Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 18 jun 2025 15:59

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 1061 indlæg ]  Gå til side Foregående  1 ... 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47 ... 54  Næste
Forfatter besked
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Roger. Det er hermed gjort. Jeg har et andet der ikke er plaget af ligeså meget hvidt mug, men med grønne pletter as well. Det er vel også bare ud med dem?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: den sorte muld
umiddelbart ville mit svar være ja.

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Ja, jeg har skrottet dem. Elsker svampene for meget til at få evt dårlige oplevelser.
Tak for hjælpen the Green 9

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: den sorte muld
... bare tag et trip for mig ;)

Medlem

Ved ikke om dette er et ''ulovligt'' spørgsmål herinde. Men er der ikke en der kan anbefale et godt site med relativt billige growkits og hurtig/billig levering med kurer. Det hele må meget gerne ende inden for en 4-500 kroner med express fragt (hvis det kan lade sig gøre?). I må også godt anbefale et godt begynder strain der giver en god høst :)

Peace out.

Bill Hicks

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: Wonderland
Det er imod reglerne. Men for de penge kan du lave dit eget PF tek setup. Kontinuerligt udbytte. ;)

йети skrev:
Umiddelbart vil jeg tro at det generelt ikke er særligt udbredt at brænde sin kokain af. Hvorfor gør du det?

Medlem

Har aldrig dyrket før så ville godt starte ud med et growkit for lige at se hvordan det skal gøres osv. Jeg overvejede at finde ud af at samle sporprint fra det det første growkit og så bare holde den kørende derfra. Men ja jeg synes det er svært at finde ud af om de sider jeg finder er troværdige :(

Bill Hicks

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Har aldrig dyrket før så ville godt starte ud med et growkit for lige at se hvordan det skal gøres osv. Jeg overvejede at finde ud af at samle sporprint fra det det første growkit og så bare holde den kørende derfra. Men ja jeg synes det er svært at finde ud af om de sider jeg finder er troværdige :(

Ikke nogen dårlig ide at starte med en growbox så du kan se om svampedyrkning er noget for dig og bruge noget tid til at få fat i de ting du skal bruge for at dyrke helt fra bunden f. eks PF. Men du kan snildt få grejet til at dyrke PF-tek for 4-500kr.
Jeg kan ikke hjælpe dig med et forhandler link både på grund af reglerne og fordi jeg aldrig har købt en growbox, men der er vist nogle rimelige veletableret smartshops Holland, en af dem har eksisteret siden 1999...

Medlem

Jamen på nettet kan det jo være lige meget hvor længe de har eksisteret. Det er så nemt at lave falske hjemmesider der ser troværdige ud i dag. Du kan finde scams over det hele. Så medmindre jeg finder et forum hvor flere folk har bestilt fra samme side med godt resultat må svampedyrkningen vente....

Men jeg må ærligt mene at jeg synes at det er noget vrøvl at man ikke må dele links og sider til hvor man kan købe growkits over nettet når vi må skrive detaljerede indlæg om hvordan man fremstiller, dyrker, udtrækker etc. diverse stoffer.

Bill Hicks

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Det her er jo et HR forum. Alt den information er for at sørge for det bliver gjort på den mest sikre måde for at skade mindst.

Hvis du vil finde seriøse shops så gå ind på Shroomery og kig på deres sponsorer. De er pålidelige og flere af dem er placeret i Europa.

йети skrev:
Umiddelbart vil jeg tro at det generelt ikke er særligt udbredt at brænde sin kokain af. Hvorfor gør du det?

Medlem

*Sorry for dobbelt post*

Hej. Først og fremmest vil jeg sige at jeg har lavet svampe længe, og derfor godt ved at man skal være tålmodig og hvordan et fungerende kit skal se ud :)

Mit problem er at jeg har et par kits. Men de svampe som kommer op, de er mindre end 1mm i tykkelsen, og altså så tynde at de efter en cm oppe ikke engang kan stå selv og bare falder til siden, det ligner små tråde. Men jorden sprækker rundt om i hele kittet. Så meget så det nogen steder går 1cm over plastikkassens top.
Mit spørgsmål lyder på om de sprækker pga der kommer ordentlige svampe op der hvor de sprækker, eller om jeg skal flushe dem igen og simpelthen tage lidt af alt "jorden" af i toppen? :)

De har stået 17.dage. De tynde kom for ca en uge siden.
Min bekymring står også lidt i at lade dem stå for længe så de mugner. Så hellere bide tabet i sig og prøve forfra. Håber på et par hurtige kvalificerede bud, ellers får de en omgang vand imorgen! :)

Medlem

Nå! har lige bestilt et growkit med Cubensis Thai. Høsten skulle være god og trippet skulle have kraftige visuals og sociale effekter. De burde være her inden fredag. Så må jeg jo igang med læsningen om hvordan og hvorledes og håbe på at det går godt. Ønsk mig held og lykke. Laver nok et billede grow fra start til første høst som jeg poster til den tid.

Peace out

Bill Hicks

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Held og lykke! :)

йети skrev:

Medlem

Jo tak jeg venter spændt. Jeg vil lige tilføje denne video.

http://www.youtube.com/watch?v=H0vLmu_A-XE

Umiddelbart så virker det som den smarteste måde at dyrke growkits på? Jeg har aldrig dyrket før så jeg ved det ikke men vil da gerne have et input fra jer af hvad i tænker? Det er jo yderst smart det med at have vand i bundet af posen. Så skal det jo bare stå et halvlyst sted ved 23-27 grader så holder luftfugtiheden sig selv. Det eneste man så skal gøre er vel bare at lufte ud og holde øje med temperaturen og vandmængden? Eller kan jeg godt pakke sammen og hoppe i seng? ;)

Bill Hicks

Medlem

Geografisk sted: Odense
hye alle sammen, hvis i tænker at i gerne vil have flere muligheder end kun en facon at dyrke svampe på så giver ham her en udvidet forståelse til alle formål... indendørs såvel som udendørs her er et link til en af hans videoer:
http://www.youtube.com/watch?v=ZHJQrsZF ... D16348D911
han har lavet rigtig mange videoer, og hvis i kan opsnappe hans viden kan det være at i ender med at dyrke flere kilo af gangen

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Jeg ved ikke så meget om growkits, men det virker meget nemt i den video. Jeg ville dog være bekymret ved det stillestående vand, da det er et ynglested for bakterier. Så ville jeg nok hellere sprøjte noget vand ned til dem når der bliver luftet ud.

Men som sagt, så ved jeg ikke meget om growkits, så måske du bare skulle følge anvisningen. :)

йети skrev:

Medlem

Jeg kan godt se hvor du vil hen. Men jeg vil da mene at der er større mulighed for at inficere kagen hvis man åbner posen gentagene gange om dagen, ugen osv. for at sprøjte vand derned. Jeg ved det ikke da jeg aldrig har dyrket før men jeg tror nu at den skal holdes mest muligt lukket imens svampene gror.

Bill Hicks

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Jeg har fire PF kager til at stå i en gennemhullet plastik kasse som jeg åbner ind til 4-5 gange om dage for at sprøjte vand og vifte frisk luft derned, jeg bekymrer mig ikke ved at gøre det, det er nødvendigt. Et gennemvokset substrate er meget modstandsdygtig overfor det der er i luften.
Stillestående vand er anderledes. Der kan vokse nogle bakterier dernede som myceliet ikke kan overvinde eller svække det så andre sporer kan komme ind og overtage.

Men igen, bare følg anvisningen, de har sikkert bedre styr på deres produkter end mig. :)

йети skrev:

Medlem

Geografisk sted: Odense
Jeg kan godt se hvor du vil hen. Men jeg vil da mene at der er større mulighed for at inficere kagen hvis man åbner posen gentagene gange om dagen, ugen osv. for at sprøjte vand derned. Jeg ved det ikke da jeg aldrig har dyrket før men jeg tror nu at den skal holdes mest muligt lukket imens svampene gror.

pestilence har fuldstændig ret når han siger at chancen for at der gror noget, der ikke skal gro der inde er minimal når svampe sporerne allerede har taget over hele mediumet, og hans metode med at åbne for at give luft er meget normal... men der er ingen forskel mellem enten at have vand til at ligge i bunden og fordampe ind i luften eller spraye noget frisk vand ind med en mister en gang i mellem... det er helt op til dig... men du må ikke glemme at give dem frisk luft... ellers kan du risikere at du får meget små svampe...

Medlem

Tak for svarende ;)

Bill Hicks

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 1061 indlæg ]  Gå til side Foregående  1 ... 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47 ... 54  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]