Hej Psychedelia.
Jeg skriver fordi at jeg fik post idag fra Københavns Politi om at jeg skal betale en bøde på 14.987kr, hvilket jeg personligt føler er helt overdrevet
Forseelsen lyder således:
Citat:
Bekendtgørelse om euforiserende stoffer § 27, stk. 1, jf. § 3, Liste B, nr. 245, ved den 16. januar 2013 ca. kl. 1625 på <MIN ADRESSE> i København, at have været i besiddelse af 49,80 gram tørrede psilocybin svampe mærket Magic Truffles til eget brug.
Ved vedtagelse af bøden accepteres samtidig udenretslig konfiskation af de 49,80 tørrede psilocybin svampe af mærket Magic Truffles.
Bøde: 8.000,00 kr.
Sagsomkostninger:
Retmedicinsk undersøgelse: 6.987,00 kr.
Så vidt jeg kan forstå bliver jeg dømt ud fra at have været i besiddelse af en "tryptamin analog", kendetegnet nr. 245
Det kunne umiddelbart lyde som om at jeg er på herrens mark, men jeg føler at sagen har flere uretfærdigheder:
- Det var ikke TØRREDE psilocybin svampe. Det var friske psilocybin trøfler. Mht. den samlede mængde psilocybin, har jeg derfor kun været i besiddelse af hvad der ca. svarer til 5-10g tørrede svampe.
- Beslaglæggelsen skete i og med at jeg uforsigtigt meddelte til min socialpsykiatriske kontaktperson (jeg bor på et socialpsykiatrisk botilbud), at jeg ville modtage disse trøfler i posten. Det førte til en ledelsesmæssig beslutning om at anmelde mig til politiet, efterfulgt af at politiet overvågede min pakkepost, og desværre fik mig til at indrømme ejerskab idet jeg troede at trøfler ikke var under dansk lovgivning.
Imorgen har jeg tænkt mig at søge hjælp hos RUSK, og jeg håber at de kan hjælpe mig i denne her sag.
Jeg skriver selvfølgelig her på siden, fordi jeg vil prøve at trække i alle de tråde jeg kan for at slippe helskindet fra dette.

Enhver form for råd el. vejledning er guld værd for mig

på forhånd tak