Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 20 jun 2025 21:53

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 29 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
Dedikeret medlem

Jeg synes også selv at det som jeg ik fik pastet med første gang er ret vigtigt for det er jo ikke CBD som gør en psykotisk det er højt indhold af THC hvis jeg husker rigtigt.

viewtopic.php?f=3&t=43585

Medlem

Joker: Nej, det mener jeg selvfølgelig ikke. Som jeg også skriver i mit sidste indlæg, så jeg sgu ikke det citat med kørestolen, og havde derfor ikke lige en idé om hvor kritisk hans situation egentlig er... jeg var måske alligevel lidt for hurtig :roll:

Dog tror jeg stadig ikke, hans liv bliver en dans på roser, nu når han bliver medicineret med cannabis. Men det er der selvfølgelig heller ingen der har påstået....

Dedikeret medlem

Geografisk sted: sted
Jeg er enig. Det er en pest eller kolera situation, jeg kan ikke se hvordan cannabis skulle være et hak bedre end benzodiazepiner. Jeg tror derimod, der er en stor sandsynlighed for at han bliver psykotisk hvis han i en så ung alder får daglig cannabis. Så ville jeg næsten foretrække diazepam, selvom det da også er noget mega skidt at give et barn

Men du har ret, det er en svær situation. Jeg er bare ikke så positivt opstemt over at et barn bliver medicineret med cannabis, som i den grad påvirker hjernens udvikling

Moderen stræber efter cannabis med et meget lavt indhold af thc, så sandsynligheden for at drengen er stor forekommer mig en smule overdrevet.
Du lader til at have et ret forhadt forhold til cannabis, når du i denne her situation mener at nogen burde stoppe moderen.

EDIT: Var måske lige hurtigt nok ude ift de to sidste kommentarer. My bad.

Medlem

Jeg håber ikke, det virker som om jeg har et forhadt forhold til cannabis. Det har jeg langt fra, så længe jeg kan huske er jeg gået ind for legalisering og har aldrig kunne se et godt argument for, at det skulle være ulovligt. Jeg mener endda at alle bør prøve at ryge cannabis i hvert fald een gang, det er vel ikke for sjov, det gror på planeten! I vores samfund er der mange mennesker, der trænger til at ryge en fed, hovedsageligt dem der besidder forskellige former for magt. Det ville verden helt sikkert blive et bedre sted af.

Nu har jeg jo trukket mine første kommentarer halvt tilbage, men jeg synes der nogle gange, som følge af den mega cannabis-hetz der i så lang tid har stået på, er en tedens til at folk lukker øjnene for de negative følger, der altid vil være hvis du 1) overforbruger et stof og 2) bruger et stof i en alt for ung alder. Men når en situation er så kompleks som denne, og alternativet er døden eller et liv som grøntsag, så er det jo altså lidt svært at fordømme idéen fuldstændigt, det indrømmer jeg gerne

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Neogen
Det korte i det lange er, at en person kommer til at leve et behageligt og værdig liv, fordi moderen bliver nød til at medicinere sit barn med cannabis og derved trodser hun lovgivning, for sit barns bedste. Men dette følger ikke uden konsekvenser for en morgen for hun et uventet kald fra kommunen.

copyright:
Billede

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Blå stue afdeling 2A
hold the fuck up. giver hun sit barn cannabis? dagligt? fedt, hvis det virker på anfaldene, men helt ærligt, det kommer jo til at hæmme hans mentale udvikling helt vildt. Det svækker indlæringsevnen hos folk hvis hjerner ikke er fuldt udviklede, hvordan vil hun give en femårig dreng cannabis daglig? er hun dum? Jeg er helt med på at vi bør legalisere det 0g det har medicinske egenskaber... men nej. Hun skal stoppes hurtigt

Sååå du så hellere at drengen får 200 blackouts om dagen, har hjernedøde krampeanfald, og lever et decideret mareridt ud over din vildeste fantasi?

Tænk dig dog om inden du skriver noget, fjols!

Hvis cannabis har så helbredende egenskaber på sygdommen, så har "Dorthe" min fulde opbakning til at medicinere sin søn med alt den cannabis der er gavnlig for ham. En hver med en smule human, og logisk tankegang vil mene det samme.

EDIT: Svarer lige på noget af det andet du også skrev:

NEJ benzodiazepiner er LANGT værre at blive langtids medicineret med - du ved tydeligvis ikke hvad du snakker om her.

Cannabis med et højt CBD indenhold virker anti-psykotisk, det modvirker THC'ens psykoaktive effekt, dvs. at man ikke bliver skæv.

Alt hvad jeg skriver her på boardet er baseret på fantasi og forestillinger. Jeg tager intet ansvar for mine udtalelser, ej heller for dine beslutninger baseret her på. Mine holdninger har ingen troværdighed, og bør forstås med kraftig ironi. Jeg har intet personlig kendskab til stoffer, eller folk der tager dem. :)

Mvh.

Dedikeret medlem

Geografisk sted: sted
Så så, Hypnos. Læs lige lykkelis svar igennem før du hater. :)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Blå stue afdeling 2A
Kan se at han trak lidt i land igen, godt for dig lykkeli.

Men det ændre ikke på det faktum at det var en ekstrem inhuman og imbecil kommentar han kom med.

Jeg beklager den hårde tone lykkeli, blev for en kort stund lidt ophidset :P

Alt hvad jeg skriver her på boardet er baseret på fantasi og forestillinger. Jeg tager intet ansvar for mine udtalelser, ej heller for dine beslutninger baseret her på. Mine holdninger har ingen troværdighed, og bør forstås med kraftig ironi. Jeg har intet personlig kendskab til stoffer, eller folk der tager dem. :)

Mvh.

Medlem

Jeg ved ikke, om min kommentar var "ekstrem inhuman og imbecil." men jeg kan se, du ikke evner at styre dit eksplosive temperament, psycho - trist for dig

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 29 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]