Hvis du har sagt nej, er det utvivlsomt en voldtægt uanset hvilke andre omstændigheder der har været. Lyt ikke til dem, der siger andet. Om der har været andre stoffer end alkohol er jo svært at sige, men voldtægt er der helt klart tale om. Det er noget svineri, at folk prøver at reducere det til at du skulle være "løs på tråden". Hvis man har sex med én der har sagt nej er det voldtægt, om vedkommende gør decideret modstand eller ej. Og at have sex med nogen, der er for påvirkede til at foretage et nogenlunde rationelt valg er i bedste fald på kanten.
Helt enig! Det forarger mig virkelig at påstå det er et forsøg på at bortforklare utroskab. Det er totalt usmageligt og ENORMT ufølsomt. Som Billabi forklarer det er der utvivlsomt tale om voldtægt: Hun har sagt nej (og diskussionen burde stoppe her!) men er desuden i en tilstand hvor hun er ude af stad til at værge for sig pga. alkohol og muligvis et andet stof - et forhold, der også er omfattet af den danske lovgivning.
Det er udtryk for et så forkvaklet kvindesyn, at gylpe idéer op om "selv at være ude om det" eller at det er et forsøg på at bortforklare utroskab som voldtægt pga. dårlig samvittighed. Føj for helvede! Jeg gad godt se jer fjolser, der betvivler Billabi, selv blive voldtaget for siden at blive mødt med nedladende og ubegrundede kommentarer om at i selv ville. "At føje spot til skade" er slet ikke dækkende for det...
Skaden er sket! og alle kommentarer om hvad "hun burde have gjort" er fuldstændigt irrelevante og kun en måde at hævde sig selv, slå trådstarter i hovedet og undergrave hendes troværdighed.
Edit: En gang imellem forekommer der falske anmeldelser af voldtægter, og selvfølgelig kan "drugrape" være en kærkommen undskyldning for at distancere sig fra omgivelsernes reaktioner. Når det er sagt, så er voldtægt en gerning der er så ekstremt krænkende og ødelæggende, at man virkelig tænker sig ordentligt om før man lufter sådan nogle idéer!
Jeg gider ikke spilde mere tid på den her tråd, kun ønske dig Billabi al mulig held og lykke i fremtiden.