Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 27 jul 2025 19:57

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 10 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Hej derude! I går røg jeg hash for fjerde gang tror jeg, og fik det rimelig dårligt bagefter.. Fik meget kvalme, og det forsatte hele natten.. Nu er det morgnen efter, og jeg har stadig ondt i maven, og en smule rundt på gulvet.
Vil spørge hvor lang tid det kan vare hvis man har haft et bad trip?

Medlem

Det kommer an på hvor meget du har røget.. Altså, somregelt så skal man bare sove på et bad trip, og at du har ondt i maven kan nok skyldes du er lidt bagskæv/sløj - det får jeg ofte også selv en dag efter massiv rygning, hvor man føler sig rundt på gulvet, sådan lidt tømmermænds agtig.. Smid dig under dynen med noget frådern, og se en god film så du sku god igen ;)

Medlem

Geografisk sted: Østrig
Umiddelbart vil jeg sige, at det ikke burde vare længere end et par timer. Man kan godt være lidt rundt på gulvet, når man man vågner, hvis man falder i søvn skæv. Ondt i maven ved jeg ikke noget om, umiddelbart ville jeg mene, at det går over snart. Er ikke engang sikker på, den gang ondt i maven har med cannabis at gøre - måske kunne det være noget, du har spist. Hvad kvalmen angår, så er det meget normalt, hvis man ikke er vant til nikotin og man ryger hash sammen med tobak. Du kan evt. ryge det rent på en bong med en stormlighter.

Junior medlem

Jeg var der ikke lige det jointen blev lavet, men de har gjort det før så jeg går ud fra at den var ristet fint.. Jeg ryger ikke til dagligt, så der kan måske være noget der.. vi var 3 der delte et gram, er rimelig ny så ved ikke om det er for meget i starten eller?

Medlem
Brugeravatar

Jeg var der ikke lige det jointen blev lavet, men de har gjort det før så jeg går ud fra at den var ristet fint.. Jeg ryger ikke til dagligt, så der kan måske være noget der.. vi var 3 der delte et gram, er rimelig ny så ved ikke om det er for meget i starten eller?

Hvis det er en god ryger er 1/3 gram for meget for en nybegynder. Nikotin kan godt forklare kvalmen, men det kan hash altså også hvis du har røget for meget.
Tag den med ro næste gang :)

Junior medlem

Hvad ville du så mene passer til en nybegynder?

Medlem
Brugeravatar

0,15 - 0,2 gram er mit personlige bud, det har altid virket for mig og dem jeg ryger med, hvis der ikke er nogen tolerance indblandet. Det kan være at du foretrækker at ryge mere/mindre, og det er op til dig selv at finde ud af; men husk at du altid kan ryge mere, hvorimod det er lidt svært at få ud af kroppen når du har indhaleret.

Junior medlem

Okay tak! :)

Medlem
Brugeravatar

Det er helt normalt, du har bare røget lidt for meget..

Næste gang så bare tag et par sug og vent og se, og så redocer så du har styr på hvor skæv du bliver.. Men 0.2 gram er altså for lidt i en joint hvis du vil mærke noget, så er de ekstremt god tjald i har.. Bare sæt 0.7-1g i en joint med 2 godt ristede smøger evt i sølvpapir hvis i er nybegyndere og så tag den med ro :)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Blå stue afdeling 2A

Hvis det er en god ryger er 1/3 gram for meget for en nybegynder. Nikotin kan godt forklare kvalmen, men det kan hash altså også hvis du har røget for meget.
Tag den med ro næste gang :)

Jeg har personligt ALDRIG oplevet at hash giver kvalme, jeg bruger det trærtimod som medikament netop mod kvalme - og det virker storslået, hver gang. Hash i store mængder kan dog godt give en smule kvalme når man indtager det oralt, men det er imo ikke noget man ikke kan håndtere.

Nikotin derimod kan give kvalme, specielt sammen med hash - måske er det pga. det manglende cigaret filter i en joint?

OP: Du ryger ikke til hverdag, og du så ikke hvordan dine venner lavede jointen. Jeg sætter mine penge på en nikotin forgiftning :)

Så hvad kan i gøre ved det; Ryg hashen rent på en bong/pibe. Rist tobakken ordentligt f.eks. i en gryde. Ryg rene skunk joints i stedet ec.

Alt hvad jeg skriver her på boardet er baseret på fantasi og forestillinger. Jeg tager intet ansvar for mine udtalelser, ej heller for dine beslutninger baseret her på. Mine holdninger har ingen troværdighed, og bør forstås med kraftig ironi. Jeg har intet personlig kendskab til stoffer, eller folk der tager dem. :)

Mvh.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 10 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]