Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 18 jul 2025 12:33

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 113 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5, 6  Næste
Forfatter besked
Medlem

Tak for feedbacks.

Jeg tror i har ret i at det danner for meget varme omkring rødderne, så har fjernet det og smidt noget gråt gaffa omkring glasset.

Jo, det er netop nogle små 0,25 L de står i lige nu, så regner med at ompotte dem på søndag. Der får i lige en update igen :)

God weekend

Dedikeret medlem

sølvpapir skader altså intet er jeg helt 100% på den herinde er ihvertfald ikke død http://www.cannaseeds.dk/forum/viewtopi ... 5&start=10

Medlem

Jeg skal til at omplante, og har noget biobizz light-mix og så nogle lecasten at gøre godt med, men er lidt i tvivl hvordan jeg skal blande jorden i de nye potter.

Jeg havde tænkt mig at smide jord i først, så et lag lecasten, og så jord igen, men er i tvivl om det er bedre bare at blande det hele?

Moderator
Brugeravatar

Bland det hele, meningen med leca er at det holder på fugt og ilt således det er tilgængeligt for rødderne, men ellers har lightmix jo i forvejen perlite iblandet (som imo er leca overlegent, til at blande i jorden) og er dejlig luftig jord, så det er ikke så nødvendigt. Nogle putter leca nederst i potten for bedre dræn, eller et lag ovenpå for at holde på fugten samtidig med at skabe rigeligt med luft omkring stammen.

Dedikeret medlem

personligt syntes jeg også det er noget nemmere at vande når der er leca på toppen det spreder vandet lidt ud så man kan hælde lidt hurtigere uden at man skylder jorden helt væk :) men det er selvfølgelig halv dyrt i længden.

Medlem

- 19/8-13:

Hej drenge, så er det tid til endnu en opdatering.

Jeg har i dag ompottet til de 11 L jeg havde stående, og det gik egentligt ret smertefrit. Dog ved jeg til næste gang at det vil være nemmere at gøre det når jorden er helt tør, fremfor fugtig, så jorden ikke smuldrer så meget.

Jeg valgte at smide lecastenene øverst, da det ikke rigtig var til at blande jorden i min lejlighed. I hvert fald ikke uden det hele blev støvet fuldstændig til. Men det kom til at se således ud:

Billede

Jeg har dog det problem nu, at blæseren ikke kan stå på jorden som den gjorde før, og kan ikke rigtig få den bundet ordentligt op, så lige pt er den rimelig tæt på en af planterne. En der har et godt råd hertil?

Billede

Planterne skal have vand igen imorgen, men jeg er ikke sikker på om de skal have gødning igen eller bare rent vand? De har ikke vist tegn på for meget gødning, og vokser stadig støt.

Moderator
Brugeravatar

Du kan hænge blæseren oppe fra eller bruge klemmen til at fastgøre den et sted i teltet.

Vand med rent vand imo. de har lige fået et pænt nærringstilskud i form af lightmix jorden der er forholdsvis meget forgødet.

Ser rigtig godt ud, men sørg lige for at hæve stikdåsen, så den ikke risikerer at blive 'vandet' sammen med planterne. :)

Medlem

Har prøvet at bruge klemmen, men den sidder ikke ordentligt fast, og er bange for at den skal falde ned i planterne.
Hvordan skal jeg hænge den oppe fra? Skærmen der sidder omkring pæren vil vel blokere det meste af blæsten.

Okay, de får rent vand engang imorgen så.

Tak for de hurtige råd, Bis :)

Moderator
Brugeravatar

Du kan fastgøre noget snor en to-tre forskellige steder i toppen og så binde den til en af hjørnepælene, eller sætte klemmen fast på en af samme og binde en sikkerhedsline om den og fastgøre den i toppen, i samme hjørne, så den ikke kommwer så langt hvis klemmen skulle fejle. Get creative. :)

Medlem

Havde faktisk planlagt først at få det gjort imorgen, men går sgu bare og hygger mig med det, så fik det gjort med det samme. Det hele blev lidt for uoverskueligt med snore over det hele, så den fik bare en røvfuld gaffa, og nu ser setuppet således ud:

Billede

Medlem

- 23/8-13:

Ikke det helt vilde at berette, de vokser stadig fint, men vil lige lade jer følge med i udviklingen:

Billede
Billede

Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: I et frø under jorden?!? o.0"
Det ser sku godt ud ind til videre :)
Fortsat go vind med growet, her fra..
Vh. Rasta
:peace:

Medlem

- 27/8-13:

Billede
Billede

Medlem
Brugeravatar

De ser bare sunde og raske ud! Sådan skal det være, bliver helt sikkert en god høst ;)

Medlem

Tak for det Hund - der er også begyndt at dufte lidt i teltet ;)

Glæder mig til at se hvor meget der kommer ud af det. Det er trods alt mit første grow :)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: The 3rd Moon from the Left.
Thumbs up!

Ser godt ud mate.

Medlem

- 1/9-13:

Hej drenge. I får lige en opdatering, sådan en lækker søndag, hvor AaB lige har vundet over Brøndby.

Det går fint med planterne, og de vokser stadig godt. Men der er nogle af de aller nederste blade, hvor spidserne er begyndt at blive en smule gule. Jeg ved ikke om det er naturligt, varme, gødning eller noget helt fjerde, men hvis det er muligt vil jeg gerne klare det i opløbet, så det ikke spreder sig. Har i nogen bud?

Billede
Billede
Billede

Junior medlem

Hey drengerøven! Dine planter ser ganske sunde og raske ud, tror de lidt tørre spidser af dine planter er varme, men de skal nok klare det. Planten kan dog tåle en hel del varme da den normalt bliver dyrket i spanien, cali osv. udendørs :)

Hvornår har du tænkt dig at sætte dem i blomst?

Mvh Juares

Medlem

Hey Juares :)

Planen er at de skifter til 12/12 på fredag eller lørdag, så har de fået en veggeperiode på fire uger.

Medlem

- 6/9-13:

Hej drenge. Der er efterhånden ved at være godt pakket inde i teltet, og derfor har jeg overvejet om jeg bør trimme/FIM'e planterne. Men er lidt i tvivl om hvordan det skal gå til. Har læst guiden igennem på DCF, men synes ikke den er skide god. En der har en god guide, eller et godt råd?

Billede
Billede
Billede

Efter hvad jeg har læst mig til, så har jeg forstået det sådan at man skal klippe af hvor jeg har markeret med rød. Men er tvivl om at sideskuddet så ikke er "støttet" til noget og vil falde ned?

God weekend
/ Drengerøven

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 113 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5, 6  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]