Den er ret tricky, Interzepter, men jeg skal da gladeligt dele ud af min bedrevidenhed.
Som hovedregel skal svampe altid skal identificeres når de er friske. Det er langt sværere når de er halvt tørre som det ser ud til på dine billeder.
Der er i hvert fald mange af dem som ikke er SN. Alle dem hvor lamellerne er lysere end det udvendige af hatten tro jeg godt du kan kyle ud. Lamellerne kan godt være lidt grå på SN, men lysegrå til hvid, så er det en nitte. Det betyder ikke at du bare kan tage det for gode varer hvis din svamp er mørk under skørtet. Et par af dem med mørke lameller på billede 2 ligner den frygtede møghat.
Der er kun få af dem som jeg sandsynligvis vil tro er spids nøgenhat.
Jeg nævner dem i rækkefølge fra toppen i venstre eller højre siden.
Billede 1: Øverste i højre række kunne godt være SN, men jeg er ikke sikker. Resten tror jeg ikke rigtig på.
Billede 2:
Venstre side: Nr. 2, men igen ikke helt sikker.
højre side: Der er nogle kandidater hvor hovedformen ligner nogenlunde, men stilkene er lidt for tykke og lige, og her tænker jeg på nr. 3 og 6 fra oven. De ser også ud til at have lyse lameller, så jeg tror ikke de er SN, der som regel har en lidt kroget og ret tynd stilk. Nr. 5 kunne godt være, men langfra sikker. Svært at vurdere stilkene også når svampene har ligget og tørret.
Billede 3:
Nr. 2 i højre side er jeg ret sikker på. Den har en meget karakteristisk hovedform. Stilkens farve og krogethed ser også rigtigt ud.
Resten er vist møghatte og det der er værre