Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 21 jul 2025 10:53

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 22 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: KBH
Forresten var min kommentar udelukkende rettet imod Den Roliges sprogbrug. Jeg tog på ingen måde stilling til, om du har et for stort hashindtag, eller om man bør eller ikke bør kommentere på, om andre har problemer med stoffer.

Nu når du selv retter henvendelse til mig omkring dit for/misbrug, kan du da godt få et par ord med på vejen.

Jeg må give dig ret i, at folk ikke ved noget om din situation og dit forbrug. Dog kan man sagtens udgå fra en holdning til stoffer, der går på, at man som udgangspunkt har et problem, hvis man indtager stoffer (især det samme stof) hyppigt, hvilket det lader til, at du gør. Især når man udviser tegn på desperation over ikke hurtigt at kunne indtage et stof, tyder noget på, at man indtager stoffer mere, end hvad godt er, da det tyder på, at man har oparbejdet et afhængighedsforhold til det/dem. Afhængighedsforhold kan være gode nok, men i tilfældet med stoffer, er det svært at komme med et godt argument for, at det ikke er, i hvert fald på den ene eller den anden måde, negativt. Derfor synes jeg egentlig, at det er på sin plads, at folk kommenterer på dit forbrug. Om du tager kritikken til dig eller affejer dem som åndssvagheder, må du jo så selv om.

Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Birkerød
Ja, det er klart :)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 22 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]