Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 20 jun 2025 17:29

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 14 indlæg ] 
Forfatter besked
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Politiken.dk - d. 17/10 -2013

http://politiken.dk/indland/ECE2105905/ ... endt-stof/

Citat:
Fyns Politi oplyser til netavisen fyens.dk, at to venner er fundet døde på en bopæl i Faaborg, efter at de begge har indtaget et ukendt stof.

Der er tale om en 27-årig mand fra Faaborg og en 38-årig mand bosiddende i Sønderborg, som var på besøg hos den 27-årige.

Den 27-årige døde ved otte-tiden om morgenen i går, og den 38-årige døde senere samme aften omkring klokken 18.30. Begge personer blev fundet på den 27-åriges bopæl, skriver fyens.dk

Frygter farlige piller i omløb
Hvilket stof, der er årsag til dødsfaldene, er endnu ukendt, men vicepolitikommissær fra Fyns Politi, Winnie Lund, opfordrer alligevel folk i miljøet til at være forsigtige og opmærksomme.

»Vi kan godt være bekymrede for, at der er farlige piller eller et stof i omløb, men vi kan ikke sige det med sikkerhed, før vi fået obduktionsrapporten«, siger hun til fyens.dk

Da en obduktionsrapport kan være 10 dage under vejs, tøver politiet ikke med at orientere offentligheden nu.

»Det kan være et enkelt tilfælde, men det er nok til, at vi gerne vil advare«, siger Winnie Lund.

Kan være tale om blandningsstof
Stofferne kan muligvis være såkaldte 'krydspiller, et blandingsprodukt af flere farlige stoffer, men det vides altså endnu ikke.

Der meldes ikke om andre dødsfald af lignende karakter på resten af Fyn.
ritzau

Medlem

Kan godt være det er mig der misforstår, men er "krydspiller" eller krydser ikke rohypnoler?

At kalde det et blandingsprodukt af forskellige farlige stoffer lyder mest som noget fra en eb.dk artikel.
Det kan selvfølgelig godt ske at jeg bare har misforstået det.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tror det er en henvisning til ecstasy piller.

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Det er vel igen det der flyvende ækztazy.. suk altså..
Bliver spændende hvad de finder ud af de har indtaget..

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Neogen
Jeg kendte godt den 27 årige der døde. Den seng var vidst redt for længe siden, så no big surprise. Kæresten havde, natten til i går, spurgt om han ikke skule på skadestuen, for han viste nogle skræmmende symptomer. Han nægter og døde et par timer senere.

Ved ikke hvad han har taget eller hvad symptomerne har været forinden hans død, men vil da lige holde jer up-to-date.

Dedikeret medlem

"Det drejer sig om en 27-årig mand fra Faaborg og en 38-årig mand bosiddende i Sønderborg. Den 27-årige blev fundet liggende livløs i sengen på sin kærestes bopæl i Faaborg i går morges klokken 08.30. Det var kæresten, der fandt ham. Han blev forgæves forsøgt genoplivet på stedet

Læs også: 20-årig kvinde reddet fra dødsnarko

Den 38-årige mand fra Sønderborg døde 10 timer senere - omkring klokken 18.30 i går - på en anden adresse i Faaborg. Han var på besøg hos nogle venner og blev fundet livløs på et badeværelse. Også her blev der forgæves forsøgt genoplivning.

- De to mænd kender intet til hinanden og dødsfaldene er sket helt uafhængigt af hinanden, men begge er kendte stofmisbrugere, siger vicepolitikommissær ved Fyns Politi, Winnie Lund, til Ekstra Bladet."

http://ekstrabladet.dk/112/article2124585.ece

Forvirringen breder sig

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Hvor er det grænsen går fra "narko" til "dødsnarko"?

6990 ulfborg
Ullsgade 4a

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Neogen
"Kendte" også den 27 årige .. kommer absolut heller ikk som nogen overraskelse for mig, med den livsstil .. han var desuden ogsået kæmpe fjols, koldt men sandt ..

True. Ikke noget tab for dette samfund, tværtimod.
Muligvis kynisk, men hvis du har kendt en person, som har spillet russisk roulette i 10 år, så kommer det ikke som en overraskelse når kuglen så endelig er i kammeret.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: ude foran dit vindue, med en joint i hånden, og pikken i den anden.
Puny_pete skrev:
Hvor er det grænsen går fra "narko" til "dødsnarko"?

Normale mennesker =narko

BT eb mm =DØDSNARKO!!!!!!!!

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: up yours
det æ nå man dø a' ed

BADUM-TJIIII!!!!

Junior medlem

Geografisk sted: Hamp plantagen?
Jeg kendte også Filip, og han var absolut intet perfekt menneske, men synes godt nok det er lavt at sidde anonymt ved sin computer og svine de døde til.

Desuden tror jeg at de såkaldte "kryds-piller" stammer fra en journalist der har fået slanget for rivotril, "krydser" galt i halsen.

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: up yours
kondolerer til dem som kendte manden, og synes heller ikke det er passende at diskutere afdødes personlige egenskaber. et sådant misbrug dækker jo ofte over at personen har haft sit at slås med, og man skal som sagt ikke dømme andre mennesker når man ikke har haft deres sko på.

krydspiller dækker sikkert over rivotriler, ja. der kan ganske rigtigt være lidt af hvert i ecstasypiller, men de bliver nu aldrig kaldt krydspiller.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Gellerup
Jeg har lige prøvet at rydde lidt op i tråden. Lad være med at svine folk der er døde, det er ikke god stil.
Lad os nu lige holde niveauet højt, ik'? :)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

krydspiller dækker sikkert over rivotriler, ja. der kan ganske rigtigt være lidt af hvert i ecstasypiller, men de bliver nu aldrig kaldt krydspiller.

Jeg er godt opmærksom på at rivotril bliver kaldt krydser. Jeg ser dog mere brugen af krydspiller som værende et ord, de havde opfundet til lejligheden.

StåendeBifald beskriver det meget godt.

"Stofferne kan muligvis være såkaldte 'krydspiller, et blandingsprodukt af flere farlige stoffer, men det vides altså endnu ikke."

Krydser er gadeslang for rivotril, en benzo der kan være dødelig i kombination med andre depressanter, men chancen for at dø på rivotril alene er meget snæver.

Krydspiller er et medieskabt navn på piller hvor der indeholder flere forskellige stoffer. Almindelige ecstasy piller fra gaden eller designerdrug piller som sælges lovligt over nettet kan refereres til som krydspiller.

Typisk kan disse krydspiller indeholder tilfældige mængder af forskellige stimulanter og empatogener. Det bør efterhånden være almen viden, at kombinationer af forskellige stimulerende rusmidler, typisk er langt hårdere for kroppen og øget risikoen for bivirkninger mærkant, uden nødvendigvis at biddrage med en "bedre" rus.

Jeg kan godt forstå det hurtigt bliver forvirrende med alt det slang, men vil jeg ikke mene du har grund til at være mere påpasselig end du plejer at være, når du køber dine krydser.

--------
Edit: Ok, Det var altså krydser/rivotril, som angiveligt skulle være årsag til dødsfaldende og ikke ecstasy piller. I stand corrected.
viewtopic.php?f=18&p=633423#p633423

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 14 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]