Og det kan godt være det er en pengemaskine, men i mine øjne er det en pengemaskine der for sin vis giver penge fra rige til fattige, samtidig får vi som danskere et sted at ryge og et stort udvalg af både urte og udstyr, jeg kan ikke forstå hvordan man kan tage på staden og købe en falafel og dåse faxe kondi til ialt 35 kr, sætte sig på højen og kigge ud over vandet, imens man ryger lige den slags blunt man har lyst til, og ikke syntes at staden er et fedt sted..
Dit billede af Christiania er fuldkommen fordrejet. Nu har jeg selv arbejdet på en beværtning derude i omkring to år og har haft min del af ubehagelige oplevelser med drengene nede fra gaden. Jeg er blandt andet blevet truet med at blive smidt ud af et vindue, fordi jeg bad en fyr, som sad bag vores miksepult og rullede en joint, om at gå et andet sted hen og gøre det. For det første fordi vi ikke ville have gæster bag mikserpulten og for det andet fordi vi ikke tolererede hashrygning inde på beværtningen. Det gjorde vi for at undgå at komme til at stå med ansvaret i tilfælde af en razzia. Bagefter fik jeg at vide af en tredjepart at jeg "burde sætte mig ind i, hvem der er hvem, herude på Staden". Manden, som truede mig var åbenbart en eller anden stor kanon nede i gaden.
Der har været arrangementer, hvor der er blevet taget kokain i vores baglokale, og hvor ingen har turdet sige noget fordi bagmændende er for magtfulde.
Og ja, jeg kender godt til
[Redigeret af CannaChem: Specifikt nævnte personer slettet ] andre pushere i pusherstreet der ikke er fuldkommen slaver af deres profit. Men vi taler altså om et mindretal, som bliver tolereret af pusherstreets giganter fordi de altid har været der og endnu har stor opbakning fra de gamle christianitter.
Joseph Hashdropz skrev:
Du har en pointe, men synes du mangler lidt nuancering på det. Det christiania du snakker om, er pusherstreet og nemoland. Det er altså ikke hele christiania. Prøv at gå en tur ned til børneengen, op på volden osv. Der er massere af christianitter der ingen tilknytning har til HA overhovedet.
Det er rigtigt at der stadig er masser af gamle christianitter på Staden. De er for så vidt ikke til skade for nogen, men de står i ledtog med rockerne og misbrugerne, for uden den massive opbakning fra Københavns hashrygere, som (under et skalkeskjul om at arbejde for frihed og mangfoldighed) står klar til at danse til Stadens pibe så snart de råber op om normalisering, ville de ikke kunne have holdt fast på stedet så længe som de har. Mange af dem er i øvrigt træt af at deres haver konstant er overrendt med hashrygende unge.
Jeg kommer der ikke længere. Stedet er råddent. Det er fyldt med misbrugere, profitjægere og sure gamle christianitter, der gerne vil have deres have i fred.
red: stavefejl :3