Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 03 aug 2025 21:53

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 16 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Wonderland
Hey derude.

Jeg har i 2 år nu røget cannabis på dagligt basis, og uden komplikationer for mit sociale liv, min uddannelse og alt andet vigtigt i livet. Jeg ryger pot, græs, nug, bud, kald det hvad I vil, og det gør jeg med glæde og jeg nyder det hver gang. MEN!! Forleden røg jeg så noget tjald, og det fik jeg det utrolig dårligt af. Mine symptomer var smerter i maven, kvalme, dårlig vejrtrækning og overhovedet ikke en høj som når jeg ryger marihuana normalt.
Det underlige ved dette tilfælde var dog at jeg røg i selvskab med en barndomsven, og han røg af samme klump som mig, men han havde det sgu egentlig meget godt.

Er der nogle af jer derude der har prøvet det samme, eller noget lignende?

På forhånd tak, og undskyld hvis dette ikke er det korrekte sted at skrive dette.

Medlem
Brugeravatar

Synes generelt bare at jeg bliver "fuckt op" af hash (psykose lignende tilstand), hvor imod når jeg ryger grønt får jeg det skægt stort set hver gang, og uden den kvalmende og stoned følelse.

Har sat mig selv det mål at jeg aldrig vil røre hash igen, og så kun ryge pot/skunk i særlige lejlighder, det tænker jeg bestemt er sundere både fysisk og mentalt. :peace:

Senest rettet af Medica Mentos 30 jul 2013 22:32, rettet i alt 1 gang.

Junior medlem
Brugeravatar

Stopper skam ikke med grønt, jeg vil bare gerne høre om der er andre individer i verdenen som har oplevet nogenlunde det samme som jeg.

Junior medlem

Det kan være flere ting, ryger storset dagligt den grønne, (en af de gode). Men det jeg tænker er det kan være tjalden eller noget du har spist. Det kan selvfølgelig også være du ikke helt har det så godt, som du tror du har?.

Udover det @medicamentum - giver dig ret i hash virker mere sløvende og hæmmende. Bryder mig for det meste heller ikke meget om den tunge slasker tilstand det kan medføre. Men der kan skam sagtens findes lækkert hash, det skal også bare nydes i mindre mængder end mange praktisere vil jeg vove at påstå.

- Dutchie

Medlem
Brugeravatar

Ved ikke hvad problemet er for mig, men jeg kan ihvertfald ikke tåle at ryge hash, hvad der sker oven i hovedet på mig ved jeg ikke, men grønt det har jeg aldrig haft nogen problemer med (mærkeligt er det).

Kender rigtig mange der også hellere foretrækker marijuana frem for klump af samme årsager som jeg selv.
Siger ikke at et dagligt forbrug ikke kan være nødvendigt for nogen menesker, bare ikke for mig og vil også mene at hvis potten hjælper på dine ledsmerter uden nogen former for bivirkninger, ja hvorfor så ikke fortsætte !?. :wink:

Junior medlem
Brugeravatar

Hey, Dutchie.

For omtrent 3 år tiden begyndte jeg at være negativ, lukke mig selv inde, var helt vildt asocial, gad ikke deltage til sociale begivenheder, ingen fester, ingen besøg af venner, kun min computer og jeg. Min mor var ret så hurtig til at observere dette, og konkluderede hurtigt at jeg var ved at få en depression (hun er psykolog). Det var godt nok hårdt at se i øjnene, for jeg havde sgu altid haft det godt, men da jeg fik fortalt hvordan mit liv så ud fra andres øjne så jeg hurtigt at den var helt gal.

Jeg begyndte så at snakke med en af mine rigtig tætte veninder som har været igennem meget af det samme som jeg, og det hjalp en hel del (nægtede hjælp fra en psykolog, også selvom min mor er psykolog), så disse relativt lange og hyppige aftaler med min veninde fordi jeg havde brug for en at snakke med blev en normalitet. Dette hjalp en smule, dog ikke voldsomt meget, men jeg fik det bedre...

Fast forward 6 måneder, og jeg blev introduceret for cannabis. Jeg havde den forestilling at cannabis var farligt, dumt og at det kun var idioter der røg det (gud hvor var jeg forkert på den). Efter 2 måneders brug af cannabis så jeg hurtigt hvor meget min verden ændrede sig, og hvor meget bedre jeg havde det, og hvor social jeg pludselig var blevet. Derefter stoppede jeg med brugen af cannabis, og havde det sgu fantastisk, også selvom jeg ikke indtog cannabis på dagligt basis. Kort efter begyndte jeg igen fordi at det var hyggeligt, og hvorfor ikke ryge cannabis når alle andre ryger smøger? Jeg følger mig næsten som en helgen i selvskab med tobaksafhængige.

Jeg har det rigtig godt, Dutchie! :)

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Steve Holt!..... land?
Forleden røg jeg så noget tjald, og det fik jeg det utrolig dårligt af. Mine symptomer var smerter i maven, kvalme, dårlig vejrtrækning og overhovedet ikke en høj som når

Er der nogle af jer derude der har prøvet det samme, eller noget lignende?

Var der tobak i ?
Ryger du normalt smøger ?
Hvis smøgen ikke var ristet ordenligt, kan du godt blive nikotin skræv/"forgiftet".
Har selv prøvet det, kunne godt passe på din beskrivelse.

Medlem
Brugeravatar

Endten har i ikke ristet ordentligt, ellers er det noget lortetjald i ryger..

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Nový židovský hřbitov
Endten har i ikke ristet ordentligt, ellers er det noget lortetjald i ryger..

Man kan altså også bare få for meget.

-G

He whom meddles through the mind of others – He whom interpret the way of living – He whom deliberately chooses an ascetic life – He whom enlighten others to enlarge their mind – He whom indulge – He shall no longer fear death.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus
Må også sige jeg har røget grønt på et weekend/månedsbasis, og hver gang jeg har prøvet hash blev jeg skør i kuglen. Tager meget små hvæs hvis jeg bliver tilbudt tjald, ved ikke helt hvorfor.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Somewhere over the rainbow...
Kan godt give dig ret i det du skriver i titlen og kan også relatere mig til hvad du skriver. Pot giver altid mig både et socialt og energisk high. Kan dog også godt opleve dette når der ryges hash, men jeg har bare alt for nemt ved at sidde og falder i stenern og ikke rigtigt gider at snakke med folk

Medlem

Du har da fået dig en gang bildæk hash,

Junior medlem
Brugeravatar

Det var sort marok eller noget i den stil, har ikke lige styr på navnene på hash.
Men det kan skam godt være at det var smøgerne som ikke var ristet ordentligt, for jeg ryger ikke smøger eller tjald, så havde ikke lige styr på hvordan de skulle ristes.

Medlem

Geografisk sted: Norge tæt på slalom bakkerne
Du er bare blevet ramt hårdt også er tobakken ikk blevet ristet nok så du har oveni fået nikotin chock

Junior medlem

Enig med de andre, det kunne sagtens lyde som nikotin. Jeg har selv haft lignende symptomer efter at have røget joint med dårligt ristet tobak.

Medlem

Der findes forskellige arter af cannabis. Den pot/skunk man købe kan købe er som oftest sativa-domineret cannabis, hvilket kort fortalt har en opløftende effekt. Det meste hash er fremstillet af indica-domineret cannabis hvilket kort fortalt har en sløvende effekt. Og så er hashen jo meget mere koncenteret...
Kan være nogle forklaringer ;-)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 16 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]