Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 18 jul 2025 18:31

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem
Brugeravatar

Hej Psy

Jeg har gang i nogen damer, og der er kommet et problem jeg ikke lige har prøvet før. Det er mit 3. grow og jeg har kørt samme stil hele vejen igennem - samme gødning, lys, jord, osv.

Men! Nu er der lige pludselig kommet noget snask på 2 af planternes blade. Den ene mere end den anden, men det ser ud til at det kun vil udvikle sig herfra. Så mit spørgsmål er hvad gør jeg her fra - skal jeg skylde svineriet igennem med en masse vand? Skal jeg klippe bladene af eller bare lade dem blive på til høst? Der er alligevel ikke sååå længe igen, og ville være en skam hvis de gik i chock her mod slutningen.

Jeg tænker at det nok er et nærringsproblem - og at grunden til det ikke er kommet på tidligere grows, skyldes at disse planter har vokset sig væsentligt størrere - og ergo har brug for mere? Bare et par gætterier.. Men er også i tvivl om det bare er helt normalt hen mod slutningen? Det tvivler jeg dog lidt på med det udseende det efterhånden har taget til sig.

Frø: Pineapple Express Auto Feminized
Lys: 250W CFL (blomst) - Tændt 18/6
Jord: Muld/så-og-prikle-jord + leca + perlite
Gødning: Blomin' (noget billigt snask fra SPAR)

Billede
Billede
Billede
Billede
Billede

Udover det så går det vidst meget godt :D

Billede
Billede
Billede
Billede
Billede

På forhånd tak for svar :peace:

Dedikeret medlem

Tror sku det er for sent og gøre noget rigtig hvis du alligvel skal flushe her til sidst men det ligner lidt en mangel på et eller andet som jeg ikke lige ved hvad er men det ser nu ikke ud til at de har særlig længe igen så tror bare jeg ville lade dem være :) men ellers har de nok brug for lidt mere gødning.

Moderator
Brugeravatar

Jeg synes det ligner overgødning, hvis jeg var dig ville jeg vande uden gødning de næste par gange.

Dedikeret medlem

det er bare lidt mærkeligt hvis det er overgødning nu når han har givet det samme de andre ganeg også og denne gang hvor planterne er større er første gang den viser det som han skriver?

Medlem
Brugeravatar

Tak for svarene. Jeg vil prøve at skylde igennem næste gang :-)
@Patrix - jeg ved ikke om jeg har gjort nøjagtigt det samme som tidligere mht. gødning - da jeg som sådan ikke rigtigt køre skema, men mere føler mig frem, eller hvordan det nu end skal forklares :-D

Når jeg dømmer fra CF guiden er min umiddelbare vurdering enten overgødning eller magnesium mangel - og hvis det er magnesium tænkte jeg, at grunden til det kun viste sig ved dette grow, var fordi de netop var størrere og derfor krævede mere? Dunno :D

Moderator
Brugeravatar

Der kan være en hel del variation i nærringsbehovet, når man dyrker fra frø fra plante til plante. Det kunne også være noget så simpelt som der er vandet mere pga. større planter, og dermed gødet tilsvarende mere.

Bladene er mørkegrønne, hvilket tyder på rigelige nærringsstoffer, og de gule pletter og den måde de hårest ramte blade ser ud og deres placering peger i mit hoved klart imod overgødning.

Medlem
Brugeravatar

Magnesium mangel tror jeg i hvert fald ikke det er. Magnesium mangel er en af de letteste næringsubalancer at spotte, fordi bladribberne forbliver fine og grønne mens bladvævet mellem ribberne bliver gult og visner. Og som jeg tyder billederne er bladområderne omkring ribberne ligeså ramte som områderne mellem ribberne.
Hvis det er et mangels symptom, tror jeg nærmere at det er kaliummangel - men jeg vil på ingen måde stå på mål for den påstand.

Her er en rigtigt god tråd om plantesygdomme, næringsproblemer m.v: https://www.icmag.com/ic/showthread.php?t=11688
Læs i denne og se billeder, og døm så derudfra.

Slå iøvrigt koldt vand i blodet - det skal nok ende lykkeligt uanset hvad. Det ser ikke sådan rigtigt alvorligt ud.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Midtjylland.
Det ligner en svag overgødning.
Planter har tit et forskelligt gødningsbehov, også selvom de er fra det samme kuld..
Så længe det kun er en håndfuld dækblade, så er det bedøvenes, i det store billede:-)
Vil selv nappe dem af og lade være med at tænke videre over det.
God vind :D

-John Rooney.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]