Der er mange vinkler til steroider. Jeg synes bestemt ikke at steroider er djævlens værk. Det vil nok også være lidt dobbeltmoralsk hvis man så tilbage på hvad jeg har lavet. Ehrm..
Hvis jeg skal vejlede frem for at fraråde det, nu når du har fået den moralsk prædiken og forklaring på hvorfor man absolut ikke skal gøre det, så kommer her hvad jeg ville vejlede dig i, hvis du altså er fast besluttet på at tage steroider, for at beskytte dig selv bedst.
Først og fremmest skal din krop være færdig med at udvikle sig. Det har noget med at gøre, at du minimere de fysiske skader, hvis du ikke går ind og påvirker din hormon balance når din krop udvikler sig. Det vil sige du skal hverfald være 24+. I den alder er der altså også sket en betydelig udvikling i din personlighed og du kender dig selv meget mere end når du er 18-19-20+ år.
Når det kommer til valget af steroider, så handler det ikke hvor mange forskellige steroider du tager. Heller ikke hvor meget du tager af hvert steroid. Det essentielle i træning og det er lige meget om du løber, styrketræner eller bodybuilder, er, at din kost er i balance med din krops behov. Faktisk er det essentielt for alle mennesker, at krop og kost er i balance.
Hvad har du tænkt dig at vælge af steroid, for der findes dem som skal spises og dem som skal skydes intramuskulær.
Der er fordele og ulemper ved begge to.
Ved oral indtagelse skal du ikke bekymre dig om kanyler og injektioner. Du skal sørge for at indtage x antal mg fordelt over dagen, så du mimere det naturlig flow som kroppen ville producere, det vil sige 3 gagge om dagen.
Man kan opnå gode resultater på kort tid, set i forhold til ingen hjælpe midler.
Ulempen ved denne administration er, at din lever kommer på overarbejde. Der er påsat en "lås" ved steroidets molekyle der gør at leveren ikke kan nedbryde, første gang det kommer igennem. Dette sørger for at steroidet overlever og kommer ud og gør sin virkning i kroppen. Dette stressene for leveren og hvis man fortsætte i længere tid end 8 uger er der stor risiko for lever skade. Du vil føle stikken og prikken i højre side og du vil opleve din tis er meget gul/brunligt. Så det ved at være tiden til at stoppe!
Steroider du skal skyde har den fordel at kun skal gøre et par gange om ugen, så frem at det er steroid med en lang ester på.
Du skal ikke tænke på din lever lider under for stort pres. (ekslusiv: trenbolone, dianabol og oxy inject). Du får mere ud af dit steroid pr mg du indtager. Ulempen er risikoen for infektion de steder du skylder og det kan resultere i nogle grimme tilstande.
Det absolut vigtigste for at beholde det man har gainet efter endt kur er efter kuren og kosten!
Her findes der nogen præperatter, som kan hjælpe din krop med at komme i gang med egen produktion.
Her vil jeg linke til et indlæg på et dansk forum for træning og steroider:
PCT - Hvordan? og Hvorfor?PCT - Til de erfarne