Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 27 jun 2025 14:20

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 12 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Hej Psychedelia.
Jeg skriver fordi at jeg fik post idag fra Københavns Politi om at jeg skal betale en bøde på 14.987kr, hvilket jeg personligt føler er helt overdrevet
Forseelsen lyder således:

Citat:
Bekendtgørelse om euforiserende stoffer § 27, stk. 1, jf. § 3, Liste B, nr. 245, ved den 16. januar 2013 ca. kl. 1625 på <MIN ADRESSE> i København, at have været i besiddelse af 49,80 gram tørrede psilocybin svampe mærket Magic Truffles til eget brug.
Ved vedtagelse af bøden accepteres samtidig udenretslig konfiskation af de 49,80 tørrede psilocybin svampe af mærket Magic Truffles.

Bøde: 8.000,00 kr.
Sagsomkostninger:
Retmedicinsk undersøgelse: 6.987,00 kr.

Så vidt jeg kan forstå bliver jeg dømt ud fra at have været i besiddelse af en "tryptamin analog", kendetegnet nr. 245

Det kunne umiddelbart lyde som om at jeg er på herrens mark, men jeg føler at sagen har flere uretfærdigheder:
  • Det var ikke TØRREDE psilocybin svampe. Det var friske psilocybin trøfler. Mht. den samlede mængde psilocybin, har jeg derfor kun været i besiddelse af hvad der ca. svarer til 5-10g tørrede svampe.
  • Beslaglæggelsen skete i og med at jeg uforsigtigt meddelte til min socialpsykiatriske kontaktperson (jeg bor på et socialpsykiatrisk botilbud), at jeg ville modtage disse trøfler i posten. Det førte til en ledelsesmæssig beslutning om at anmelde mig til politiet, efterfulgt af at politiet overvågede min pakkepost, og desværre fik mig til at indrømme ejerskab idet jeg troede at trøfler ikke var under dansk lovgivning.

Imorgen har jeg tænkt mig at søge hjælp hos RUSK, og jeg håber at de kan hjælpe mig i denne her sag.
Jeg skriver selvfølgelig her på siden, fordi jeg vil prøve at trække i alle de tråde jeg kan for at slippe helskindet fra dette. :)
Enhver form for råd el. vejledning er guld værd for mig :) på forhånd tak

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Casa Tranquila
Tror ikke der er så meget at gøre, politiet fejlvurdere ofte mængden, som man bør straffes for. F.eks. med hensyn til hash, er de ligeglade med om det er 10 gram standard eller 10 gram nol.

Jeg vidste godt nok ikke, at man skal betale for politiets undersøgelser.

EDIT: Du skal huske, at ansøge om halvering af bøden. Det kan man få hvis man har en lav indkomst.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: sydschlaraffenland
Kedelig sag synes jeg...

Tror desværre heller ikke der er det store at gøre ved det. :(

Citat:
Så vidt jeg kan forstå bliver jeg dømt ud fra at have været i besiddelse af en "tryptamin analog", kendetegnet nr. 245

Jeg forstår heller ikke helt hvorfor det er analogloven du dømmes ud fra, men det lader det jo til :/
Men måske kan det have noget at gøre med at det er sclerotia(truffles).
#208 siger nemlig intet om sclerotia ;)

Citat:
208.
Svampe og sporer af arterne Psilocybe semilanceata, Psilocybe cubensis eller andre svampe/sporer, som indeholder psilocin eller psilocybin, herunder bl.a. dyrkede, tørrede eller på anden vis bearbejdede svampe/sporer.

- https://www.retsinformation.dk/forms/R0 ... ?id=137169

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Syd for Skagen
Nu har jeg ikke meget kendskab til trøfler, om de indtages tørre eller friske? men vil da tro du kan tage kontakt til en advokat og snakke om der skal tages hensyn til om trøflen er frisk eller tør.
Mindes at der har været omtale herinde omkring besiddelse af cannabis plante, hvis man blev taget at de vejer hele planten inklusiv rødder. Der skulle man have kontakt til en advokat, for at fratrække vægten af rødder.

Ved ikke om du kan følge min take gang?

DDSIT: LÆS OP PÅ DIT STOF kong.svamp, inden du udtaler dig om noget du tilsyneladende ikke aner en skid om...
kong.svamp: øhm har du HTX på 2 år med fyskik OG kemi på A?

Dedikeret medlem

Geografisk sted: Nordsjælland
^^ This! Jeg forstår ikke, at folk mener der ikke er noget at gøre. 5-10 gram imod 50 er jo en kæmpe forskel. Det må da være værd at kæmpe for? Tag evt. et smut ned forbi din lokale advokathjælp og hør dem ad?

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Away...
Yes, Entheo said it... Afsted til advokathjælpen med dig og husk, som der også nævnes lidt længere oppe, at du kan få halveret din bøde, hvis du f.eks. er på overførselsindkomst (eller blot har en lav indkomst).

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: Wonderland
Der er dog det at trøfler ikke smider 90% vand, de smider kun 30%. Så de 50g er nok nærmere 30g.

йети skrev:
Umiddelbart vil jeg tro at det generelt ikke er særligt udbredt at brænde sin kokain af. Hvorfor gør du det?

Medlem

Lidt off topic, men hvor lav skal ens indkomst være, for at være så lav at man kan få halveret sin bøde?? Og kan man få halveret bøden ligemeget hvilken lovovertrædelse der er tale om?

Junior medlem

Tak for jeres input, jeg vender den lige med en advokat næste uge

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: sydschlaraffenland
Lidt off topic, men hvor lav skal ens indkomst være, for at være så lav at man kan få halveret sin bøde?? Og kan man få halveret bøden ligemeget hvilken lovovertrædelse der er tale om?

https://www.politi.dk/NR/rdonlyres/355B ... %B8der.pdf

Dedikeret medlem

under 120000, i 2005.. så det er nok 140000 idag, de ved det hos politissemandens bødesekretariat.

Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Kjøbentjald
Uf
Citat:
Beslaglæggelsen skete i og med at jeg uforsigtigt meddelte til min socialpsykiatriske kontaktperson (jeg bor på et socialpsykiatrisk botilbud), at jeg ville modtage disse trøfler i posten. Det førte til en ledelsesmæssig beslutning om at anmelde mig til politiet, efterfulgt af at politiet overvågede min pakkepost, og desværre fik mig til at indrømme ejerskab idet jeg troede at trøfler ikke var under dansk lovgivning.

Hm, det jo direkte forfærdeligt!
Jeg ønsker dig alt form for lykke!

Heldigvis skal jeg ikke kontakte nogen, uf.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 12 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]