Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 05 aug 2025 22:05

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 14 indlæg ] 
Forfatter besked
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Nu har jeg læst en hel del her og der om kombinationen af piracetam + choline (alpha gpc choline) i forbindelse med at forbedre hjernens funktioner, såsom hukommelse.

Af hvad jeg har kunne læse mig frem til så har folk taget det i årevis uden problemer.
Jeg har dog bare svært ved at tro på at det kan være ligeså harmløst som vitaminpiller.

Hvis folk har noget erfaring om langtidsbrug af piracetam eller noget nyttigt info så er jeg meget interesseret.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Sidenote: Jeg leder i øvrigt også efter doseringer (især på alpha gpc choline). Folk lader til at have vildt subjektive meninger, og tager alt fra 300 mg til adskillige gram per dag, som et supplement ved siden af piracetam.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Ved godt jeg river op i en gammel tråd. Men er der stadig ingen input på den her tråd? Jeg kunne også godt tænke mig at høre lidt personlige erfaringer. :-)

Medlem

Jeg har både alpha-gpc og aniracetam som jeg bruger i forening sporadisk.

Som jeg har forstået det er alpha-gpc, racetamet's cholin-brændstof. Jeg bruger det i så små doser som muligt, da det ikke er det der har den egentlige effekt.
Personligt bruger jeg 300mg alpha-gpc i kombination med 750/1500mg aniracetam.

Jeg kender ikke til langtidsvirkningen, da jeg ikke rigtig har brug for det i hverdagen.

Derimod bruger jeg det primært i dagene efter cannabis indtag, hvor jeg føler det letter den lidt groggy og tunge fornemmelse man kan have. Meget subtil virkning med en følelse af at hjernen arbejder lidt hurtigere end normalt, og måske et lille humørløft.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Siden tråden alligevel er blevet revet op igen kan jeg nævne at jeg fik ekstremt positive effekter ud af piracetamen.

Eksempelvis stærkt forbedret koncentration, forbedret hukommelse/associationer til langtidsminder, stimulerende/humør øgende effekt, forbedret følelsesmæssig/empatisk indlevelse, forbedret verbale færdigheder, skarpere/smukkere syn.

Effekterne aftog dog mere og mere, og efter et par måneder fik jeg ligesom ikke rigtigt det store ud af det længere.. Meget interessant stof, og får mig til at tænke på om meditation på længere sigt ville kunne fremkalde nogen af de samme effekter.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Nordkysten
Jeg har i halvanden uges tid indtaget et væld af supplementer og nootropics.

Før tog jeg aniracetam 600mg 2 x i døgnet med citicoline

Nu tager jeg 4600mg piracetam 2-3 x i døgnet med citicoline

Jeg synes piracetam giver en mere stabil effekt end aniracetam der er mere svingende. Dette kan skylder af aniracetams effekt bl.a. fremkommer af dets metabolites

Jeg benytter ikke choline, da jeg ikke reagere særligt godt på det. Citicoline bliver omdannet til choline og cytidine i tarmen.

Af andre supplementer benytter jeg dagligt

• 1 stk. Alpha Lipoic Acid 600mg
• 1 stk. Phosphatidylserine 100mg + 400mg phosphatidylcholine, soybean-oil, glycolipids
• 1 stk. Citicoline 250mg
• 2 stk. 600mg omega-3 fiskeolie
• 2 stk. multivitaminer
• 2 stk. Lions mane 1000mg ekstrakt
• 1 stk. 360mg magnesium
• 1 stk. Aswangandha 225mg ekstrakt
• 2 stk. 900mg bacopa monnieri (brahmi)
• 100mg acetyl l-carnitine
• 1 stk. 500mg calcium
• 2 stk. 200mg inositol
• 2 stk. 1000mg beta alanine

Pointen med det hele for mit vedkommende er at optimere min indlæring, modarbejde depression og sikre en stabil energi i løbet af dagen.

Jeg har nøje udvalgt de overstående supplement grundet af de har virket mest lovende når jeg har fulgt andres erfaringer og læst studier omkring dem.

Indtil nu har jeg bemærket et humørstabiliserende effekt, en øget evne til at koncentrere mig, samt en forholdsvis stabil mængden energi igennem hele døgnet, med bemærkelsesværdigt få bivirkninger.

Jeg er under den overbevisning at der vil gå noget tid før jeg for alvor kommer til at mærke en effekt, men jeg vil opdatere med min erfaringer senere.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Stop dit vanvittige forbrug af kosttilskud! Du har ikke brug for det hvis du spiser nogenlunde varieret og du overdoserer de fleste ting. Man får det ikke bedre af at overdosere kosttilskud.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Yep, flere af de supplementer jeg tager indgår naturligt i kosten, men jeg vælger at supplere for at være sikker på at jeg får nok. Det giver vel en form for tryghed.

Jeg har endnu ikke mærket noget negativt, tværtimod.
Hvad vil du mene jeg overdoserer på?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Medmindre din læge har sagt at du skal tage det skal du lade være. Der er intet der tyder på at vi i norden har behov for kosttilskud bortset fra små mængder D3 i vinterperioden. Du tager f.eks. over dobbelt anbefalet dosis alpha liponsyre.

Du tager også dobbeltdosis multivitaminer. Og hvorfor spiser du dog fiskeolie?

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Og hvorfor spiser du dog fiskeolie?

Hvorfor ik?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Hvis man ikke mangler essentielle fedtsyrer brændes de af som energi. Der er ingen grund til at mennesker i norden med en varieret kost skulle spise tilskud. Ved 50 kapsler om dagen kan det gøre en minimal forskel for gigtpatienters morgenstivhed i led (som ikke kan måle sig med den effekt de får af almindelig medicin), ellers er der ingen kliniske fordele ved tilskud.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Hvis man ikke mangler essentielle fedtsyrer brændes de af som energi. Der er ingen grund til at mennesker i norden med en varieret kost skulle spise tilskud. Ved 50 kapsler om dagen kan det gøre en minimal forskel for gigtpatienters morgenstivhed i led (som ikke kan måle sig med den effekt de får af almindelig medicin), ellers er der ingen kliniske fordele ved tilskud.

Hvem siger han altid får en varieret kost?

Billede

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Medmindre din læge har sagt at du skal tage det skal du lade være. Der er intet der tyder på at vi i norden har behov for kosttilskud bortset fra små mængder D3 i vinterperioden. Du tager f.eks. over dobbelt anbefalet dosis alpha liponsyre.

Du tager også dobbeltdosis multivitaminer. Og hvorfor spiser du dog fiskeolie?

Det er matas multivitaminer, man må indtage 3 om dagen og jeg spiser 2.

Visse studier viser at fiskeolie med dets indhold af EPA and DHA omega-3 olier kan være gavnligt for ens mentale velbefindende

Jeg har læst mig frem til at 600mg alpha liponsyre er en passende dose, hvor ser du den anbefalede dose henne ?

Jeg er velvidende om at mit daglige indtag af supplementer kan se ud af meget, men egentlig kan jeg ikke se noget problem. Det er en blanding af urter med adaptogene egenskaber, essentielle nærigstoffer, samt et par nootropics. Flere af dem har positive studier bag sig og burde ikke medføre megen harme.

Det ville uden tvivl have en endnu større effekt og samt bivirkningsprofil på mig hvis jeg indtog antidepressiv eller angstdæmpende medicin, men jeg ønsker at benytte andre, potentielt sundere og mere subtile løsninger for at pleje mit mentale velvære.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jeg tror ikke du kommer til at tage direkte skade. I værste fald er det bare spild af penge. Du kommer nok længere med en masse motion og en gang terapi. Godt du ikke tager antidepressiva når du bare er mildt deprimeret, der er dine urter trods alt mindre skadelige. Hvis det gør dig glad at tage det og du synes det virker er det det rette for dig. Jeg synes bare der er fjollet. :-)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 14 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]