1) blend valmuer i vand og kog the på det
2)filtrer væsken og gem den
3)find ud af differencen mellem x mL the og samme mængde alm. vand
4)vægten på rå opium er differencen.
5)tilsæt en filtreret væske af en 1/5 af opiums vægt i Ca(OH)2 vand og hæv pH til 9 og lad det reagere i et par timer på varme
6)filtrer væsken og gem væsken
7)køl ned til stue temperatur
8 )sænk pH med ammoniumchlorid til 7
9)filtrer væsken og gem pulveret i filtret
Du har nu morfin på base og kan derefter 1) opløses i saltsyre og omdannes til morfin.HCl 2)opløses i acetic anhydride og omdannes til heroin
Hvad siger du til den fremgangsmetode?

Add. 3+4): Nu kender jeg ikke til dine "mellemregninger", men du skal nok ikke forvente at den færdigbryggede te vejer mere end den totale vandmængde!
Selvom der er ekstraheret materiale over i teen, så er en del af vandet også "brugt" til at væde kapslerne.
Jeg tror at nettoresultatet bliver, at du vil få en mindre masse te end den oprindeligt brugte vandmængde.
Man kan lave en massebalance med parametrene:
1. Massen af brugt vand
2. Massen af te
3. Vægten af tørt plantemateriale
4. Vægten at vådt plantemateriale
5. "x", den ubekendte, som definerer mængden af vandopløseligt, ekstraheret materiale.
Umiddelbart kan jeg ikke få "kabalen" til at gå op, men hvis du har forstået princippet kan du selv lave massebalancen.
Det er ren købmandsregning: der kommer ikke mere til processen undervejs og der forsvinder heller ikke noget.
Jeg prøver at sove på ligningen, men kan ikke love for et positivt udfald

Prøv at søge lidt på indholdet af morfin i tørrede "pods" og brug dette resultat som udgangspunkt i base-tilsætningen.
Jeg ville nu hæve pH til ~11 med basen - følge guiden - og så sænke pH igen med "salmiak" til 8-9 stykker - ikke lavere, da der ellers ville blive dannet et vandopløseligt salt. Heller ikke højere, da den ene -OH gruppe, så vil begynde at miste sin proton og dermed også blive vandopløselig.
Glem ikke at processen du linker til anvender råopium som udgangspunkt. Dvs. man kan operere med relativt små mængder vand og høje koncentrationer af morfin.
Du vil bruge te(med relativt store mængder vand), så du efterfølgende skal håndtere store mængder vand med lavt morfinindhold.
Opløselighed er jo en relativ ting. Selvom morfinbase defineres som ikke opløselig i vand, er det jo blot et spørgsmål om mængder.
Lidt overdrevet kan man sige at 1 tons morfinbase sagtens kan opløses i rent vand - det er blot et spørgsmål om mængden

Når først du står med den færdigbryggede te, så forestiller jeg mig, at det er meget små mængder af udfældninger du skal frafiltrere når først du er gået i gang med ekstraktionen og "musikken spiller"

Men sæt bare igang

- det kan ikke gå værre and galt. Husk at beskytte dine øjne for basen, da base i øjnene er noget af det sidste man ønsker - jeg har fulgt mere end én person til taxa/ambulance pga. basesprøjt!