

Medlem

Geografisk sted: Sumpen
Må tilslutte mig "tænk dig lige om"-koret. Det gør modsatrettede ting ved hjernen, farlig kombi.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Please overvej, om det virkelig er en kombination, der er værd at give sig i kast med... Det er trods alt to af de mest vanedannende stoffer på markedet og kokain har det med at få folk til at overvurdere deres herointolerance og derfor redosere heroen for at få en mere mærkbar effekt. Det vil sige, at når kokainen relativt hurtigt holder op med at virke, er der en væsentligt større risiko for, at du sidder tilbage med en overdosering af heroin.

Må tilslutte mig "tænk dig lige om"-koret. Det gør modsatrettede ting ved hjernen, farlig kombi.

Er det ik mere faren for overdosering end det er direkte fysiologiske farer ved selve kombinationen, der reelt spiller ind? Til trods for at de har "modsatte effekter".

Tænker, hvis nu man f.eks. først doserer heroinen, og rammer den rigtige dose, så kan man dosere coke stille og roligt og undlade at redosere mere heroin. Så burde det være forholdsvist sikkert?

Dedikeret medlem

"og undlade at redosere mere heroin"

Jeg tror at det er præcist her det går galt, for mere vil have mere og når det er prøvet et par gange så "glemmer" man den oprindelige plan og tror at man godt kan tage lidt mere.
Plus begge stoffer er ret dyre, så et forbrug vil hurtigt kunne mærkes på pungen.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

"og undlade at redosere mere heroin"

Jeg tror at det er præcist her det går galt, for mere vil have mere og når det er prøvet et par gange så "glemmer" man den oprindelige plan og tror at man godt kan tage lidt mere.
Plus begge stoffer er ret dyre, så et forbrug vil hurtigt kunne mærkes på pungen.

Hvis vi lige ser bort fra de dumdristige farer for at redosere og tage mere, og bare fokuserer på selve rusen af de to, under ansvarlige doseringer. :)

Medlem

Geografisk sted: Sumpen
Jeg mente også hjertet, ikke hjernen.

Har aldrig prøvet netop denne hjernedøde blanding, så taler ikke af erfaring, men du kender jo ikke renheden på stofferne?
Det interessante ved heroin og andre opiater/opioider er at død ved overdosis på et opiat/opioid alene er ekstremt sjældent, det er typisk kombinationen med stimulanser, andre opiater, benzodiazepiner og/eller alkohol der gør at folk dør.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Det er altså ikke rigtigt at dødsfald pga overdosis af opiater alene er "ekstremt sjældent": heroin alene kan sagtens slå dig ihjel.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Synes det er noget bullshit i skriver, med at en speedball er så farlig fordi coke gør en dumdristig og får en til at dosere mere heroin.

Hvis ikke der er andre, direkte fysiologiske, farer ved det, så lad være at mal fanden på væggen.

Har aldrig prøvet netop denne hjernedøde blanding, så taler ikke af erfaring, men du kender jo ikke renheden på stofferne?

Der er sådan en helt vildt smart ting der går ud på at man tester sine stoffer i små doser først, og estimerer renheden, før man eksperimenter videre.

Moderator
Brugeravatar

Hvad er det, ved denne kombo, der gør den så eftertragtet for dig? I mine øjne svarer det lidt til at sniffe amf ovenpå en håndfuld benzoer (dette er dog den billige men også knap så farlige kombination som speedballing).
Men for at svare på dit oprindelige spørgsmål, så har jeg en lille smule erfaring med komboen (sniffet brun heroin og coke) og jeg har virkelig ikke noget positivt at sige om den. Jeg kan dog (heldigvis) ikke sammenligne det med IV-versionen.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Hvad er det, ved denne kombo, der gør den så eftertragtet for dig? I mine øjne svarer det lidt til at sniffe amf ovenpå en håndfuld benzoer (dette er dog den billige men også knap så farlige kombination som speedballing).
Men for at svare på dit oprindelige spørgsmål, så har jeg en lille smule erfaring med komboen (sniffet brun heroin og coke) og jeg har virkelig ikke noget positivt at sige om den. Jeg kan dog (heldigvis) ikke sammenligne det med IV-versionen.

Årsagen til min interesse er den store hype omkring en speedball når den indtages IV. Ifølge brugere på bluelight og drugforum så er en IV speedball endestationen når det kommer til ren og hård eufori.

Jeg kunne aldrig i mit liv finde på at IV stoffer. Især ikke gadestoffer, og især ikke en speedball.

It still begs the question though, hvorvidt det er værd at overveje komboen, nasalt i stedet.

Så, derfor. :)

Moderator
Brugeravatar

Jeg tror bestemt du har ret i, at det er endestationen... Det er hvertfald også den foretrukne kombo i fikserummene og på gaden.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 15 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]