Medmindre din læge har sagt at du skal tage det skal du lade være. Der er intet der tyder på at vi i norden har behov for kosttilskud bortset fra små mængder D3 i vinterperioden. Du tager f.eks. over dobbelt anbefalet dosis alpha liponsyre.
Du tager også dobbeltdosis multivitaminer. Og hvorfor spiser du dog fiskeolie?
Det er matas multivitaminer, man må indtage 3 om dagen og jeg spiser 2.
Visse studier viser at fiskeolie med dets indhold af EPA and DHA omega-3 olier kan være gavnligt for ens mentale velbefindende
Jeg har læst mig frem til at 600mg alpha liponsyre er en passende dose, hvor ser du den anbefalede dose henne ?
Jeg er velvidende om at mit daglige indtag af supplementer kan se ud af meget, men egentlig kan jeg ikke se noget problem. Det er en blanding af urter med adaptogene egenskaber, essentielle nærigstoffer, samt et par nootropics. Flere af dem har positive studier bag sig og burde ikke medføre megen harme.
Det ville uden tvivl have en endnu større effekt og samt bivirkningsprofil på mig hvis jeg indtog antidepressiv eller angstdæmpende medicin, men jeg ønsker at benytte andre, potentielt sundere og mere subtile løsninger for at pleje mit mentale velvære.