Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 22 jul 2025 15:25

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 13 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem

Goddag Psych!

Det forholder sig således, at jeg skal til eksamen på onsdag. Jeg overvejer at holde en pause, men jeg ved squ ikke lige om det er en god idé.

Ryger stortset dagligt.
Men de seneste par dage, har jeg røget mindre end jeg plejer.

Jeg vil næsten med garanti få noget søvnbesvær.
Min lunte bliver også kortere, men det kan jeg styre nogenlunde.

På forhånd tak

Medlem
Brugeravatar

Det er lidt sent at begynde at stoppe hvis du får abstinenssymptomer. Du skulle nok være stoppet for 2 ugers tid siden hvis du ville have taget ordentligt hensyn til eksamen.

EDIT: Men som minimum, så hold dig fra at ryge dig hammerskæv, du må selv kunne vurdere om lidt søvnbesvær og aggressioner er værre for din hukommelse end røgen. Søvn er jo vigtigt for indlæringen.

Medlem
Brugeravatar

Alt for sent at stoppe, pga abstinenser, men læs da op til din prøve og nøjes med en lille godnatjoint når du skal sove så du ikke får søvnproblemer :)

Junior medlem

Altså nu vil jeg som generelt mene at det er en god idé at holde en pause, men selvfølgelig kan der være nogle tilfælde hvor det er en god idé at vente med en pause, som fx. i dit tilfælde med eksamen.
Som de andre mener jeg at det er forsent at tage en pause hvis du vil tage hensyn til eksamen, da der er så mange andre ting der kan distrehere i stedet.

Jeg ved ikke hvornår du begyndte at ryge næsten hver dag og hvor meget, men hvis du er vant til at være skæv næsten hele tiden kunne jeg forestille mig at du klarede dig bedre hvis du ryger end ej. jeg ved ikke om det er sandt, men hørte engang at de ting man lærer mens man er skæv, hænger også bedre fast mens du også er skæv.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Neogen
Ja selvfølgelig kan det betale sig at holde en pause. Det kan godt være det kun er 3 dage hvor du går ædru fra cannabis, men det kan være det der skal til få at du kan fokusere lidt bedre når du skal forberede dig på eksamen. Jeg husker selv min cannabis misbrug på det sidste halve år af 2. år på HF. Jeg mærkede tydeligvis konsekvenserne af mit misbrug. Havde en hukommelse som en guld fisk. Hvad du end gør så er det at ryge ikke vejen frem. Hvis du får en god karakter, så det mere held end forstand. Tro mig! jeg fik tolv i geografi, selvom jeg havde røget spand dagen før og jeg tænkte "Kæft jeg er god det har da intet med at jeg ryger cannabis". Da jeg fik mit bevis, efter at have været til alle eksamenener var det på 5.5. Og nej det var ikke fordi jeg ikke kunne finde ud af det, det var fordi min hjerne var for sløv til at følge med det niveau jeg skulle være på.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: The White House
stop med at ryge nu, og hvis du så får brug for at ryge kan du gøre det, så lidt som muligt selvfølgelig.

Dedikeret medlem

Bare lige for at der kommer lidt flere stemmer på "stop med at ryge"-siden, så siger jeg også at du skal stoppe. Bare det at du stiller dig selv spørgsmålet, det er aldrig for sent, eksamen eller ej. Lær at kende dine undskyldninger.

Der er massere af alternativer til at falde i søvn, og få en nogenlunde god nattesøvn. Jeg brugte selv pheneganer (køre/sø-syge piller), sammen med en øl, det tager uroen og giver dig dine 8 timer. De kan købes på apoteket for 100-200kr og jeg har ikke oplevet nogen form for problemer med at droppe dem igen, da de er meget neutrale.

Medlem

har valgt at tage det hele som det kommer.
Opsøger det ikke, men hvis det kommer til mig sååå.

Er taget hjem til min mor, for at få ro til at læse op (:
Så det skal nok gå!

Medlem
Brugeravatar

Knæk og bræk manner.

Junior medlem

Hej folkens, jeg hørte en gang en af mine venner snakke om en blomst

Efter Signe skulle denne blomst gøre at du ser en "virkelig virkelighed"
Jeg har ingen ide om denne blomst eksistere eller om det bare var en myte han hørte

Historien går på at denne blomst skulle have en virkning på ca 15 minutter og den måde det virker på skulle gøre at du ser ting " der ikke er der " den blev testet på en række forsøgspersoner , efter de havde været igennem dette eksperiment blev de bedt om at fortælle hvad de oplevede ,

De fleste fortalte om høje og elegante væsner der stod og kiggede på mennesker , de beskrev dem som have lange hoveder , nogen mente de var elvere andre sagde aliens,

Jeg ville høre om nogen af jer har en ide om hvilket stof der er snakke om her.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Casa Tranquila
Hej folkens, jeg hørte en gang en af mine venner snakke om en blomst

Efter Signe skulle denne blomst gøre at du ser en "virkelig virkelighed"
Jeg har ingen ide om denne blomst eksistere eller om det bare var en myte han hørte

Historien går på at denne blomst skulle have en virkning på ca 15 minutter og den måde det virker på skulle gøre at du ser ting " der ikke er der " den blev testet på en række forsøgspersoner , efter de havde været igennem dette eksperiment blev de bedt om at fortælle hvad de oplevede ,

De fleste fortalte om høje og elegante væsner der stod og kiggede på mennesker , de beskrev dem som have lange hoveder , nogen mente de var elvere andre sagde aliens,

Jeg ville høre om nogen af jer har en ide om hvilket stof der er snakke om her.

Godt nok ikke en blomst, men prøv at læs lidt op på salvia divinorum. Den har en meget kraftig psykedelisk effekt der ikke varer meget mere end 15 minutter. Jeg tror dog sagtens der kan ske mange andre ting end at man forestiller sig væsner.

Medlem
Brugeravatar

Jeg ryger hverdag også inden eksamen, da det kan hjælpe mig med at få min søvn og slappe af inden eksamen. Og det behøver ikke at påvirke dine karaktere jeg fik 12 i mundtlig engelsk og dansk. :)

Dedikeret medlem

nej! prøvede det i 1999 og det var de kedligste 14dage i mit liv!

(13skalaen brugt) fik 9 i ehversret stjerneskæv uden at have læst op eller fulgt med i 2år, læreren var målløs, sensor syntes bare jeg var dygtigt og ville gi 10tal. så den myte holder ik, det handler mere om held end cannabis, selvom det altid hjælper at være kvalitets skæv.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 13 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]