Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 18 jul 2025 13:47

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 30 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Blå stue afdeling 2A
Muligvis, men det er sikkert latterligt dyrt.

Søg på nettet og du vil finde ;)

Alt hvad jeg skriver her på boardet er baseret på fantasi og forestillinger. Jeg tager intet ansvar for mine udtalelser, ej heller for dine beslutninger baseret her på. Mine holdninger har ingen troværdighed, og bør forstås med kraftig ironi. Jeg har intet personlig kendskab til stoffer, eller folk der tager dem. :)

Mvh.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Gellerup
Nogle steder sælger de dem også á 5 stk. Jeg kan forestille mig, at de er mere tilbøjelige til at sælge dem i mindre kvantum i byen hvor der er mange narkomaner end ude på provinsen.
Ikke at jeg ved noget som helst om det, det virker bare logisk at man vælger at sælge enkeltvis for at redde narkomanerne (som nok ikke tænker så langsigtet at de køber store mængder sprøjter ad gangen) fra HIV, hepatitis og andre nederen ting.

Du kan evt. finde apotekernes kontaktoplysninger på pro.medicin.dk (skriv apotekets navn i søgefeltet) og ringe og høre i forvejen hvor mange de sælger ad gangen, hvis du ikke er meget for at gå derned og spørge.

Jeg havde også håbet på at din forestilling var korrekt, men så vidt jeg kan høre og forstå, er der som sådan ingen korrelation mellem hvorhenne apotekerne ligger henne og hvor de sælger mindre pakninger/enkelte sprøjter og kanyler.
Det handler desværre ufatteligt meget om apotekerens syn på misbrugere, og hvis denne er imod dem, vælger de blot at sælge kassevis i stedet for enkeltvis.

Jeg har hørt at Kolding apotek har en aftale med kommunen om at udlevere gratis kanyler og sprøjter, men det er desværre meget få steder at denne ordning finder sted.

Man kan derimod få "glæden" af at betale omkring 38,- for et "værktøjssæt", hvor der enten er én eller to sprøjter i, samt fixe-relaterede remedier, såsom saltvand, vat og en desinfektionsserviet.

Edit: Det er desværre kun logisk, hvis man ser apoteker som en offentlig ejet institution. Dette er dog ikke tilfældet, apotekerne fungerer ligesom normale butikker, omend der er lidt flere regler.
De vil have så stort et overskud som muligt, og hvis de kan hive flere penge hjem på sprøjter og kanyler, gør de med glæde det :(

Troede faktisk der blev gjort mere end hvad det lyder til i dit indlæg. :( Dårlig investering for staten når de skal redde staklerne fra alle mulige sygdomme. Eller prøver de bare at udrydde dem hurtigst muligt?
Jeg forstår godt apotekerne skal lave penge, men kommunen må da lige give et par kroner.

Jeg er helt enig i at det ville være optimalt at give sprøjter og kanyler væk gratis, hvis der blot er tale om et par stykker.
Jeg troede desværre også selv der var et større samarbejde med kommunerne, for netop at undgå den massive udgift det er, når folk kommer til skade pga. inficerede nåle, men sådan er det desværre ikke i langt størstedelen af kommunerne.
Nogle kommuner har så valgt at have nogle "sociale caféer" hvor man kan bytte sine sprøjter og nåle til nye, men der er stadig et ret stort tabu omkring dem, så jeg oplever flere og flere der nægter at gå sådan et sted hen for at få det udleveret.

I sin tid, troede jeg at man kunne gå ind på et apotek og erklære sig for misbruger, og derved få udleveret hvad man skulle bruge gratis. Det er dog oftest ikke en realitet :(

Dedikeret medlem
Brugeravatar

De får vel udleveret metadon med tilskud(?) hvis de vil i behandling, noget fikseudstyr er småpenge i forhold til dette. Jeg kender ikke Nomecos grossistpriser men det kan ikke være mere end et par kroner for sprøjte og kanyle hvis apotekerne kan lave bare lidt penge på det.

Medlem

Update: Det gik helt fint da jeg skulle købe 40 x 23g nåle og 20 x 3ml sprøjter. Hendes smil blegnede 100% da jeg sagde hvad de skulle bruges til. (jeg tænkte at sandheden var bedre).

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Neden under min kat
Købte også en sprøjte forleden, gik fint.
Havde ellers en kasse derhjemme, men havde glemt at få en med til at give katten vand i transportboksen

edit: trykfejl

Medlem

Geografisk sted: Kbh
Hijacker lige, en anelse.
Er det ok bare at smide kanyler ud i skraldespanden? Det bliver vel bare brændt i forbrændingsanlægget?
Måske dumt spørgsmål.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Syd for Skagen
Hvis du smider dem ud så andre kan stikke sig på dem, så er det ikke ok.

DDSIT: LÆS OP PÅ DIT STOF kong.svamp, inden du udtaler dig om noget du tilsyneladende ikke aner en skid om...
kong.svamp: øhm har du HTX på 2 år med fyskik OG kemi på A?

Medlem

Geografisk sted: Kbh
Med hætten på naturligvis.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Gellerup
Jeg synes ikke det er forsvarligt at smide kanyler i skaldespanden, heller ikke med hætte på.
Det er ikke forsvarligt. Heller ikke, hvis kanylen blot er blevet brugt til noget andet end at injicere narko i åren.
Forestil jer den stakkels skraldemand der kommer til at stikke sig på sådan en brugt nål, hvor han ikke aner hvad den er blevet brugt det.
Det må være en forfærdelig følelse og jeg ved at man skal til tjek hos lægen eller sygehuset adskillige gange efter sådan en oplevelse, ved den mindste tvivl af smitte.
Det bedste ville være at købe en kanyleboks på det lokale apotek og så smide det deri, hvorefter i så afleverer boksen på apoteket igen når den er fyldt.

De fleste vil dog ikke bruge penge på sådan noget, så i en nødvending kan f.eks. en tom 100 stk. pamol eller pinex dåse også gå an, bare så længe man fortæller at der er kanyler der i.

Det kræver så lidt og kan redde mange mennesker for en skræk i livet.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Neden under min kat
Plejer at stoppe mine ned i en engangsøldåse når jeg ikke kan bruge dem mere

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 30 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]