Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 24 jun 2025 18:05

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 12 indlæg ] 
Forfatter besked
Site Webmaster
Brugeravatar

Citat:
Som det første land i verden er Uruguay lige nu ved at legalisere cannabis, skriver Associated Press.

Regeringen har fremsat lovforslag om, at alle (registrerede) skal kunne dyrke, sælge og købe cannabis. Et fortroligt register skal dog sørge for, at man maksimalt kan købe 40 gram om måneden og kun, hvis man er over 18 og har pas fra Uruguay.

Senatet forventes at godkende lovforslaget inden for få uger.
Forbuddet er farligere en stoffet
Forslaget blev fremført sidste år af forsvarsminister, Eleuterio Fernandez Huidobro, skriver BBC.

- Forbuddet imod visse typer af stoffer skaber flere problemer for vores samfund end stofferne i sig selv, sagde han dengang.

Hvis loven som forventet træder i kraft, vil registrerede marihuana-producenter få lov til at have seks planter ad gangen, skriver The Independent. Køberne kan så finde hashen på offentlige apoteker.

Illegale producenter vil stadig kunne straffes med fængsel.
Sker det vil Uruguay blive det først land i verden der, indfører lovlig og statsreguleret produktion og salg af det euforiserende stof. Holland har nemlig kun afkriminaliseret besiddelse og køb af små mængder hash.
Modstandere advarer
- Nogle gange gør små lande store ting, siger Ethan Nadelmann, direktør for U.S. Drug Policy Alliance ifølge Associated Press.

- Uruguay skaber et fortilfælde, der vil gøre andre lande modige nok til at følge trop.

Lovforslaget er en del af kampen mod narko, der har kostet tusindvis af menneskeliv i Sydamerika. Kritikere af lovforslaget peger dog på, at hash som regel er det første stof, narkomaner prøver. De kalder det derfor at lege med ilden, at frigive det.

http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id- ... ?opengraph
http://www.bbc.co.uk/news/world-latin-america-23516966
http://www.albanytribune.com/31072013-u ... marijuana/

"Det hendte paa et Theater, at der gik Ild i Coulisserne. Bajads kom for at underrette Publicum derom. Man troede, det var en Vittighed og applauderede; han gjentog det; man jublede endnu mere. Saaledes tænker jeg, at Verden vil gaae til Grunde under almindelig Jubel af vittige Hoveder, der troer, at det er en Witz." - Søren Kirkegaard

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: sydschlaraffenland
En glædelig nyhed :)

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Et sted få finder.
Indeed!

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Sjælland
Er der nogen der vil splejse til en flyttevogn?

Idag kan vi dø af at elske med hinanden
Så vi lever som vi gør. fordi vi ved vi' på spanden
Verden er for fuld af lort, til jeg kan sortere
Så jeg prøver bare på at få mit liv til at fungere

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Midtjylland.
Ja, glædelig nyhed. Lad os håbe det for meget medieomtale, så der kommer en debat :) igen igen :roll:

-John Rooney.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: The White House
about damn time! 1 land skal jo være det første, lad os håbe det spreder sig som ringe i vandet.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jamen for fanden, har de da ikke hørt at hash er farligt?
Det bliver sagt!, og nu kalder jeg på Tom Behnke så han kan forklare det til dem på en videnskabelig og sober måde.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: sydschlaraffenland
Jamen for fanden, har de da ikke hørt at hash er farligt?
Det bliver sagt!, og nu kalder jeg på Tom Behnke så han kan forklare det til dem på en videnskabelig og sober måde.

:D

Få lige Karsten Nonbo med også.. Han har også nogle lækre argumenter

Site Webmaster
Brugeravatar

:D

Få lige Karsten Nonbo med også.. Han har også nogle lækre argumenter

Billede

Jeg får kvalme af det klamme svin.

Citat:
Det er tilladt at have en smule alkohol i blodet, men hash er ikke tilladt overhovedet. Hvorfor er det rimeligt?

»Fordi vi har vedtaget det.«

Citat:
Når en misbrugsekspert som Henrik Rindom kalder det en hetz mod hashrygere og mener, straffen er urimelig, gør det så ikke indtryk på dig?

»Han skulle fyres på stedet. Jeg har sagt det til ham. Jeg har også været i debat med ham. Det er en mærkelig misbrugskonsulent at have, der tror, at man skal ryge hash. Hash er indgangsvinklen for alle, der senere tager hårdere stoffer. Det gør det indtryk, at jeg er kommet i tvivl om, om han er den rette mand på den post. Det gør et meget stort indtryk på mig, at staten betaler en sådan mand for at gå rundt og sige, som han gør«.

http://politiken.dk/politik/ECE1800614/ ... erhovedet/

"Det hendte paa et Theater, at der gik Ild i Coulisserne. Bajads kom for at underrette Publicum derom. Man troede, det var en Vittighed og applauderede; han gjentog det; man jublede endnu mere. Saaledes tænker jeg, at Verden vil gaae til Grunde under almindelig Jubel af vittige Hoveder, der troer, at det er en Witz." - Søren Kirkegaard

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Karsten Nonbo er retarderet, og kan som sådan ikke gøre for det, men det betyder dog ikke at jeg holder af ham af den grund.
Tom Behnke er politiets lobbyist på borgen, og taler mod bedre vidende, og klamrer sig meget belejligt til en magtfuld position i retsudvalget. Derfor er han den prohibitionist jeg afskyr mest.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Midtjylland.
Hmm tror nu ikke at Onkel Tom repræsenterer den menige betjents holdninger.. De betjente jeg har haft kontakt med (dont ask) mener, at det ville lette deres arbejdsbyrde gevaldigt, hvis det blev lovliggjordt. Faktist er en, jeg sad og røg piber med i mine ungdomsdage blevet betjent..

-John Rooney.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Neden under min kat
Er der nogen der vil splejse til en flyttevogn?

Før jeg hopper med på "vognen", vil jeg lige høre hvordan resten af deres rusmiddellovgivning er? nogen der ved noget? tænker også på hjemmebryg/distillation :cheers:

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 12 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]