Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 18 aug 2025 20:48

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 21 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Junior medlem

Jeg har efter 1 år ingen selvtillid tilbage, jeg går til psykolog for stressangst. Min kammerat som er på roids, fortalte mig at roid for ham havde hjulpet rigtig meget, at kører en kur steg hans selvtillid. Jeg har ikke tænkt mig at starte et forbrug, men at kører 1 kur.

Dog er der mange bagdele, ved at kører en kur pt, især i min situation. Men er bare så fristet, nogle gode råd`?

Admin
Brugeravatar

Jeg vil på det kraftigste fraråde dig at begynde med steroider, hvis det er for at få større selvtillid. Det er opskriften på rigtigt mange problemer. Både psykiske og sociale.

Der er mange andre (og mange bedre) måder at øge sin selvtillid og sit selvværd på :)

-Jimmy Carter

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Gellerup
Steroider er nok det sidste der kan hjælpe dig med dit selvværd og selvtillid.
Jeg er 100% enig med Imp, der er så mange andre måder at få det bedre med dig selv, roids er ikke én af dem!

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Neogen
Problemet med steroider og selvtillid, er at når du vokser og bliver stor og maskulin stiger din selvtillid, for det ser pænt ud.
Det er jo godt nok, hvem vil ikke have større muskler på ingen tid? Det de færreste ligger mærke til, er ændringer i personligheden. Du bliver mere aggressiv/kort lunte. Dette vil gå ud over familie og venner. Og jeg ved ikke hvor mange der har pletter på straffeattesten fordi de tog steroider og drak i weekenden, men listen er hverfald alarmerende stor. Når jeg ser på min egen omgangskreds og personer jeg kender, så er statistikken ikke særlig god.

Lad os sige du så er en af dem som så begynder at gå op i din træning. Du holder dig fra vilde fester og begynder på din nye hobby der hedder, træn, spis og sov, repeat!

Du bliver stor og din selvtillid er blevet meget bedre! Nu skal du så bare stoppe med steroiderne.

Her opstår det næste problem. Det er både psykisk og fysisk og det kommer højst sandsyndlig til at være det der gør at din første kur ikke bliver den sidste.

Fysisk:
Din krop har lukket ned for produktionen af dit eget testosteron, da den udefra kommende steroid har erstattet den naturlige produktion. Nu skal du til at producere testosteron selv og det er en langsommelig proces at starte op. Konsekvensen af dette, ses ved at kroppen begynder på at nedbryde muskelvævet.

Det kaldes katabolisme. Da du tog steroider var din krop i en anabolsk tilstand, hvor din krop optager proteiner, kulhydrater og fedt for at opbygge væv og hvis du træner i den anabolske tilstand vil du opbygge muskel væv.
Nu har du en tilstand der er modsat den anabolske. Nemlig nedbrydning af væv.

Pyskisk:
Efter et par uger til den første måned, begynder du at kunne mærke at du ikke har det samme pump på når du træner. Du begynder at gå i stå i stigningen af kilo du kan tag. Du falder nok også lidt længere henne i processen. Samtidig bliver din krop mindre.

Da du er vant til at se din krop udvikle sig fra uge til uge, kan det virke deprimerende at du pludselig bliver mindre, du tager færre kilo i centret. Du mister lysten til at tag ned og træne og før du ved af det sidder du der hjemme og ynker igen, tilbage til start med både krop og psyke.

Hvorfor går der så nogen rundt og ser total jacked ud og bare stråler med selvtillid?

Enten fordi de startede som dig, hvor du gerne ville være stor og fyldt med selvtillid. Disse personer går en kedelig tid i møde, med dårlig kredsløb, smadret led og sener og ikke mindst en fucked up personlighed.

De andre er dem som er kommet sig til sin krop på ærlig vis. Mange års træning og kost der skal følges.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: over stok og sten
jeg har kvittet et par venner pga de blev skøre i hovedet af det lort.
dem der så har kørt på det i mange år og er blevet godt skadet af det (også folk der bare lige sagde en enkelt gang) og nu er kommet ud af det lider af 100 gange værre problemer end de startede ud med at have, både fysisk og psykisk.

Angst er hårdt, det er rigtig rigtig hårdt, men den bedste løsning for dig vil være motion (uden snyd) og sund kost, det tager måske lidt længere tid før din krop bliver flot (hvilket jeg personlig ikke syntes folks kroppe er når de tager hjælpemidler, det ser misdannet ud) men det er så også det værd i sidste ende, især for din selvtillid da du har noget at være stolt over, samt at motionen i sig selv vil give dig flere "glædestoffer" i din hjerne, man kan vel nærmest kalde det en naturlig lykkepille.

så spring nu ikke over hvor gærdet er lavest, det hjælper dig ikke på sigt og jeg går ud fra du gerne vil have et så problemfrit og godt liv som muligt ?

Dedikeret medlem

rootmood formulerer/beskriver det meget fint - det kan ikke betale sig for dig nedturen som efterfølger kuren er ikke det værd når du i forvejen bøvler med det psykiske.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Der kan være et par acceptable grunde til at tage steroider, dårligt selvværd er ikke en af dem. Det er som at pisse i bukserne for at holde varmen.

Jeg har valgt at quote Sandyfrinks "Cases" fra hans hjemmeside supertraining.dk af de cases hvor det er acceptabelt at benytte sig af hormoner.

Citat:
Case 1: En fyr, Casper, på 50 år med en naturligt dalende hormonprofil – hvad nogle kalder “andropause”, mandens overgangsalder – der ønsker at kunne træne videre på et stadig højt blus da han elsker træning. Han fejler imidlertid intet rent medicinsk, da man i Danmark ikke opererer med testosteronerstatningsterapi til mænd, og han kan således ikke få udskrevet de små doser testosteron af sin læge som det vil kræve at få hans niveau tilbage på hvad det var som fx 30 årig, og altså ikke dermed suprafysiologiske eller udtalt suprafysiologiske nvieauer. Han kan kun få dækket dette behov via det sorte marked. Du ønsker at kriminalisere ham og smide ham i fængsel. Manden er familiefar, passer sit arbejde, betaler sin skat. Og ham vil du smide i fængsel.

Case 2: En 23 årig fyr, Jesper med elendig genetisk profil. Han er tynd og langt fra det maskuline mandeideal han både personligt synes om og som han oplever pigerne synes om. Viljen er der. Han træner og træner. Men hans fysiologi er nu engang ikke til det. Han er noget nær non-responder, bl.a. på grund af en svag hormonprofil. Medicinsk fejler han ikke noget. Folk er høje, folk er lave. Folk er tynde, fok er kraftige, afhængigt af deres fysiologi og genetik. Medicinsk er der ikke noget at gøre. Han er bare hvad piger ville kalde et “skvat”. Surt show, lille Jesper. Hvis du ønsker at din træning rent faktisk skal udmunde i nogen resultater må du ud på det sorte marked. Du ønsker at Jesper skal kriminaliseres hvis han ønsker at benytte små til moderate mængder doping (PS: Jesper kan hygge sig med tanken om at fladbrystede piger lovligt kan få forstørret dem, mens han ikke kan få muskler)

Case 3: En 30 årig , Jonathan mand med mild hypogonadisme. Ikke slem nok til at den skal behandles, men slem nok til at han er mindre mand end han burde være fra naturens side, på grund af hormonforstyrrende stoffer. Hans testosteron er ikke blot de ca 85% lavere som den almindelige danske mand har anno 2013 i forhold til generationerne før, nej, han er nede på en måske 60%. Men han “fejler stadig ikke noget”. Og kan ikke behandles. Hans hormonprofil er imidlertid hverken naturlig eller sund, og hans lave testosteron øger risiko for diabetes, hjertekarsygdomme, knogleskørhed, psykiske problemer, og seksuel dysfunktion. Hvis han ønsker at selvmedicinere testosteron i form af hormonerstatningsterapi – evt i samråd med en udenlandsk læge via betalt tjeneste over internettet -så vil du smide ham i fængsel (PS: Jonathan kan hygge sig med samme tanke som Jesper kan, og tilmed med tanken om at piger får kastet p-piller indeholdende væsentlige mængder østrogen i nakken mens hans indkøb af testosteron giver ham en bøde, plet på attesten og evt. fængsel).

Case 4: En lovlydig træningsentusiast, Claus, ønsker at stille op til bodybuilding i de mellemtunge klasser. Et niveau hvor alle og enhver ved, at doping er forudsætningen – og det er accepteret. En del af sporten. Han træner og træner, dag ud, dag ind, op mod 2x om dagen. Han er ikke besat. Han er ikke psykisk ustabil. Han er ikke afhængig. Han har et job. En kæreste. Betaler sin skat. Men brugen af doping er forudsætningen for, at han kan konkurrere på lige fod med de andre. Han benytter imidlertid hverken vanddrivende midler eller voldsomme doser eller stacks. Og han skal i fængsel?

Case 5: Michael træner og træner – for sig selv. Han konkurrerer i intet. Han træner fordi det er en del af den personlige selvrealisering han finder stor værdi og selvterapi ved. Og han er god til det. Han har taget 40 kg på siden han startede med at træne for 15 år siden. Han lever desuden en utroligt forsigtig tilværelse ved siden af træningen da han for alt i verden vil undgå at blive skadet. Men han involveres i et trafikuheld hvor han er uden skyld. Han bliver påkørt af en fed idiot på vej til McDonalds. Michael brækker flere knogler, og får alvorlige muskelskader. Han skal nok komme i gear igen, men det vil tage ham flere år. Brug af doping, i forholdsvist små teurapetiske doser vi imidlertid speede den proces voldsomt op. For så potent er det. Hans læge har sagt han gerne vil overvåge hans kolesterol og evt. nyre- og levertal hvis det er Michael vil bruge doping for at komme back on track. Men det kan du godt glemme, Michael. Du skal ikke back on track- du skal i fængsel.

6990 ulfborg
Ullsgade 4a

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Neogen
Der er mange vinkler til steroider. Jeg synes bestemt ikke at steroider er djævlens værk. Det vil nok også være lidt dobbeltmoralsk hvis man så tilbage på hvad jeg har lavet. Ehrm..

Hvis jeg skal vejlede frem for at fraråde det, nu når du har fået den moralsk prædiken og forklaring på hvorfor man absolut ikke skal gøre det, så kommer her hvad jeg ville vejlede dig i, hvis du altså er fast besluttet på at tage steroider, for at beskytte dig selv bedst.

Først og fremmest skal din krop være færdig med at udvikle sig. Det har noget med at gøre, at du minimere de fysiske skader, hvis du ikke går ind og påvirker din hormon balance når din krop udvikler sig. Det vil sige du skal hverfald være 24+. I den alder er der altså også sket en betydelig udvikling i din personlighed og du kender dig selv meget mere end når du er 18-19-20+ år.

Når det kommer til valget af steroider, så handler det ikke hvor mange forskellige steroider du tager. Heller ikke hvor meget du tager af hvert steroid. Det essentielle i træning og det er lige meget om du løber, styrketræner eller bodybuilder, er, at din kost er i balance med din krops behov. Faktisk er det essentielt for alle mennesker, at krop og kost er i balance.

Hvad har du tænkt dig at vælge af steroid, for der findes dem som skal spises og dem som skal skydes intramuskulær.
Der er fordele og ulemper ved begge to.

Ved oral indtagelse skal du ikke bekymre dig om kanyler og injektioner. Du skal sørge for at indtage x antal mg fordelt over dagen, så du mimere det naturlig flow som kroppen ville producere, det vil sige 3 gagge om dagen.
Man kan opnå gode resultater på kort tid, set i forhold til ingen hjælpe midler.

Ulempen ved denne administration er, at din lever kommer på overarbejde. Der er påsat en "lås" ved steroidets molekyle der gør at leveren ikke kan nedbryde, første gang det kommer igennem. Dette sørger for at steroidet overlever og kommer ud og gør sin virkning i kroppen. Dette stressene for leveren og hvis man fortsætte i længere tid end 8 uger er der stor risiko for lever skade. Du vil føle stikken og prikken i højre side og du vil opleve din tis er meget gul/brunligt. Så det ved at være tiden til at stoppe!

Steroider du skal skyde har den fordel at kun skal gøre et par gange om ugen, så frem at det er steroid med en lang ester på.
Du skal ikke tænke på din lever lider under for stort pres. (ekslusiv: trenbolone, dianabol og oxy inject). Du får mere ud af dit steroid pr mg du indtager. Ulempen er risikoen for infektion de steder du skylder og det kan resultere i nogle grimme tilstande.

Det absolut vigtigste for at beholde det man har gainet efter endt kur er efter kuren og kosten!
Her findes der nogen præperatter, som kan hjælpe din krop med at komme i gang med egen produktion.
Her vil jeg linke til et indlæg på et dansk forum for træning og steroider:
PCT - Hvordan? og Hvorfor?
PCT - Til de erfarne

Medlem

Synes det er en meget dårlig ide at begynde med steroider grundet lavt selvværd. Men igen, det er nok sådan de fleste hobby-BB'ere starter.

Senest rettet af nigger 30 jun 2013 17:40, rettet i alt 1 gang.

Medlem

Der kan være et par acceptable grunde til at tage steroider, dårligt selvværd er ikke en af dem.

Synes du.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Der kan være et par acceptable grunde til at tage steroider, dårligt selvværd er ikke en af dem.

Synes du.

Jeg kan ikke bestemme hvad andre synes, jeg kan kun tale fra min egen mening.

6990 ulfborg
Ullsgade 4a

Medlem

Jeg kan godt nok kun tale ud fra egen erfaring, men da jeg selv prøvede de såkaldte steroider, mærkede jeg en tydelig stigning af selvtillid og en mindre grad af selvværd... Men efter endt kur så faldt tingene lidt bare tilbage som de var inden jeg startede. Så i det lange løb har det givet mig en langt større tilfredstillelse at kunne se tilbage på min udvikling uden brug af hjælpemidler.
Stigning af selvtillid med steroider er kun midlertidigt, og da det ikke er det du ønsker, så ser jeg det ikke som en mulighed for dig.!
Generelt så kommer øget selvtillid hvad enten det kommer af større muskler, personlig udvikling eller noget andet, bare ikke over en weekend. Det er bare en lang proces, som jeg har selv erfaret, men med hårdt arbejde kan det sagtens lade sig gøre :)

Held og lykke med det :)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Syd for Skagen
Hvis du døjer med selvtilliden, kan jeg anbefale dig at snakke med fremmede.
Når du står og venter på bussen og der er andre til stede (overvej om det er nogle som man kan snakke med før du kaster dig ud i det), så hils, sig hej og begynd en samtale. Et basalt, dog kedeligt emne, vejret. Vejret kan alle snakke om og kan være en god "icebreaker" for en samtale.

Når du er nede og købe ind kan du også snakke med hende/ham bag disken (her virker den med vejret ikke ;) ).

I starten kan det være rigtigt svært at få en samtale i gang pga. nervøsitet, men efter kort tid bliver man ret god til det!

ps. ekstra hint: Vurder personen som du vil snakke med om de er på dit niveau eller langt over. Jo længere væk fra dit niveau (her tænker jeg op ad), des sværere bliver det.

DDSIT: LÆS OP PÅ DIT STOF kong.svamp, inden du udtaler dig om noget du tilsyneladende ikke aner en skid om...
kong.svamp: øhm har du HTX på 2 år med fyskik OG kemi på A?

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Under hatten, over bordet.
Synes virkelig i rammer hovedet på sømmen ang. hvorfor man ikke skal bruge steroider!
Og puny_petes post ang. hvorfor man evt. skulle er også god! Fedt at læse.

Og så vil jeg lige tilføje at en halv kvabset ven af mig, var begyndt at træne og æde oxyer. 5 uger senere sad han og skubbede til mig og sagde; er du bange for mig, er du bange for mig, er du bange for mig. Han prøvede at virke useriøs, men det var meget tydeligt at han følte sig som konge over alle andre.
Så festede han i en måned, pga nu var han jo LOS GRANDOS, og ingen kunne holde ham ud. 4 uger senere, tilbage på pinden, med pinden i hånden - og ingen fremskridt.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Testosteron får mænd til at føle sig som alfa-hanner og derfor kan selvtilliden vokse. Når man stopper med steroiderne er ens egenproduktion nedsat i forhold til før og man vil få endnu lavere selvværd.

Dyrk en masse sport og tag nogle udfordringer i livet, som kan give dig selvtillid når de lykkes. Gør en forskel i verden. Du kan ikke løse problemet med medicin, doping eller stoffer.

Junior medlem

Uanset hvad så er selvtillid ikke en grund til at tage steroider.

Først og fremmest er det noget man skal sætte sig ind i og få styr på hvordan de forskellige ting virker, ligesom med alle de ting herinde på siden. Jeg er forhold vis ny herinde så kommentere ikke på andre tråde end lige det jeg har lidt viden omkring.

Først og fremmest reagere alle forskelligt på medikamenter, det der virkede på din ven er ikke sikkert det virkede på dig, derudover skal der styr på kosten, træning og søvn.
Når der er styr på de ting vil du næsten automatisk vokse uanset hvad du gør, steroiderne giver kun 10-15 procent, den første kur giver helt vildt, men du vil lyn hurtigt falde tilbage til udgangspunktet og så sidder man der og tænker "det er fordi jeg ikke brugte nok, jeg må heller prøve at fordoble dosisen" Før man ved af det så sidder man og udtænker næste kur før man er færdig med den næste.
Det giver selvtillid i perioder men det kan også give lige så store nedture fordi man får et forskruet billede af hvordan man skal se ud og man måler sig med alle andre.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

10-15% hvad? Sådan kan man altså ikke stille det op. Der er sgu forskel på hvad man benytter af krudt. Folk der benytter krudt kommer med deres sædvanlige pis med "Jaja, steroider giver bare lige de sidste 5%" Det er 100 % BULLSHIT. De fleste steroiders potencitet er meget undervurderet.

Mac D + fesne træninger + trenbolene, clenbuterol og lidt test, vil giver langt bedre resultater end en clean person med strict kost og hårde træninger.

6990 ulfborg
Ullsgade 4a

Medlem

Hvis du sidder stille på en sofa og tager f.eks. test e i en moderat dose (uden at styrketræne), giver det bedre resultater end hvis du var optaget af din træning, spiste som du skulle, osv. (der blev faktisk lavet et forsøg omkring dette)

Derfor ER steroider en "genvej", men har man sagt A må man også sige B. Og B er bivirkninger.

Junior medlem

Man kan jo heller ikke stille den sådan op. Bare fordi du hælder steroider i kroppen og spiser Mac d bliver du større, ja med trenbolone osv. Men effekten forsvinder jo som dug fra solen så snart de stopper med det igen.
Ja det giver hurtigere her og nu resultater, men medmindre du er på juice året rundt så vil det ikke gavne.

Snakker ikke om 10-15 procent ved en nybegynder, men en der har krudtet den førhen. Det er jo de færrest Pro bb'er der tager 10-15 kg på ved hver omgang

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Med hver kur vil du flytte dit genetiske max, en kur er noget du vil have gavn af resten af dit liv. Så nej, effekten forsvinder ikke blot som dug fra solen, effekten vil følge hele livet og vil gøre det nemmere for personen at gaine muskelmasse igen. Den hurtige muskelmasse vil selvfølgelig forsvinde ret hurtigt igen hvis der ikke bliver kørt PCT, trænet og kørt ordentlig kost ind.

6990 ulfborg
Ullsgade 4a

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 21 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]