Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 18 jul 2025 17:09

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 67 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4  Næste
Forfatter besked
Medlem

En lidt mærkelig rockerklub hvor man ikke må have mc vest på, og det kan godt være der står i eb at rockerne er bagmændene på staden men hvad bygger du ellers den påstand på? Lad vær at sig det som om det er fact, hvis du ikke har det i noget..

Og hvis du tror man kan få stoffer på staden, skal du da være velkommen til at gå ind på staden og cutte baner, og spørge efter svampe og se hvad der sker.. For den går ikke..

Nej, du kan ikke få de stoffer, de IKKE tjener penge på..

Hvad jeg bygger min begrundelse på.. hmm lad mig se.. for 1 år siden, fik en somalier 1 gram af en ven, prøvede at sælge det udenfor staden, han ligger nu på en kirkegård.. Skal du virkelig have flere facts.. facts.. gå en tur på staden og du er opgivet af facts..

At du derimod er blind, jaa hvad kan man gøre.. Svampe vokser på staden, men du må ikke pluk dem, kom herover og køb VORES HASH NU!

Medlem

Men hvis du ikke mener det, er du mere end velkommen til at ta med mig udenfor staden.. Jeg vil nyde og se dig sælge hash.. og ikke tro at 10 rockere, ikke er klar til at ligge dig i kisten.

Medlem
Brugeravatar

Haha tror du det er south central eller hvad.. Jeg kan godt huske en historie om en indvandre der forsøgte at sælge foran staden, og selvfølgelig blev smidt væk, men har du ellers noget link til et dødsfald for har jeg ret svært ved at tro på..

Og hvorfor skulle de ikke også tjene penge på at sælge stoffer hvis det var? Staden er bare ikke til den slags, at man så af og til muligvis kan fiske skumle ting som svampe og såkaldt heroindampet hash er lidt mærkeligt..

Medlem

Det er da fulstændig ligemeget, vi snakker om 1 sag.. Der er 10 andre sager, hvis du bruger google..

Indtil d. 12. marts 2011 var der efter de offentligt tilgængelige kilder registreret tolv drab i en direkte geografisk relation til Christiania. Den 12. marts blev Pedro myrdet.

Alle dræbte er i alderen 19-39 år. De fleste er i tyverne.

De første 10 år af fristadens eksistens fandt to mord sted.

De næste 30 år er 11-12 mord blevet begået. Det svarer til mere end tre mord for hver ti år.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Midtjylland.
Anarkisten ved mere om staden, end de fleste.
Hvad har du af erfaringer reliefs?
Nemt at have en holdning om staden - men hvad ved du egentligt?

-John Rooney.

Medlem

gal jeg savner bare at hænge ud ved månen, og hygge sig med nogen kammerater. men det er så længe siden. måske man skulle tage der ned en dag, hvor der er en bestemt anledning. christiania bør have deres egne brugere her på sitet.

Medlem

Personligt har jeg været der nogle gange (en 5 stks+), jeg har altid følt mig velkommen, og folk har altid været åbne og smilende osv. Men det fjerner ikke problemet fra at det blot er en rockerhule.. Alt salg af narkotika på staden er solgt af rockerne (os resten af danmark jo), jeg siger bare, jeres fristad er en rockerklub.. og hvis i ikke kan se det, er det synd for jer..

Går man med en "Fri Christiania trøje", kunne man ligeså godt gå med en trøje "Support dit lokale HA".. Fordi det er gratis reklame, og rockerne profitmaksimere, på alle turisterne/kunderne på staden..

Tager jeg fejl (som jeg virkelig ville ønske), må i meget gerne fortælle mig det..

Medlem

Men han ved ikke rockerne, arbejder for staden.. Eller staden arbejder for rockerne :peace: bob bob

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: .....
Jeg købte mit allerførste svampetrip på staden, for 11-12 år siden - dengang var der et rigt udvalg, side om side med tjalden... Der var sågar en gut der solgte meskalin.. Men har ikke set lignende de sidste mange år, men jeg kommer så også kun på staden 1-2 gange årligt...

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Casa Tranquila

Personligt har jeg været der nogle gange (en 5 stks+), jeg har altid følt mig velkommen, og folk har altid været åbne og smilende osv. Men det fjerner ikke problemet fra at det blot er en rockerhule.. Alt salg af narkotika på staden er solgt af rockerne (os resten af danmark jo), jeg siger bare, jeres fristad er en rockerklub.. og hvis i ikke kan se det, er det synd for jer..

Går man med en "Fri Christiania trøje", kunne man ligeså godt gå med en trøje "Support dit lokale HA".. Fordi det er gratis reklame, og rockerne profitmaksimere, på alle turisterne/kunderne på staden..

Tager jeg fejl (som jeg virkelig ville ønske), må i meget gerne fortælle mig det..

Du har en pointe, men synes du mangler lidt nuancering på det. Det christiania du snakker om, er pusherstreet og nemoland. Det er altså ikke hele christiania. Prøv at gå en tur ned til børneengen, op på volden osv. Der er massere af christianitter der ingen tilknytning har til HA overhovedet.

Men jeg tror desværre du har ret i, at køber man hash på staden går der altid procenter i HAs lomme.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: over stok og sten

Men han ved ikke rockerne, arbejder for staden.. Eller staden arbejder for rockerne :peace: bob bob

jeg tror altså også at georg var fuld af sarakasme i det øjeblik han skrev det ;)

Medlem
Brugeravatar

Men jeg spørger dig, hvad bygger du det på? Hvem er du at sige at HA er bagmændene på staden, som om det er fact, når det vel er ren gætteri? Det er fair nok at du har dine antagelser, men lad vær at sig det som om det bare er sandheden for det er det ikke.

Kan du forklare mig hvorfor de christianitter der har besluttet sig for at lave en bod, der tjener millioner hver måned, skulle vælge at få sin tjald fra en stor rocker, når de sagtens ville kunne ordne deres egne smuglere? Christiania har vidst styr på deres smugleri, det ved du hvis du kender til alle de prince smøger de ligger inde med, og alt den hash der bliver smuglet for christiania til sverige og norge. Og kan du forklare mig hvorfor ejerne af boderne bliver nødt til at bære rundt på hæftige skydevåben for at beskytte sig selv og de ting de er værd, hvis de havde en rocker som leverandør der kunne passe på dem (her snakker jeg om den ejer af boden der blev røvet alle sine kontanter, samt raciaen kort efter hvor der blev fundet 2 pistoler).

Nu skal i ikke tage det som om at jeg bare forguder staden for alt hvad de gør, for jeg er helt uenig i mange af de måder staden gør tingene på, især her de senere år, selvfølgelig er staden ikke perfekt, men den er meget meget tættere på perfekt end resten af landet.

Redigeret af CannaChem: Specifikt nævnte personer er slettet.

Medlem

Men jeg spørger dig, hvad bygger du det på? Hvem er du at sige at HA er bagmændene på staden, som om det er fact, når det vel er ren gætteri? Det er fair nok at du har dine antagelser, men lad vær at sig det som om det bare er sandheden for det er det ikke.

.

du må ikke snakke om smugling, på psychedelia.

desuden det er da bedre at du støtter christianitterne gennem deres marked udover hashen.
fordi så har de et grundlag for at bygge christiania op legitimt.
hashen er bare en side gevinst.
jeg solgte engang noget af mit skunk, til dem, jeg tror det er sådan de fungere.
de betaler kun de mennesker der formår og komme med et produkt til dem.
om folk smugler, eller gror deres eget, ja der må være begge sider af mønten.

Senest rettet af TTTT 13 okt 2013 13:44, rettet i alt 1 gang.

Dedikeret medlem

" men den er meget meget tættere på perfekt end resten af landet."

Ja hvis man anser et misbrugskollektiv for at være idealet.

Anarkist hold nu op med at romantisere pengemaskinen på Christianshavn, det er ret trættende at læse om. Især når du udtaler dig så skråsikkert om en verden du tydeligvis kun har et overfladisk kendskab til!

Medlem

" men den er meget meget tættere på perfekt end resten af landet."

Ja hvis man anser et misbrugskollektiv for at være idealet.

Anarkist hold nu op med at romantisere pengemaskinen på Christianshavn, det er ret trættende at læse om. Især når du udtaler dig så skråsikkert om en verden du tydeligvis kun har et overfladisk kendskab til!

de mennesker der arbejder på christiania, de vil virkelig gerne se christiania
som det engang var, nemlig meget andet end bare en pengemaskine, men pga at de der arbejder som sælgere der inde de er i narko krigens front, hvor politiet konstant presser på, så er de en anelse for desperate til at være andet end hvad de er, nemlig: lav penge og flygt, når engang muligt.
men jeg kunne tage fejl.

Medlem
Brugeravatar

Nej, hvis man anser et anarkistisk samfund som idealet.

Og jeg romantisere ingenting, jeg siger jo netop at staden er galt på den på rigtig mange punkter, men at påstå at HA har total kontrol over hver eneste bod på pusherstreet syntes jeg er langt ude, for så ville jeg aldrig sætte min fod på staden igen..
Og det kan godt være det er en pengemaskine, men i mine øjne er det en pengemaskine der for sin vis giver penge fra rige til fattige, samtidig får vi som danskere et sted at ryge og et stort udvalg af både urte og udstyr, jeg kan ikke forstå hvordan man kan tage på staden og købe en falafel og dåse faxe kondi til ialt 35 kr, sætte sig på højen og kigge ud over vandet, imens man ryger lige den slags blunt man har lyst til, og ikke syntes at staden er et fedt sted..

Dedikeret medlem

Jeg var ellers ret fattig da jeg boede i Kbh og brugt mine penge på dyr røg der inde :(
Oplys mig om hvad du ligger i ordet anarki, handler det om regler og forbud? Såsom du bor her ikke vi smadre dig for at sælge lidt tjald.
Her må ikke tages eller sælges hårde stoffer, med mindre self du er med i den hårde kerne - da jeg boede i Kbh kunne man høre også på sælgerne i gaden om der var kommet noget god kokain.

I min verden handler anarki om frihed og lighed, hvilket jeg ikke ser særligt meget af på staden.
Du kan købe mad, drikke og røg som du kan nyde i naturen i de fleste byer i dk, så jeg synes ikke dine argumenter holder.

Medlem
Brugeravatar

Og det kan godt være det er en pengemaskine, men i mine øjne er det en pengemaskine der for sin vis giver penge fra rige til fattige, samtidig får vi som danskere et sted at ryge og et stort udvalg af både urte og udstyr, jeg kan ikke forstå hvordan man kan tage på staden og købe en falafel og dåse faxe kondi til ialt 35 kr, sætte sig på højen og kigge ud over vandet, imens man ryger lige den slags blunt man har lyst til, og ikke syntes at staden er et fedt sted..

Dit billede af Christiania er fuldkommen fordrejet. Nu har jeg selv arbejdet på en beværtning derude i omkring to år og har haft min del af ubehagelige oplevelser med drengene nede fra gaden. Jeg er blandt andet blevet truet med at blive smidt ud af et vindue, fordi jeg bad en fyr, som sad bag vores miksepult og rullede en joint, om at gå et andet sted hen og gøre det. For det første fordi vi ikke ville have gæster bag mikserpulten og for det andet fordi vi ikke tolererede hashrygning inde på beværtningen. Det gjorde vi for at undgå at komme til at stå med ansvaret i tilfælde af en razzia. Bagefter fik jeg at vide af en tredjepart at jeg "burde sætte mig ind i, hvem der er hvem, herude på Staden". Manden, som truede mig var åbenbart en eller anden stor kanon nede i gaden.
Der har været arrangementer, hvor der er blevet taget kokain i vores baglokale, og hvor ingen har turdet sige noget fordi bagmændende er for magtfulde.

Og ja, jeg kender godt til [Redigeret af CannaChem: Specifikt nævnte personer slettet ] andre pushere i pusherstreet der ikke er fuldkommen slaver af deres profit. Men vi taler altså om et mindretal, som bliver tolereret af pusherstreets giganter fordi de altid har været der og endnu har stor opbakning fra de gamle christianitter.

Joseph Hashdropz skrev:
Du har en pointe, men synes du mangler lidt nuancering på det. Det christiania du snakker om, er pusherstreet og nemoland. Det er altså ikke hele christiania. Prøv at gå en tur ned til børneengen, op på volden osv. Der er massere af christianitter der ingen tilknytning har til HA overhovedet.

Det er rigtigt at der stadig er masser af gamle christianitter på Staden. De er for så vidt ikke til skade for nogen, men de står i ledtog med rockerne og misbrugerne, for uden den massive opbakning fra Københavns hashrygere, som (under et skalkeskjul om at arbejde for frihed og mangfoldighed) står klar til at danse til Stadens pibe så snart de råber op om normalisering, ville de ikke kunne have holdt fast på stedet så længe som de har. Mange af dem er i øvrigt træt af at deres haver konstant er overrendt med hashrygende unge.

Jeg kommer der ikke længere. Stedet er råddent. Det er fyldt med misbrugere, profitjægere og sure gamle christianitter, der gerne vil have deres have i fred.

red: stavefejl :3

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: over stok og sten

Dit billede af Christiania er fuldkommen fordrejet. Nu har jeg selv arbejdet på en beværtning derude i omkring to år og har haft min del af ubehagelige oplevelser med drengene nede fra gaden. Jeg er blandt andet blevet truet med at blive smidt ud af et vindue, fordi jeg bad en fyr, som sad bag vores miksepult og rullede en joint, om at gå et andet sted hen og gøre det. For det første fordi vi ikke ville have gæster bag mikserpulten og for det andet fordi vi ikke tolererede hashrygning inde på beværtningen. Det gjorde vi for at undgå at komme til at stå med ansvaret i tilfælde af en razzia. Bagefter fik jeg at vide af en tredjepart at jeg "burde sætte mig ind i, hvem der er hvem, herude på Staden". Manden, som truede mig var åbenbart en eller anden stor kanon nede i gaden.
Der har været arrangementer, hvor der er blevet taget kokain i vores baglokale, og hvor ingen har turdet sige noget fordi bagmændende er for magtfulde.

Og ja, jeg kender godt til Tøsen, og de tre-fire andre pushere i pusherstreet der ikke er fuldkommen slaver af deres profit. Men vi taler altså om et mindretal, som bliver tolereret af pusherstreets giganter fordi de altid har været der og endnu har stor opbakning fra de gamle christianitter.

Joseph Hashdropz skrev:

Det er rigtigt at der stadig er masser af gamle christianitter på Staden. De er for så vidt ikke til skade for nogen, men de står i ledtog med rockerne og misbrugerne, for uden den massive opbakning fra Københavns hashrygere, som (under et skalkeskjul om at arbejde for frihed og mangfoldighed) står klar til at danse til Stadens pibe så snart de råber op om normalisering, ville de ikke kunne have holdt fast på stedet så længe som de har. Mange af dem er i øvrigt træt af at deres haver konstant er overrendt med hashrygende unge.

Jeg kommer der ikke længere. Stedet er råddent. Det er fyldt med misbrugere, profitjægere og sure gamle christianitter, der gerne vil have deres have i fred.

red: stavefejl :3

1+ !!!
jeg har også oplevet min håndfuld af ubehageige ting derinde efterhånden, pusherne derinde burde på opdragelses anstalt og få sig en endefuld, de er mere magtliderlige en politiet er, og bruger den magt de har på en direkte rådden måde der umuligt er til at respektere, muligvis frygte - men det er jo bla sådanne grunde til at man selv dyrker den dag idag, så man kan undgå at give de brianner sine penge fordi man vil ryge lidt, gid hele danmark ville følge med, man får MEGET MEGET mere for sine penge, og slipper for at ryge deres lorte hø som de så ofte står med, og sælger til direkte vanvittige priser. en dag vil alt deres grådighed, magtliderlighed komme og bide dem i røven.

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Outside

.

du må ikke snakke om smugling, på psychedelia.

Så længe der ikke bliver nævnt nogen metoder må man snakke ligeså tosset man vil...
Husk at dog holde emnet omkring risikoen ved at begå sig derinde og ikke alle de ting de ligger inde med derinde...

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 67 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]